זה הרגע בו איבדתם את האמון שלי

הרב שמואל אליהו במכתב פתוח לשב"כ: "איבדתי את האמון בכם. מבחינתי אתם לא פועלים לחקר האמת. אתם רק רוצים להראות לכולם שהם הצודקים"

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 15/08/23 12:12 כח באב התשפג

זה הרגע בו איבדתם את האמון שלי
הרב שמואל אליהו | הרב שמואל אליהו, צילום: David Cohen/Flash90

מעצרו של הפצוע יחיאל אינדור שנלקח מבית החולים עם אזיקים ברגלים לחקירות השב"כ הוא סוף מבחינתי. אני פונה אל אנשי המחלקה היהודית בשב"כ ואומר: איבדתי את האמון בכם. מבחינתי אתם לא פועלים לחקר האמת. אתם רק רוצים להראות לכולם שהם הצודקים.

הרגע שבו התחלתם לאבד את האמון שלי היה לפני כשנה, כשעצרתם את הבחור שהגן על הילדים ליד אריאל. חקרתם אותו בעינויים והשפלתם אותו עד עפר. בסוף, בית המשפט שחרר אותו בלי כל אישום. אך בינתיים הרסתם לו את שמו הטוב והשארתם לו צלקת לכל החיים.

יחיאל אינדור, שוחרר מבית החולים אחרי 10 ימי אשפוז

יחיאל אינדור, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מנסים לעשות את מה שעשו לעמירם בן אוליאל

בימים ההם, בתקופה שחקרתם אותו, שאלנו אני וחבריי הרבנים את רונן בר, ראש השב"כ: מדוע אתם מענים את היהודי שהגן על הילדים, למה במקום חקירה אתם לא נותנים לו צל"ש? ראש השב"כ השיב לי ולחבריי הרבנים כי יש דברים שאנו לא יודעים ואסור לגלותם, ואף הבטיח שכשהדברים יתבררו נגלה שהם פעלו כשורה. ובכן, עברו שלשה חודשים מאז המעצר והבן אדם שוחרר לביתו בלי שום אישום.

עכשיו, חוזרים ושבים במחלקה היהודית בשב"כ על אותו סיפור, מנסים לדוג מאינדור הודאה על פשע שלא ביצע, ולעשות את מה שעשו לעמירם בן אוליאל לפני יותר משבע שנים. איך מתקבל על הדעת לקחת אדם פצוע ראש מטיפול נמרץ בבית החולים, ולהכניס אותו לחקירת שב"כ בעינויים? אחר כך עוד יספרו לכולם שהוא גם הודה בחקירתו ברצח רבין.

רונן בר, ראש השב"כ

רונן בר, ראש השב"כ, צילום: Moshe Shai/Flash9

אין לנו אמון בכם

אין לנו אמון בכם, אנשי המחלקה היהודית של השב"כ. זכיתם ביחס הזה בצדק במגוון שלם של פעולות. אין לנו אמון בשיקול הדעת שלכם. אין לנו אמון במטרות שלכם. אין לנו אמון בשום אמירה שלכם.
אם אתם רוצים לזכות באמון שלנו בחזרה, תצטרכו לעבוד קשה לשם כך. בינתיים, כל ההודעות שלכם בעינינו לא אמינות. כל המעצרים שלכם - הם מעצרי שווא. כל ההודאות שתוציאו מפי הנאשמים הן הודאות שנגבו שלא כדין. כך לא פועל גוף האמון על האמת והצדק. בלי אמון הציבור אין לכם זכות לפעול בשמנו. כדאי שתחשבו מסלול מחדש.

המאמר פורסם באתר השיעורים של הרב שמואל אליהו