הרב שמואל אליהו חושף: המפכ"ל לשעבר ניסה לשכנע אותי שנתניהו מושחת

הרב שמואל אליהו כותב את השיחה הסודית עם מפכ"ל המשטרה לשעבר אלשיך, שניסה לשכנע אותו בצדקת משפט נתניהו: "המפכ"ל אמר כי יש דברים שהוא לא יכול לומר לי ועלי להאמין לו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/23 20:24 כ בתמוז התשפג

הרב שמואל אליהו חושף: המפכ"ל לשעבר ניסה לשכנע אותי שנתניהו מושחת
הרב שמואל אליהו | הרב שמואל אליהו, צילום: David Cohen/Flash90

הרב שמואל אליהו פרסם פוסט דרמטי, בו טען כי המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך נפגש עמו במטרה לפגוע בדעת הקהל החיובית כלפי נתניהו, ולשכנע אותו כי ראש הממשלה מושחת: "אחרי שנפתחה החקירה בעניינו של ראש הממשלה, ראיתי בה הרבה דברים תמוהים, ופרסמתי ברבים כי אני חושש שחקירה זו היא עלילת שווא, רודפים להפיל ראש ממשלה מכהן", פתח וכתב הרב, שהוא גם אביו של השר המכהן הרב עמיחי אליהו.

"הסביר לי כי אני חייב להוקיע את השחיתות של ראש הממשלה"

"כנראה שבעקבות הפרסומים הללו זכיתי לפגישה עם מפכ"ל המשטרה. בפגישתנו הממושכת בשעת לילה, הסביר לי המפכ"ל כי אני וחבריי הרבנים, חייבים בשם הצדק והיושר, להוקיע את השחיתות של ראש הממשלה", חשף הרב בפוסט ששיתף. לדבריו, כשהביע את ספקותיו בנושא, "ניסה המפכ"ל לשכנע אותי בדרכים שונות שראש הממשלה אשם וצריך להתפטר ולא השתכנעתי, לבסוף אמר המפכ"ל כי יש דברים שהוא לא יכול לומר לי ועלי להאמין לו". 

לדברי הרב אליהו, "עם הזמן התברר שצדקתי. מי שקורא את הפרוטוקולים של המשפט מבין כי מדובר בפרשת השחיתות הגדולה ביותר במדינה" לטענתו: "מסתבר שהפרקליטות והמשטרה החליטו להפיל ראש ממשלה ולצורך כך הם המציאו עבירות שלא כתובות בספר החוקים, עברו כמעט על כל חוק אפשרי ובלבד שיגיעו ליעד". עוד אמר הרב כי לדעתו הפגישה עם המפכ"ל, "נועדה לפגוע בתמיכה הציבורית שקיבל ראש הממשלה. זה חמור, כיוון שהדבר מלמד, שרוח המפקד היא זו שהובילה את השחיתות של הכפופים לו".

אלשיך, חשבו שנתניהו יתפטר

אלשיך, חשבו שנתניהו יתפטר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלשיך מסר את תגובתו, "פגישתי עם הרב אליהו בנושא התקיימה לאחר סיום תפקידי כמפכ"ל במסגרת פגישותי עם רבנים על המתרחש בציונות הדתית, בין השאר באשר להתייחסות לשחיתות הציבורית.  מטבע הדברים עסקה רק במידע שכבר פורסם פומבית ולא ניתן היה לעסוק בשום מידע שהיה חסוי באותה עת. עם זאת, כיבדתי את עמדות בני שיחי, בוודאי רבנים גם בנושאים אלה".