המציאות הכואבת התפוצצה לממשלה בפרצוף

התסכול בקואליציה גדול, אחרי חצי שנה של שלטון הטרור מתחזק מבלי לתת מענה אמיתי - במקום להיערך מחדש, שרים בממשלה מלבים את האש וזורקים אחריות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/06/23 09:59 ד בתמוז התשפג

המציאות הכואבת התפוצצה לממשלה בפרצוף
צילום: AMIT SHABI/POOL

המון תסכול נרשם בקואליציה בימים האחרונים, בגלל אמת כואבת, קשה, לא נעימה לאוזניים, אבל זאת המציאות, יותר יהודים נרצחו בתקופת הממשלה הזאת, מהתקופה הזהה בממשלה הקודמת, זאת של בנט לפיד והאחים המוסלמים. גם ערבים נרצחים יותר בממשלה הזאת, על ידי ערבים. ממשלת הימין שהבטיחה ביטחון אישי כושלת באחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלה. 

בראיון ל"כיפה" שאלתי את השרה אורית סטרוק איך קורה הכישלון הזה דווקא בממשלת הימין, סטרוק ענתה שזה לא כישלון שלהם, והסבירה באריכות למה מדובר בצעד של בני גנץ להוצאת צה"ל ממרכזי הערים שהביא לעלייה החדה בטרור. חצי שנה אחרי שגנץ לא שר הביטחון, הממשלה הקודמת עדיין אשמה. 

אורית סטרוק מאשימה את גנץ במצב הביטחוני

אורית סטרוק מאשימה את גנץ במצב הביטחוני צילום: חדשות כיפה

אם אחרי חצי שנה לא הבאתם תוצאות, למה ביקשתם שנצביע לכם?

הפוליטיקאים הימניים הבטיחו שינוי, אחרי חצי שנה אין שינוי והם מאשימים את הממשלה הקודמת, אם אחרי חצי שנה לא הבאתם תוצאות, למה ביקשתם שנצביע לכם? אם תקפתם את הממשלה הקודמת על אביתר וגם אתם לא מצליחים לאשר את הישיבה במקום, אחרי חצי שנה אתם צריכים להתנצל, או בפני הבוחרים או בפני הממשלה הקודמת. לא לזרוק אחריות. 

זירת הפיגוע בכניסה לעלי

זירת הפיגוע בכניסה לעלי צילום: דוברות מועצה אזורית מטה בנימין

התסכול הוא גם פנים ממשלתי, מההתנהלות של שרים מסויימים בממשלה שרגע אחרי הפיגוע מיהרו לנסוע לזירת הפיגוע, משל הם עדיין באופוזיציה, שם הם צעקו על הצורך ב"הורדת בניינים" והלהיטו את השטח בססמאות, בלי לדעת מה צה"ל מתכנן בכלל. המציאות היא שיש הרבה צעקות, אבל שום מהלך שקוטע את גל הפיגועים הקשה. 

לפיד ובנט |

לפיד ובנט | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בלי תמיכה ציבורית יהיה קשה להוביל מבצע צבאי חשוב

במקביל, בקואליציה הולכים בכל הכוח על קידום של מיני סעיף מתוך הרפורמה המשפטית ומחזירים את המחאה למרכז הבמה. יש בעיות גדולות יותר במדינה משינוי חלקי של עילת הסבירות, שינוי שגם הוא ספק גדול אם יקרה בכלל. בלי תמיכה ציבורית יהיה קשה להוביל מבצע צבאי חשוב, ולא ככה משיגים תמיכה ציבורית, לא עם שורה של חוקים פרסונליים. 

השרה אורית סטרוק על הפיגוע בעלי: אני לא חושבת שהכישלון הוא שלנו