שריה, ראשיה ועיתונאיה: בנות האולפנה הוכיחו - יש לנו מדינה מטורללת

למעט אסתר חיות וגלי בהרב-מיארה שהפעם לא התערבו, עושה רושם שכל מי שרצה לנגח את המגזר הסרוג עשה זאת בעזרת סרטון עלוב של כמה בנות 17. טוב ששאלתם, בראש התוקפים עמד כמובן יאיר לפיד | הסרטון והכותרות הראשיות הוכיחו: השתגענו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/04/23 08:02 כג בניסן התשפג

שריה, ראשיה ועיתונאיה: בנות האולפנה הוכיחו - יש לנו מדינה מטורללת
צילום: צילום מסך

בשעות אחר הצהריים אתמול, בזמן שהסערה החורפית והמוזרה גוועה, תקפה אותנו מה שאנחנו בתקשורת אוהבים לכנות "סערה". בנות אולפנה אשכנזיות ערכו סרטון שאמור היה להיות הומוריסטי נגד האולפנה - ויצא בעל ניחוח גזעני. הן מרחו על פניהן צבע חום, שינו את שמות המשפחה למזרחיים ובהמשך אף נראו כמי שמזלזלות ברבנים מעדות המזרח. 

"מחלחלת עמוק לתוך הציונות הדתית"

אי אפשר להתכחש, הסרטון לא נעים לצפיה ומעורר אי נוחות. הצוות החינוכי צריך היה לתפוס את הסרטון עוד בזמן שהבנות עמלו עליו ולסגור את הסיפור עוד בתחילתו. זה לא קרה, הסרטון הופק, פורסם ביוטיוב והגיע עד לערוצי החדשות המובילים. ולא סתם הגיע לערוצי החדשות המובילים. סרטון של כמה בנות 17 עמד בכותרות הראשיות באתרים רבים (גם כאן באתר כיפה כאתר מגזרי) והוביל לתגובות חריפות מצד ראשיה, שריה ועיתונאיה של מדינת ישראל. אני כותב ומתקשה להאמין למילים שמופיעות לי על המסך. והלב כואב.

למעט אסתר חיות וגלי בהרב-מיארה שהפעם לא התערבו, עושה רושם שכל מי שרצה לנגח את  הכיפות הסרוגות עשה זאת. בראש המנגחים עמד כמובן יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שצילם מסך מהסרטון בלי לטשטש את פרצופי הבנות הצעירות, וצייץ: "הגזענות של סמוטריץ' ובן גביר מחלחלת עמוק לתוך הציונות הדתית ומרעילה את החלקים הכי ערכיים בה. הסרטון הזה הוא חרפה ליהדות, חרפה לישראליות, וחרפה לא קטנה למגזר כולו". התגובה הזו היא חרפה ליאיר לפיד בלבד.

"הייתי רק מוסיף"

כאמור, הסרטון העלוב הזה, הבאמת עלוב הזה, של בנות ה-17 הצליח להוציא תגובות בזויות ומכלילות גם מעיתונאים בעלי שם. כך למשל כתב חיים לוינסון: "לא היה ולא יהיה ציבור יותר גזען כלפי מזרחים מהציונות הדתית". העיתונאי יוסי אליטוב השיב לו: "נאלץ להסכים איתך בהרבה צער, בגלל שמדובר בציבור מאוד איכותי. והייתי רק מוסיף: גזען למזרחים וגזען לחרדים". שני עיתונאים בני 40-50 תוקפים בעזרת סרטון של בנות עשרה - מגזר שלם. 

נסו להיזכר מה אתם עשיתם בגיל 17 ותבינו שההתייחסות הציבורית לסרטון היתה לא במקום ומטורפת לחלוטין. אין שום בעיה לדבר על גזענות בציונות הדתית אם ישנה היום - אבל לא יטיפו לנו מוסר אנשים מבחוץ, לא נעשה את זה בתקשורת ולא זו הדרך. 

הכותרות על חשבון בנות ה-17 הדתיות, ההשפלות שהן ספגו וההכללות כלפי המגזר הסרוג, הוכיחו: השתגענו, נטרפה דעתנו ויש לנו מדינה מטורללת. 

יום עצמאות שמח.