סרטון ההכתרה הגזעני: התנצלויות לא יועילו - מזלזלים בספרדים באופן טבעי

המימונה צריכה להיות נקודת ההתחלה להפצת מורשת יהדות מרוקו בכל התחומים, כולל בתחום ההלכתי-ההשקפתי, דבר שעדיין אינו קורה. הסרטון משקף את המציאות גם היום בקרב חלקים גדולים מדי באוכלוסייה הישראלית | הרב רפאל דלויה מגיב לסערת סרטון ההכתרה של אולפנת חורב

חדשות כיפה הרב רפאל דלויה 13/04/23 19:05 כב בניסן התשפג

סרטון ההכתרה הגזעני: התנצלויות לא יועילו - מזלזלים בספרדים באופן טבעי
צילום: צילום מסך

במימונה השנה דיברתי על כך שאסור שהמימונה תהיה הפסגה של יהדות מרוקו במדינת ישראל, אלא זו צריכה להיות הזדמנות להפוך את יהדות מרוקו לנוכחת בהוואי הישראלי. זו צריכה להיות נקודת ההתחלה שמכאן יש להתקדם ולהפיץ את מורשת יהדות מרוקו בכל התחומים, כולל בתחום ההלכתי - ההשקפתי. דבר שעדיין אינו קורה במדינת ישראל.

הבעיה היא לא בסרטון אלא במה שהוא משקף

לא עברו יותר מכמה שעות, והשערוריה סביב סרטון אולפנת חורב החלה. זה מתכתב עם דבריי, ולהלן תובנותיי לגבי סרטון אולפנת חורב: הסרטון מטומטם, מה שחמור זה לא שהבנות צילמו כזה סרטון - בגיל שלהן עושים הרבה שטויות וחושבים פחות, לא שם הנקודה.

מתוך הסרטון הגזעני

מתוך הסרטון הגזעני צילום: צילום מסך מהסרטון

הבעיה היא שזה משקף את המציאות גם היום בקרב חלקים גדולים מדי באוכלוסייה הישראלית בכללותה: הן במגזר החרדי, הן במגזר החילוני והן במגזר הדתי-לאומי. לא יודע אם זה רוב המיעוט, אבל זה לא משנה, זה בוודאי לפחות מיעוט המצוי.

הכחשות ואפילו התנצלויות לא יועילו כאן, זה תהליך עמוק וארוך שצריכה לעבור החברה הישראלית כולה ובפרט אותם החלקים במגזרים השונים שמזלזלים בספרדים באופן טבעי ולאו דווקא באופן מודע ומרושע. ודרך הסרטון זה פשוט התפרץ שוב.

הרב רפאל דלויה הוא רב קהילת אוהל יצחק בהר ברכה ומזכיר איגוד חכמי המערב א"י