מהשיחות המיותרות בבית הנשיא - נתניהו יכול להרוויח רק דבר אחד

למרות בזבוז הזמן בבית הנשיא, ראש הממשלה יכול להרוויח מהן פיצוצים באופוזיציה ואולי פיצול בין המחנה הממלכתי ליש עתיד | הסקרים מתגמלים את הממלכתיות של גנץ מול ההקצנה של לפיד | וגם: לאם נעלם מצעד הדגלים?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/04/23 11:53 כג בניסן התשפג

מהשיחות המיותרות בבית הנשיא - נתניהו יכול להרוויח רק דבר אחד
צילום: קובי גדעון, לע"מ

קצת לא נעים לראות את הפוליטיקאים מגיעים לבית הנשיא בערב פסח, מפריעים את שאיבת השטיחים רגע לפני ליל הסדר בבית של האזרח מספר אחד. מתיישבים בפרצופים חמורי סבר ומדברים על הסכמות, בזמן ששורה של בכירים בקואליציה אומרים באופן נחרץ שנמוכים הסיכויים של ההידברות להוביל להסכמות.

לקואליציה יש מה להרוויח מהשיחות בבית הנשיא

שר האוצר סמוטריץ' אמר בראיון לכיפה, "אני קצת סקפטי, הנשיא לצערי בסיבוב הקודם לא הצליח להיות אובייקטיבי, לא הצליח להיות אמיץ ומנהיג", גם באופוזיציה מגיעים אל בית הנשיא כשהם חמושים באנרגיות של מובילי המחאה, מה שיקשה עליהם להתפשר. 

ועדיין, לקואליציה יש מה להרוויח מהשיחות בבית הנשיא: הפיצוצים באופוזיציה שמתחדשים כל בוקר בעקבות השיחות. ליברמן זועם על לפיד וגנץ שמוכנים להיפגש עם הנשיא, מיכאלי מאשימה את גנץ ולפיד שהם פשרנים מדי וכל מפלגה שולחת צוות של 4 אנשים בזמן שהקואליציה מאוחדת מאחורי הליכוד. רגע לפני כנס הקיץ, האופוזיציה תגיע מפולגת, נתניהו רק ירוויח מהקרבות בצד השני.

לפיד בירידה וגנץ מזנק

עוד אירוע מעניין שמתפתח באופוזיציה היא הצמיחה המרשימה של גנץ על חשבון לפיד בסקרים. מסתבר שלמרות קמפיינים של הפחדות לא מעט ישראלים בוחלים בסרבנות, רוצים ממלכתיות ומעדיפים הסכמות על כאוס. לפיד הקצין מאז הקמת הממשלה וגנץ המשיך בקו ממלכתי - בינתיים הוא נהנה מזה בסקרים.

בני גנץ, תוקף את הקואליציה

בני גנץ. צומח | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הישג שיא של נתניהו יהיה להצליח לפצל את לפיד וגנץ ולהגיע להסכמות עם המחנה הממלכתי על חלקים מהרפורמה. גנץ ואנשיו הם המתונים ביותר באופוזיציה, וכפי שאמר לי גורם שמעורב בשיחות המו"מ אצל הנשיא: "הפערים בין הצוות של הליכוד לצוות של גנץ לא גדולים". בשביל גנץ אולי זאת טעות פוליטית, אולי אומץ לב, כך או כך זה כמעט הסיכוי היחיד של חלק כלשהו של הרפורמה לעבור כי כרגע נראה שלא ישאר ממנה כלום.

לאן נעלמה צעדת הדגלים

גל טרור, אזרחים חשים לא בטוחים ברחבי הארץ, ממשלת ישראל שוקלת לסגור את הר הבית ליהודים והמורל הלאומי נמוך. נשמע מוכר? זה מה שהיה פה בפסח שעבר, גם בזמן הרמדאן. אבל אז, שורה של ארגוני ימין שמזוהים עם האופוזיציה מובילים מצעד דגלים בשער שכם שמביא לאיומים של טרוריסטים ולהחלטה שמביכה את בנט - לא לאפשר לצעוד בעיר העתיקה. מישהו יודע למה השנה לא ארגנו מצעד דגלים בעיר העתיקה? אולי זה קשור לזהות הממשלה?

האמת, זאת הייתה התנהלות מבריקה של האופוזיציה הקודמת. חגגה על מצעד הדגלים המאולתר ועל סגירת הר הבית ליהודים, פראיירים באופוזיציה הנוכחית שלא ארגנו מצעד דומה. ומנגד, כל המוחים נגד סגירת הר הבית ליהודים לפני שנה, בניהם גם מי שהיום יושבים בממשלה, צריכים לתת תשובות לציבור - כי בנושא הביטחוני ובנושא הר הבית עברה שנה, ודבר לא השתנה.