הרב שרלו על דו"חות הביטחון התזונתי: "נערכים על ידי בעלי אינטרס"

הרב יובל שרלו התייחס לדו"ח של הביטוח הלאומי שקבע כי כמעט מיליון ישראלים חיים באי-ביטחון תזונתי ואמר כי הוא נזהר מסקרים כאלה: "שבודקים לעומק את המתודולוגיה - רואים בדרך כלל שהיא בעייתית מאוד"

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 17/01/23 14:14 כד בטבת התשפג

הרב שרלו על דו"חות הביטחון התזונתי: "נערכים על ידי בעלי אינטרס"
עוני, צילום: shutterstock

היום התפרסם כי מאות אלפי אנשים במדינת ישראל אינם זוכים לביטחון תזונתי, ולמעשה הם רעבים, או שתזונתם מאוד לקויה. אמת הדבר, שאני נזהר מאוד מסקרים כאלה. הם נערכים על ידי בעלי אינטרס להשיג תוצאה מסוימת; כשבודקים לעומק את המתודולוגיה שלהם רואים בדרך כלל שהיא בעייתית מאוד וכדו'.

הכלל שלי הוא: הבה נניח שרק 50% מהעובדות נכונות, ואז נבחן את תגובותינו. ואכן, גם אם רק חצי מהעובדות נכונות – זו בעיה קשה מאוד, עוד לפני כל הוויכוחים הפוליטיים.

הרב יובל שרלו.

הרב יובל שרלו. צילום: ללא קרדיט

צריך להציע דרך שתבטיח כי הכסף אכן יגיע למטרתו

זוהי תשתית הקיום, ואנחנו כחברה חייבים לדאוג לכך כי בנושא הזה – לא נבדיל בין אנשים ובין חברות, אלא נעשה כל שביכולתנו בראש ובראשונה כדי שלאנשים תהיה תזונה ראויה. צריך להיזהר מלחלק כסף סתם כך, ועל כן צריך להציע דרך שתבטיח כי הכסף אכן יגיע למטרתו. אבל לא ייתכן שיהיו אנשים רעבים בישראל. ולאחר מכן – נמשיך להתווכח על עקרונות התקציב וחלוקתו.

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות וואטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק.