טור בן גביר, לא בחרו בכם בשביל התחרות המיותרת הזאת

הציוץ הפופוליסטי של השר לביטחון לאומי על רק הדליק את חברי מפלגתו מ"עוצמה יהודית", שבאמירותיהם המוגזמות המשיכו את רוח המפקד | וגם: המינוי של מאי גולן שמבזה את "הליכוד" וסותר את עמדתה | טור פוליטי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/01/23 11:05 כ בטבת התשפג

בן גביר, לא בחרו בכם בשביל התחרות המיותרת הזאת
בן גביר עם יצחק וסרלאוף, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ביום שלישי בבוקר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נתקל בתמונה מזעזעת של נטורי קרתא חרדים שביקרו מחבלים כשהם מחזיקים בדגלי פלשתין, בן גביר מיהר לצייץ את התמונה כשהוא כותב על נטורי הקרתא, "לסוריה". חבל. אם רק היה לבן גביר קשר עם שר בכיר בממשלה, יו"ר מפלגה עם שישה מנדטים וחבר בקבינט, בטח הוא היה יכול לעזור. 

אבל בן גביר לא הציע לחוקק חוק שישלח לסוריה חרדים נטורי קרתא. זה סתם שווה 4,000 לייקים. חברי המפלגה של עוצמה יהודית הבינו את הפוטנציאל של אמירות פופוליסטיות חסרות אחריות והצטרפו למשתה בתחרות מי מספק את הכותרת של היום, ח"כ צביקה פוגל הציע לעצור את לפיד וגנץ כי הם בוגדים ואלמוג כהן הסביר שיש לשים עליהם אזיקים, ולא, גנץ הוא לא תירוץ, נכון שבצד השני יש זוועות, אבל אתם נבחרי ציבור ובממשלה, קצת אחריות.

הם בסך הכל המשיכו את רוח המפקד

בן גביר מיהר להתנער מחברי המפלגה, אבל הם בסך הכל המשיכו את רוח המפקד. לא סתם ההתנערות הובילה למתיחות במפלגה, "חברי כנסת מרגישים פגועים וישנה אווירה עכורה", אמרו גורמים במפלגה. בן גביר נבחר לכנסת על גלי היעדר המשילות, הוא נכנס לתפקיד עם מינוס ימי חסד, אבל מי שהכי סבל מאלימות משטרתית עסוק בכוחות של המשטרה נגד המפגינים בתל אביב בשם השוויון, שכולם יקבלו מכות משוטרים. שלא לדבר עד המצב ביהודה ושומרון שם ההרס בגבעות נמשך, על פחות מזה בן גביר אמר בעבר שצריך לפרק ממשלות. 

עוצמה יהודית הם אשפי תקשורת, אי אפשר לקחת את זה מהם, אבל יכולת תקשורתית מרשימה לא מספקת שינויים בשטח, האלימות בחברה הערבית דורשת  טיפול דחוף, אכיפה לא שוויונית ביהודה ושומרון מתקיימת כל יום, אלו סוגיות שקשה מאוד להביא בהן לשינוי, אבל בשביל זה בחרו בבן גביר, לא בשביל להשתלח בראשי האופוזיציה. 

המינוי של מאי גולן מבזה את הליכוד

רגע לפני הקמת הממשלה תפסתי את חברת הכנסת מאי גולן לראיון קצר, הח"כית הצעירה מהליכוד אמרה יפה על העיכוב במשא ומתן הקואליציוני, "זה לא משא ומתן על ג'ובים אנחנו לא כאלה", חודש אחרי הריאיון מונתה גולן לשרה במשרד ראש הממשלה, תפקיד נטול סמכויות, שכל תכליתו היא כבוד. גולן כתבה אחרי המינוי, "תודה לנתניהו על האמון", כשכל מצביעי הליכוד יודעים שהיא נעדרה ממליאת הכנסת בחוסר שביעות רצון מספר פעמים לפני שהיא מונתה למרבה ההפתעה, היישר ממקום 32 (!) ברשימת הליכוד. גורמים בליכוד אמרו לי על המינוי, "גולן עשתה לנתניהו בצפר", "העיקר שכולם מרוצים", אבל מה היא תספר כשתצטרך להסביר במה בדיוק היא עובדת.