בחירות 2022

שרה נתניהו חשפה את הבעיה - אבל לביבי ולפיד לא אכפת

שורה של פוליטיקאים לא בוחלים בעוד בחירות, ההפך הגמור ממה שטוב למדינה ומה שרוצים הבוחרים | איילת שקד צלחה את מבחן אחרי החגים, והקרב על המצביעים שלה מגיע לרגע האמת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/10/22 11:35 כו בתשרי התשפג

שרה נתניהו חשפה את הבעיה - אבל לביבי ולפיד לא אכפת
בנימין ושרה נתניהו, צילום: אוליבייר פיטוסי/פלאש 90

משפט אחד שאמרה השבוע גברת שרה נתניהו צריך להדאיג רבים מאזרחי ישראל. בין שלל המילים ומאות הראיונות שמתקיימים כעת שבועיים לבחירות, אשתו של יו"ר האופוזיציה חשפה אפשרות נוראית אבל לא רעה בכלל בשביל שני המנהיגים הגדולים בישראל. בחירות שישיות. 

מבלי להתייחס למשבר הפוליטי כאל דבר רע, נתניהו אמרה בשיחה עם פורום נשים סרוגות, "אם חלילה לא נזכה יהיו בחירות שישיות". חבר הכנסת מהליכוד מיקי זוהר אמר בשיחה אחרת, אם בן גביר וסמוטריץ' ינסו לסחוט אותנו, נלך שוב לבחירות". במנהיגות הליכוד בחירות שישיות היא לא מילה גסה, ננסה שוב ושוב העיקר שנתניהו ינצח מתישהו. הכל תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה הפשוטה שנתניהו נכשל בהקמת ממשלת ימין של 61 כבר 4 פעמים. הוא והצוות שלו לא הצליחו, אבל הצוות נשאר וגם נתניהו, יש אשמים רבים במשבר הפוליטי, אין  לוקחי אחריות. 

מה שמדהים הוא שבנקודה הזאת גם ראש הממשלה יאיר לפיד וגם ראש האופוזיציה בדעה שווה, אם אין ממשלת ימין עדיפות עוד בחירות, גורמים ביש עתיד מאשרים שזה הפרס הגדול, עוד כמה חודשי חסד בתפקיד ראש הממשלה, שלפיד יכהן יותר מחצי שנה. שורה של פוליטיקאים לא בוחלים בעוד בחירות, ההפך הגמור ממה שטוב למדינה ומה שרוצים הבוחרים. חוסר היציבות הוא ואנחנו משלמים במזומן, הנה רק שלשום אישרה ועדת הבחירות את התקציב ליום הבוחר ב-1 בנובמבר, 538 מיליון שקלים. 

צרות מבית והדילמה של נתניהו: רגע האמת של שקד

במבחן של אחרי החגים, איילת שקד עמדה בהצלחה ואכן הוכיחה שהיא לא פורשת וכאן עד הסוף, ברגע האחרון יחכו לה צרות מבית, בית יהודי במקרה הזה, עם חברי מרכז שיפעילו לחץ על ברודני לפרוש וישכנעו את אנשי הבית היהודי לחבור לסמוטריץ', כמו אחד המקרים שפרסמנו השבוע, כרגע אין קמפיין ממוקד לפרישה של שקד אלא רק ניסיון לשתות מצביעים. 

נתניהו ושקד

נתניהו ושקד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בגוש נתניהו אוהבים לחזור על המסר שאם לאיילת שקד יש אחריות, היא צריכה לפרוש מהמרוץ לכנסת כדי לא לפגוע בגוש הימין, האמנם?  שורה של סקרים הראו שפרישה של שקד עלולה דווקא לפגוע בגוש נתניהו, בגלל אותם מצביעים שינדדו משקד למחנה הממלכתי,  במפלגת הציונות הדתית טוענים שיש להם סקר שמוכיח שאם שקד תפרוש גוש הימין ינצח, אבל הם לא מוכנים לחשוף אותו לציבור. האנשים שמתלבטים בין שקד לגנץ, עדיף לנתניהו שיצביעו לשקד, גם אם היא אכן לא תעבור את אחוז החסימה, לפחות הם לא יחזקו את הגוש השני. בשלב הזה עדיף לנתניהו ששקד תרוץ, אבל לקחת ממנה את המתלבטים שעוד מסוגלים להצביע לגוש נתניהו.