את הציונות הדתית האמיתית אפשר למצוא ברוח הציונית

ציונות דתית זה לא רק גבעת שמואל ופתח תקווה. ציונות דתית זה גם ראשון לציון והקריות, שדרות וקטמונים. ציונות דתית זה להיות גם ציוני וגם דתי. בתי שאלה אותי איפה ניתן למצוא את הציונות הדתית שאני מדבר עליה? עניתי לה ברוח הציונית

חדשות כיפה ג'רמי סלטן 04/09/22 13:10 ח באלול התשפב

את הציונות הדתית האמיתית אפשר למצוא ברוח הציונית
שקד והנדל, צילום: עמיאל ירחי

בימים אלה, אני ובתי הבכורה מתכוננים יחד לקראת חגיגת בת מצווה שלה בעזרת לימוד משותף. אחת השאלות הראשונה שהיא שאלה אותי היא – מה זה ציונות דתית? למשמע השאלה, חייכתי לעצמי. את השאלה הזאת שאלתי אני  בעצמי בערך באותו הגיל, את האבא שלי ז"ל, שהיה עמוד קהילה, גבאי וחבר ועד בית כנסת, איש של גמילות חסדים, וחבר מועצת סניף בבית היהודי, והוא הגדיר לי כך: ציונות דתית זה תורה וגם עבודה. ציונות דתית זה תורה וגם מדע. ציונות דתית זה תורה עם דרך ארץ.

אני הבנתי ממנו שציונות דתית זה גם וגם. ציונות דתית זה לא רק גבעת שמואל ופתח תקווה. ציונות דתית זה גם ראשון לציון והקריות, שדרות וקטמונים. ציונות דתית זה לא רק חרד"לי ותורני. ציונות דתית זה גם לדתי הליברלי והדתי הקלאסי. ציונות דתית זה לא רק מי שלמד בנתיב מאיר או אולפנת בהר"ן. ציונות דתית זה גם מי שלמד בממ"ד בפריפריה ועולים שלמדו בחו"ל ובאולפני השפה בארץ. ציונות דתית זה לא רק מי שהיה בישיבת הסדר או מכינה קדם צבאית. ציונות דתית זה גם מי שנמצא ביחידה הכי קרבית וגם הג'ובניק שעושה יומיות בקריה.

יש מקום בציונות הדתית של היום גם לראי"ה קוק זצ"ל וגם לרב צבי יהודה זצ"ל. יש מקום גם לרב שמשון רפאל הירש זצ"ל וגם לרב יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק זצ"ל. יש מקום גם לרב אברהם שפירא זצ"ל וגם לרב דוד סתיו. הציונות הדתית זה גם אברהם פריד ושלהבת וגם אביתר בנאי, ישי ריבו ועידן עמדי.

בציונות דתית יש מקום  לכל מי ששומר שבת, כשרות וטהרת המשפחה. יש מקום בציונות הדתית לכל מי שמאמין בארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. בציונות הדתית יש מקום גם לשומרי המסורת שלא מוותרים על קידוש בשישי. בציונות הדתית יש מקום לכל אחד שמבין את העולם החרדי וגם את העולם החילוני ומעוניין לשמש גשר או מקף. בציונות הדתית יש מקום לכל מי שרואה במדינת ישראל נס ופלא, ושכדאי לשמור על הנס הזה, עלינו ליטול חלק בשימורו. כי ציונות דתית זה להיות גם ציוני וגם דתי. בתי שאלה אותי איפה ניתן למצוא את הציונות הדתית שאני מדבר עליה? עניתי לה ברוח הציונית.

הכותב הוא מזכיר סיעת הרוח הציונות בכנסת והיה מועמד ימינה לכנסת ה24.