דעה לגננות נמאס: סמוטריץ' ובן גביר, הפסיקו בבקשה למשוך לעצמכם בצמות

בציונות הדתית סיימו עם הפריימריז, בעוצמה יהודית הנחיתו דמות ציונית דתית - אולם הפיל במרכז החדר עומד ושואל: המגזר הסרוג לאן? | נתניהו משחק שוב את תפקיד הגננת יחד איתנו, המצביעים, ומנגד סמוטריץ' ובן גביר לא מפסיקים להתקוטט

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/08/22 12:40 כז באב התשפב

לגננות נמאס: סמוטריץ' ובן גביר, הפסיקו בבקשה למשוך לעצמכם בצמות
סמוטריץ' ובן גביר, צילום: Shutterstock,Flash90

81 אחוזים ממתפקדי מפלגת הציונות הדתית בחרו אתמול את נציגיהם לכנסת ה-25. לא היו הפתעות רבות וחברי הכנסת המכהנים - סופר, סטרוק, רוטמן ווולדיגר - הגיעו לארבעת המקומות הראשונים. מיד אחריהם התבסס צבי סוכות מהישוב יצהר. אם יקרה נס והמפלגה תזכה ל-7 מנדטים, משה סלומון מקרית גת יקבל גם הוא לשכה בכנסת.

מי שעומד בראש המפלגה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמנם שמח אמש על שהצליח לשמור על ארבעת הנציגים המכהנים גבוה ברשימה, אולם גם הוא מבין שהמשימה הגדולה יותר היא איחוד השורות במגזר הדתי לאומי על כל גווניו. "עכשיו ממשיכים בעזרת השם בכל הכוח ליצירת אחדות גדולה ולניצחון בבחירות", כתב בטוויטר.

גם יו"ר עוצמה יהודית יודע שהמשימה הגדולה ביותר בימים אלה היא איחודים במחנה הלאומי. לא סתם בן גביר הציב השבוע את הרב עמיחי אליהו אצלו ברשימה. "רגע היסטורי בציונות הדתית", נכתב בהודעת עוצמה יהודית לתקשורת לאחר ההכרזה על צירופו. 

המו"מ התקשורתי בין ראשי המפלגות נעשה מביך כל כך עד שהם עוקצים האחד את השני כאילו היו ילדים בגן. סמוטריץ' קרא אתמול לבן גביר: "בוא ניפגש כבר מחר ונשב עד שייצא עשן לבן". בן גביר ענה הבוקר לסמוטריץ': "דלתי פתוחה ואין צורך בעשן לבן". מבינים? אפילו על מונח מהנצרות הקתולית הם מתקוטטים פומבית. 

השפם גולח אבל המפד"ל כאן

המחלוקת הציבורית הזאת מוכיחה דבר אחד: אנחנו, הציונות הדתית על שלל גווניה, עדיין תקועים עמוק בבוץ של תתי המגזרים. סמוטריץ' מהצד שלו טוען כי הציונות הדתית פתוחה לכל אבל מונע את האפשרות לצירוף עוצמה יהודית המסורתית יותר, ובן גביר מצדו במקום לקרוץ למסורתיים מנחית את הרב עמיחי אליהו, שלא משנה מה תגידו - הוא ציונות דתית ממש. השמות התחלפו, המפד"ל עם השפם נשאר.

לאדם הפשוט, ואני אדם פשוט, לא ממש משנה מי יוצב איפה ברשימה המאוחדת של סמוטריץ' ובן גביר, אתם יכולים לכנות אותה "הציונות היהודית". יש אמנם הבדלים בין האנשים אבל בכל מפלגה יש הבדלים בין המתמודדים. 

בנימין נתניהו כמו בנימין נתניהו דואג שוב למחנה הלאומי, ואני לא שוכח שגם לו יש אינטרסים משל עצמו. אתמול פרסם נתניהו סרטון בו הוא משמש כגננת, כי אין איך להגדיר את זה אחרת, וקרא לסמוטריץ'-בן גביר לרוץ יחד: "רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה בלי המשותפת", חרז נתניהו לשניים. גם אנחנו, שאר הגננות, קוראות לסמוטריץ'-בן גביר: "רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה מלוכדת".

נתניהו במסר לסמוטריץ' ובן גביר: