בנט לא מבין שהניסוי שלו נכשל

הקואליציה איבדה שליטה על הכנסת וחברי ימינה נוטשים, אבל ראש הממשלה נפתלי בנט לא מוכן להודות שהניסוי שלו נכשל ועושה הכל כדי להחזיק עוד קצת בכיסא, בינתיים ביבי ובן גביר הפכו לאויבים ומאזן גנאים מקבל חיבוק | וגם, על התחביב הפסול של הפוליטיקאים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/06/22 07:36 יח בסיון התשפב

בנט לא מבין שהניסוי שלו נכשל
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יום הולדת עצוב נחגג ביום שני האחרון בכנסת, ממשלת בנט לפיד חגגה שנה, ומה שהיה אמור להיות יום הולדת, הפך למסיבת פרידה עם ההודעה של ניר אורבך: "אינני חלק מהקואליציה". במקום להודות בכישלון, בנט המשיך לספר לכל כתב שרק הסכים לשמוע שזאת ממשלה מצוינת ושהכל בסדר, בזמן שהקואליציה מפסידה הצבעה אחר הצבעה בהיעדר רוב וחוסר יכולת לשרים להעביר חוקים.

בנט עושה הכל כדי להחזיק עוד קצת בכיסא

בנט מחזיק חזק בכיסא ראש הממשלה, למרות שכפי שזה נראה הממשלה תתפרק אך ורק בגלל סיעתו המתפוררת. עד כמה ימינה התפרקה לרסיסים? כשהכנתי אייטמים על ימינה בשנה האחרונה בהתחלה לא מצאתי תמונות בלי דוידי ואז בלי שיקלי ואז בלי סילמן אחר כך בלי כלפון ועכשיו גם בלי אורבך, בסוף יישאר בנט לבדו, אולי עם מתן כהנא. רק במקום אחד נטשו יותר אנשים, הלשכה של ראש הממשלה נפתלי בנט.

בינתיים, חלק מהלחץ שהפנה בנט לכיוונו של אורבך, היה במטרה שהממשלה תתפרק משמאל ובנט יזכה להיות ראש ממשלת המעבר, ולא יאיר לפיד. כן, אותו יאיר לפיד שמחזיק בכמעט פי ארבע מנדטים בכנסת מראש הממשלה, ושאצלו בניגוד לבנט איש לא מפרק את הקואליציה, אותו יאיר לפיד שחתום על פתרון כמה מהמשברים שעברו על הקואליציה בחודשים האחרונים. אולי הגיע הזמן שבנט יפנה את הכיסא לטובתו של לפיד, הרי הוא סיפר לנו כשהוקמה הממשלה שהתפקיד כמעט נכפה עליו, עכשיו הוא עושה הכל כדי להחזיק בו עוד קצת, בדרך לפירוק מוחלט של הקואליציה. 

בנט החדש: בן גביר מסוכן יותר ממאזן גנאים

במקביל, בנט הולך ומציג קו חדש של מפלגת מרכז, כל כך מרכז שלא ברור עם לחברי ימינה המקוריים יהיה מה לחפש במפלגתו העתידית. בנט אמר השבוע, "לא הקמנו מכונה מול מכונת הרעל" ומבקש למעשה את עזרת ארגוני השמאל שהפגינו נגד נתניהו, ומדבר על הסכנה החדשה: ביבי, בן גביר ובחירות. ממתי שני הפוליטיקאים מימין הם הסכנה הגדולה ולא חברי רע"מ ומרצ שמצביעים נגד תקנות יו"ש, באידיאולוגיה החדשה של בנט, בן גביר מסוכן יותר ממאזן גנאים, מה שמעלה תהיה על אמירתו של בנט השבוע, "סילמן נמצאת תחת תסמונת שטוקהולם", אולי דווקא בנט התאהב בשוביו, חברי רעמ. 

טרש

ביום רביעי בלילה, בדרך לעוד הפסד מביך במליאה (שלישי במספר) הודיעו שרי הממשלה כי הם חתמו על, "הסכם היסטורי", בין שרי החקלאות והאוצר לחקלאים. מדובר בהישג ללובי החקלאי בכנסת שמחזיק בכוח רב ביחס לכוחו האלקטורלי, כך שהרפורמה בחקלאות תעבור, אבל חלקים שלמים בה סורסו לחלוטין. והנה לכם תחביב של פוליטיקאים בישראל: להכריז על רפורמה מהפכנית, לסרס אותה לגמרי ואז להצטלם לתמונת ניצחון, העיקר שבחדשות יספרו על הסכם היסטורי, ושיסבלו האזרחים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן