הרב יובל שרלו על גל הטרור: "עלינו להמשיך בגבורה את שגרת החיים"

11 ישראלים נרצחו בעשרת ימים האחרונים בסדרת פיגועי טרור קשים. הרב יובל שרלו מסביר איך הטרור מנסה להשפיע על חוסר הביטחון של האזרחים ומה עלינו לעשות כעת כדי להתמודד עם המצב

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/03/22 14:16 כז באדר ב'

הרב יובל שרלו על גל הטרור: "עלינו להמשיך בגבורה את שגרת החיים"
דגלי ישראל במקום הפיגוע בחדרה, צילום: Flash90

גל טרור שוטף את ערי ישראל. תוך קצת יותר משבוע, נהרגו 11 ישראלים בפיגועים בבאר שבע, חדרה ואתמול בבני ברק. המערכת הפוליטית מתכננת את צעדיה להתמודדות עם המצב אך גם להרגעת התושבים והחזרת הביטחון. הרב יובל שרלו מסביר מהי מטרת הטרור ומה עלינו לעשות כדי להתמודד עם המצב בגבורה. 

"הקב"ה מצילנו מידם"

"חָדְלוּ אֳרָחוֹת וְהֹלְכֵי נְתִיבוֹת יֵלְכוּ אֳרָחוֹת עֲקַלְקַלּוֹת": מטרת הטרור היא לערער את יסודות החברה והקיום.
הוא המשך של "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו", בלבוש שונה ובמציאות אחרת.

ואנו נתבעים לעשות שלוש פעולות עיקריות: ראשונה בהן, במציאות, להילחם בו בדרך שכוחות הביטחון יודעים לעשות, והטמעה משפטית שמדובר במלחמה ולא בעבירות פליליות; שניה בהן, היא לא לאפשר לו להשיג את מטרתו. גבורה לא פשוטה היא לכבוש את יצרינו לכל כיוון, ולהמשיך בעז, בגבורה ובענווה את שגרת החיים והקיום. לא זו בלבד, אלא שמול כוחות הרס להעמיד כוחות בניה, יצירה, פיתוח, מוסר – כל אותם דברים נפלאים שלא נשברים ולא מיטלטלים; ושלישית בהן "והקב"ה מצילנו מידם": אמונה עמוקה בריבונו של עולם, התכנסות וזעקה ביום צרה, תשובה ותיקון.

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות ווטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק.  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן