מלחמה באירופה

המלחמה בעידן הפייק ניוז ישראל חייבת לתפוס בעולם המטא-וורס עליונות ואחיזה

המלחמה של המילניום הזה משתמשת בעיקר בתקשורת ובכלי הרשתות החברתיות, לאור הדיווחים מהלחימה באוקראינה ולאור המציאות המלחמתית ביננו לבין הפלסטינים, עלינו להיות ערוכים למלחמות הדיגיטליות

אסף פאסי אסף פאסי 13/03/22 14:51 י באדר ב'

בעידן הפייק ניוז ישראל חייבת לתפוס בעולם המטא-וורס עליונות ואחיזה
צילום: shutterstock

כ- 2000 קילומטרים אוויריים מפרידים ביננו לבין אזור המלחמה הכי מתוקשר בעולם. אבל ב- 2022 המרחק הוא של שניות אחדות.

הטכנולוגיה, התקשורת, והיכולת לחוות דעה בכל מקום ובכל זמן מכניסים את המלחמה ההיא לתוך הבית פנימה. אני לא מכוון רק לסוגיית הפליטים שאינם יהודים והנכונות לקלוט אותם כאן בישראל, אלא להבנה העמוקה שהמלחמות של היום מסוכנות למדינה כמו ישראל שבעתיים. וזה מצריך אותנו לעדכון גרסה באופן דחוף ביותר.

הרשתות החברתיות שלנו לא תמיד חברתיות באמת. לעיתים הן מעוררות מדנים ומלחמות יותר מכל כלי עכשווי. במציאות המלחמתית ביננו לבין הפלסטינים, במציאות המאוד מאוד שבירה ביננו לבין ערביי ישראל- מקומן עלול להיות הרסני לעתידנו.

האויב שמולנו חלש מאתנו, ובתפיסות הבינלאומיות של 2022 רק בשל כך, ובלי שום הוכחה נוספת הוא כנראה צודק. לזה אפשר לצרף תמונות שחלקן אמתיות וחלקן העיקרי פייק שעלולות להפעיל בלוטות רגש וזעם אצל האדם המרוחק.

ישראל חייבת שיהיה לה כח- צבאי, אזרחי, משטרתי, שידע להילחם בפייק

תמונה אחת, וסרטון אחד יכולים לגרום לאויב שלנו לגייס עוד ועוד- כסף, נשק, אפילו לוחמים. כאלה שמטרתם "צדק" ואין בהם גרם הבנה למה שקורה כאן באמת. אפשר לכעוס על כך, לקלל וללכלך עליהם ברשתות החברתיות שנותנות לנו תמונת מראה של עצמנו, אבל מה שצריך באמת זה להכין את עצמנו למלחמה הקרובה.

ישראל חייבת שיהיה לה כח- צבאי, אזרחי, משטרתי, שידע להילחם בפייק. שידע ליצור בעצמו תמונה של המציאות לפני התעוררות הפייק. לעשות הדברה מחד, ושתילה מאידך שיגרמו למציאות להתאים למה שחשוב עבור ישראל.

המלחמה של המילניום הזה משתמשת בעיקר בתקשורת ובכלי הרשתות החברתיות

זה לא מסתיים כמובן בכתיבה. בעולם המטא-וורס מושקעים היום טריליוני דולרים. הוא עדיין לא מוכר לרוב האנושות אבל זה הזמן לתפוס בו אחיזה ועליונות. השקעה בו היום תיתן לנו את היכולת לשרוד בעולם של שבעים זאבים שינסו לצייר עצמן ככבשים תמימות, ואותנו כזאב עם סכין בין השיניים.
בסוף, לצד כלים בטחוניים, מודיעין מדויק, חילות חלוצים מובחרים- עלינו לדעת שהמלחמה של המילניום הזה משתמשת בעיקר בתקשורת ובכלי הרשתות החברתיות. אם לא נהיה מוכנים לכך- נפסיד. אם נכין עצמנו כראוי- בע"ה, ננצח.