הרב אליעזר מלמד - אתה נמצא בחברה טובה

לאור ההתקפות כלפי רבה של הר ברכה, הרב שאול דוד בוֹצ'קוֹ ראש ישיבת ההסדר היכל אליהו בכוכב יעקב יוצא להגנתו ומציג סדרה של פוסקים דוגמת הרבנים הראשיים לשעבר הרב עוזיאל והרב עובדיה יוסף זצ"ל

חדשות כיפה הרב שאול דוד בוצ'קו 03/03/22 17:22 ל באדר א'

הרב אליעזר מלמד - אתה נמצא בחברה טובה
הרב עובדיה יוסף זצ"ל, גם הוא היה תומך ברב מלמד, צילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

הנה כתבו עליך היום שדעתך משובשת כי הנך מתיר לגייר גוי שרוצה רק להיות מסורתי. האמת היא שדבריך נאמרו על אינם יהודים אשר גרים בארץ ישראל וחיים בחברה יהודית ומתגיירים על ידי קבלת מצוות, מילה וטבילה, אלא שכבודו חושב שאין עלינו לדקדק כמה מצוות ישמרו. 

כמוך כתבו הרבה פוסקים: הרב עוזיאל זצ"ל שהיה הראשון לציון, הרב יוסף משאש זצ"ל שמעיד שכך נהגו בצפון אפריקה, הרב פינגרהוט זצ"ל שהיה רב באלג'יר, ועוד רבים רבים אחרים שאין מקום לסופרם כך גם דעתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל שכתב:

הן אמת כי עתה פשט המנהג לקבל גרים כאלה, וכמ"ש הרה"ג מ"ד בס' נהר מצרים (דף קיא ע"א), שאיש ישראל הנלכד באהבת בת נכר וישב עמה כמה זמן, ואחר כך נוססה בקרבו רוח טהרה לגייר את אשתו הנכרית, והיא גם היא תחפוץ להתגייר, בשביל שלא תפרד מבעלה ומבניה, כאשר בעוונותינו הרבים הוא חזון נפרץ בזמנינו, אנו מגיירים את האישה והבנים בכדי להציל את הבעל מאיסור, הגם כי ידוע סיבת גרותן. ע"ש. וכ"כ להקל הרה"ג המר"א חזן בס' נווה שלום (יו"ד סי' רסח) ושכן נהגו (יביע אומר חלק ב אבן העזר סימן ג).

גם הרב משה פיינשטיין שחשב שאין לקבל גרים כאלה, לא רצה לומר איסור, כי רבנים רבים מגיירים גיורים כאלה, וחלילה לומר עליהם שדעתם משובשת ועל כן אינו אוסר למי שחושב שזו שעת הדחק. וזו לשונו:

וברוב הגרות שבמדינה זו שבשביל אישות אין מקבלין המצות אף כשאומרין בפיהן שמקבלין דהוא כנודע שמרמין דהא לא תהיה עדיפא מבעלה שהוא מופקר ועובר על כל דיני התורה. אך מ"מ אולי גיורת זו תקבל המצות ולכן איני אומר בזה כלום לכתר"ה כי יש הרבה רבנים בנוא יארק מקבלין גרים כאלו וממילא אין לי לומר בזה איסורין אבל אני אין דעתי נוחה וגם דעת אבא מארי הגאון זצ"ל לא היה נוחה מזה אבל לא אמינא איסורים בזה וכתר"ה יעשה כפי הבנתו ודעתו וכפי הדוחק (אגרות משה ח"א סימן קנט).

הרב מלמד היקר, דע כבודו, שאתה בחברה של תלמידי חכמים רבים ודעתך כדעתם וכמו שאין כלום בהתקפה זו אין כלום בהתקפות האחרות.

הרב היקר, הרב הגדול, הרב אליעזר מלמד שליט"א, תמשיך להשקות אותנו בתורתך, באהבת התורה שלך, תורת אהבת האחים כולם, תורת אהבת הבריות. יהי ה' בעזרך.

הרב שאול דוד בוֹצ'קוֹ הוא ראש ישיבת ההסדר היכל אליהו בכוכב יעקב.