טור מיוחד "בפינוי היה הרבה מכות ודם": תושבת עוז ציון משתפת מה קורה בגבעות ולמה הם שם

יסכה ליבר תושבת המאחז עוז ציון משתפת את החששות מאיבוד שטח לפלשתינים, על האלימות בפינויים והדמונזיציה כלפיהם, ומעבירה מסר לציבור "שלא תגידו שלא אמרנו לכם, אנחנו אלה שניסו בגופם לעצור את הטירוף הזה"

חדשות כיפה יסכה ליבר 12/01/22 12:19 י בשבט התשפב

"בפינוי היה הרבה מכות ודם": תושבת עוז ציון משתפת מה קורה בגבעות ולמה הם שם
עוז ציון, צילום: ללא

"70-80 ישובים ביו"ש בדרך להיות כמו נצרים בגוש קטיף, כל יציאה מהבית תהפוך למורכבת ביטחונית. כל הציר של בית אל, עפרה, עלי, שילה ותפוח, יהפוך לקנטונים ישראליים מבודדים. זה יהיה גורלם של הרבה מאוד יישובים" את המילים האלה לא אמר נער גבעות. אמר אותם קובי אלירז, שמוכר כאחד הגורמים המוכרים בתחום ההתיישבות והתעסק בנושא תחת שלושה שרי ביטחון שונים.

 

אני לא רוצה להגיד אמרנו לכם. כי כאשר שטחי c ביהודה ושומרון יהפכו להיות מדינה פלסטינית, אני אוכל להגיד אמרנו לכם.  אמרנו ולא הקשבתם. אמרנו והתעלמתם. בכינו, ושתקתם. אתמול הגיעו כוחות משטרה להרוס לנו את הבית בגבעת עוז ציון. היה הרבה מכות ודם. 

עוז ציון נמצאת ממש מעל ציר 60, ממול לדיר דבואן ובורקא, שם תוכלו לראות וילות פאר נבנות באין מפריע (בניה ערבית כמובן).  עברנו לשם כי אנחנו מאמינים בזכותנו על הארץ. מאמינים שאם אנחנו לא נעשה את זה, אז ערבים יתפסו את השטח הזה. מאמינים בזכות שה' נתן לאבותינו על הארץ הזאת. אותה אמונה שהביאה לארץ את תלמידי הבעש"ט והגר"א.

בשש בבוקר פרצו לנו שוטרים לבית, פשוט בעטו בדלת ונכנסו 

אותה אמונה שהביאה להקמת המדינה הזאת והקמת גוש אמונים. האמונה ש"בעקבתא דמשיחא הנקודה העיקרית היא ארץ ישראל וממנה נובע הכל". וכמו הדורות שקדמו לנו, גם אצלנו ארץ ישראל נקנית בייסורים. 

בשש בבוקר פרצו לנו שוטרים לבית, פשוט בעטו בדלת ונכנסו. אחרי שבעלי הוציא מצלמה הם נתנו כמה דקות להתלבש ולהתארגן. בעלי ועוד תושב שריתקו את עצמם לרצפה כדי לעכב את כוחות ההרס, חטפו מכות רצח. ביקשתי מהשוטר להביא מוצץ לפני שמפנים את הכל, אני יודעת בדיוק איפה הוא, אבל הציוד כבר נזרק החוצה. תוך כדי שאני מבקשת, אני רואה בהר מולנו, מנוף אשכרה בונה בית.
זה לא מטאפורה. אמיתי לגמרי.

תושבי עוז ציון מתכוננים לפינוי צפו: 



מוזמנים לבוא לראות את זה במציאות. מבטיחה שלא שיניתי כלום. כבר כמה שנים שמדינה פלסטינית הולכת ונבנית לנו לאט ובהתמדה, עם סכומי עתק. האפשרות היחידה שלנו לצאת מתוכנית המדינה הפלסטינית, היא פשוט לצאת בעצמנו לשטח ולבנות. לחסום את רצף הבניה הערבי. זוכרים את - "כל מקום אשר תדרוך כף רגלכם לכם נתתיו"? אז זה ממש עכשיו. איפה שלא נדרוך, אתם כבר מבינים לבד.
 
בתחקיר על ההשתלטות הערבית על שטחי c (פאודה, גרסת המציאות, יוטיוב), הסביר צבי יחזקאלי, "ובעצם, מי שכובש את השטחים האלו (שטחי c) מכריע את הכף, ויש לו מדינה". השטחים האלו שיחזקאלי דיבר עליהם, הולכים ונכבשים, ואנחנו שותקים.   בעוד 5 שנים מדינה פלסטינית תהיה עניין של הכרה בינ"ל בלבד, ואז נוכל לצעוק עד לב השמיים, נוכל לגייס עצרות תפילה, להבטיח שלא יקרה, לצאת להפגנות, אבל בואו, זה כבר יהיה מאוחר. 

ואז, אז יבואו אנשי הגבעות, אותם אלה שניסו בגופם לעצור את הטירוף הזה, ויגידו בלב, בשקט בשקט "אבל אמרנו לכם, ולא הקשבתם".