טור איכוני השב"כ חשפו את ההתנהלות המביכה של צמרת הממשלה

זן האומיקרון היווה מבחן נוסף לממשלה ונראה שכמה מהשרים עשו הכל כדי להיכשל, ובראשם ראש הממשלה נפתלי בנט. וגם מה משותף לשרים שהצביעו נגד איכוני השב"כ?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/12/21 08:34 כט בכסלו התשפב

איכוני השב"כ חשפו את ההתנהלות המביכה של צמרת הממשלה
גילת ונפתלי בנט, צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

אם זה מנחם את הקוראים הימניים של טורי השבועי, גם החלק השמאלי של הממשלה לא מפסיק להפר את הבטחות הבחירות שלו. חודשים ארוכים זעקו אנשי מרצ נגד איכוני השב"כ שהמדינה השתמשה בהם על מנת להציל חיים בימים הקשים שלפני החיסון נגד קורונה, והשבוע הצביעו כולם בעד במשאל הטלפוני שערכו בממשלה.

הגדילה לעשות שרת הכלכלה אורנה ברביבאי מיש עתיד שהצביעה נגד האיכונים בישיבת הממשלה ביום ראשון וכתבה, "הצבעתי שוב נגד איכוני השב"כ. היה מספיק זמן למצוא פתרון טכנולוגי לזיהוי מאומתים שלא באמצעי לסיכול טרור". אם אפשר לעדכן את השרה שהיא בממשלה כבר כמה חודשים בהם ידענו כבר גל אחד, אם לא פעלת בנושא, תצביעי בעד ותחסכי לנו את הצדקנות. 

אמור לי מי המצביעים שלך ואומר לך מי אתה

בשלב זה בנט והורוביץ משהים את איכוני השב"כ, בכל מקרה אני מעריך שרוב הציבור בישראל תומך בצעד שיכול להציל חיי אדם בסופו של דבר כולנו מאשרים לכל אפליקציה תמוהה גישה אל מיקום הטלפון שלנו, היסטוריית החיפושים וההודעות, אין פער גדול בניהם לבין איתורי השב"כ שנועדו למטרות טובות. למרבה המזל, גם רוב שרי הממשלה תומכים באיכוני שב"כ לבלימת זן קורונה חדש ומסוכן, המתנגדים בהצבעה היו שר המשפטים גדעון סער, שרת החינוך שאשא ביטון והשר בלי תיק אלי אבידר, מה משותף לשלושתם? ובכן, שלושתם נמצאים מתחת אחוז החסימה ומנסים בצעד נואש לפנות לקהל מתנגדי החיסונים המסוכן. אמור לי מי המצביעים שלך ואומר לך מי אתה. 

ישיבת הממשלה השבוע

ישיבת הממשלה השבוע צילום: חדשות כיפה

לשמחתה של הקואליציה השברירית, יש אופוזיציה אחראית בישראל ובישיבת ראשי הסיעות ביום שני החליטו ראשי סיעות האופוזיציה לתמוך בחוק האיכונים כשיעלה להצבעה, בצעד עוקצני ומבריק התנו חברי האופוזיציה את הצבעתם בכך שכל חברי הקואליציה יצביעו בעד גם הם, אבל גם במידה וימצא בקואליציה מי שיתנגד, גורם בלשכת אחד מראשי סיעות האופוזיציה סיפר לי כי אצלו במפלגה לא יצביעו נגד, כך שהחוק יעבור. אגב, במידה והחוק עובר ואיכוני השב"כ מופעלים, יואילו בשב"כ לאתר את באי תחנת הדלק במודיעין ולמצוא את התוקף של עידית סילמן, הגיע הזמן לשים סוף לסאגה, הטכנולוגיה קיימת.

כולי תקווה שזן האומיקרון יתגלה כבהלת שווא, עד אז, ראש הממשלה נפתלי בנט צוחק עלינו מלמעלה. קחו לדוגמא את קרובת המשפחה שלי שחכתה חודשים ארוכים לחופשת החנוכה שלה, היא ובעלה הזמינו כרטיסים ליעד מקסים באירופה אבל ביטלה השבוע את החופשה באירופה, היא אזרחית אחראית שמקשיבה להוראות ראש הממשלה שלה, גילת בנט שטסה עם ילדיה השבוע לחו"ל, לא.

צל"ש וטר"ש בתקשורת הישראלית

צל"ש: שר התקשורת יועז הנדל נאבק בשוק הטלפונים החרדי שמוכר כשוק אלים שמנוהל על ידי רבנים ועסקנים, אני לא מכיר את הסוגיה לפרטיה אבל שמחתי לראות שפגישת הפסגה בנושא התקיימה השבוע במשרדו של שר התקשורת ולא בבתי האדמורים. מנהיגי המדינה צריכים לארח בביתם את ההנהגה החרדית ולא להתקשר לנכדיהם ולהתחנן לפגישה קצרה, מה גם שהפגישות אצל הרב קנייבסקי לדוגמא התקיימו בלי מסיכה ובניגוד להנחיות משרד הבריאות ולא חשוב באמצע איזה גל היינו.

טר"ש: התרגשתי השבוע ביום ראשון ממשדר הפתיחה של עכשיו 14. עם הרבה אמונה וכוח רצון הערוץ הרים אולפנים מפוארים וסטנדרט גבוה שייתן פייט לערוצים שנוטים שמאלה, אבל חברי הליכוד, ובהם גם יו"ר האופוזיציה נתניהו לא יכולים לצייץ בכזאת התלהבות. מחמאות בוטות מידי וראיון של נתניהו שהיה נראה קצת כמו הצהרה לתקשורת הן בדיוק מה שהכעיס אותנו אצל חדשות 12, הבנו את ההתרגשות שלכם ליכודניקים יקרים, אבל קצת ממלכתיות בבקשה. אגב שר התקשורת, ממך דווקא הייתי מצפה לברך את הערוץ, גם אם אנשיו תוקפים את הממשלה שלך בלי הפסקה.