לידיעת מזכ"ל בני עקיבא: השם של השבט החדש הוא לא סוד

במוצאי השבת הקרובה יקבלו בוגרי שבט הרא"ה את השם של השבט החדש שילווה אותם במשך חייהם. למרות שרבים מהם כבר גילו אותו מזמן, בהנהלת התנועה מתעקשים להמשיך עם ניסיונות המידור במקום לוותר על המשחק הילדותי ולעבור עם החניכים תהליך למידה וחיבור לשם החדש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/11/21 12:39 ה בכסלו התשפב

לידיעת מזכ"ל בני עקיבא: השם של השבט החדש הוא לא סוד
בוחרים את שם השבט החדש, צילום: בני עקיבא

השחר, אורי, ארבל, ענווה וגאולה. אחד מהשמות האלה יהיה השם של השבט החדש בבני עקיבא, כך נקבע ביום ראשון בישיבה חגיגית שנערכה בהנהלה הארצית של בני עקיבא בירושלים. בדיון שנערך בנוכחות הרב חיים דרוקמן, מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל, חברי ההנהלה, מזכ"לי התנועה לשעבר, אנשי ציבור המקושרים לתנועה, רכזי הדרכה וקומונריות, עלו להצבעה שמות רבים כאופציה לשם החדש, כשבסופו הוחלט על חמשת השמות שעלו לגמר, מהם נבחר שם אחד שיתגלה רק במוצאי שבת.

שנים ארוכות מתעקשים בבני עקיבא לנהל את תהליך חשיפת השם החדש כעניין שבין מבצע צבאי מסווג לתכנית ריאליטי. רק מספר אנשים מצומצם שותף לבחירת השם שנשמר ב"חשאיות" במשך כמעט שבוע שלם ורק אז מתגלה בהכרזה חגיגית.

חשאיות? לא בדיוק. ויש לכך שתי סיבות עיקריות. הראשונה נובעת מכך שמספר האנשים שנוכחים בדיון לבחירת השם הלך וגדל עם השנים (אגב, צעד מבורך של בני עקיבא, שהחליטה לשבור את האליטה המצומצמת ולהגדיל את מגוון ומספר המשתתפים), וגם כי מעבר לקומונריות שיודעות את השם יש גם את השליחים שמכריזים עליו, המדריכים שצריכים להכין חולצה לשבט החדש, חבריא ב' שמכינים את כתובות האש ועוד, כשכולם יודעים מה הסוד, אז הוא לא כל כך סוד. הסיבה השנייה לחוסר החשאיות היא שאנחנו כבר לא ב-1980. יש וואטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק, המידע זורם בצורה חופשית ואי אפשר לשלוט לאן הוא מגיע. לך תמדר את השם של השבט החדש ככה.

רבים טוענים שגם היום הם לא יודעים מה השם של השבט החדש. מאוד יכול להיות. אבל בהערכה לא מופרזת, אפשר להניח שאחד מכל שלושה אנשים שקורא שורות אלה, כבר יודע מה השם החדש, אם דרך קבוצת הוואטסאפ של השבט שלכם שפועלת פעם בשנה ואם דרך הרשתות החברתיות. אם כולם כבר יודעים מה השם, אזי מדובר בטקטיקה מיושנת, ורק הפחד של הנהלת התנועה משינוי או ההתאהבות בעמדת הכוח מונעת מחשבה מחודשת על הדבר.

הגיע הזמן שבמקום לבזבז אנרגיות על חשאיות, הנהלת בני עקיבא תכריז את השם מספיק זמן מראש, ותיתן לחניכים ללמוד מדוע זה השם שנבחר עבורם, בסוף זה מה שילווה אותם לשארית חייהם, כי כמו שאמר אורי אורבך ז"ל, "גם כשלגמרי תשכח מקומות, אירועים, אנשים שלמדו איתך בכיתה, תמיד תזכור מיד באיזה שבט אתה". אז לפחות תנו להם להתכונן.

בב"ח לתו"ע.

ישי, שבט שבות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן