חיסון לבנות שירות בת שירות שלא מתחסנת, מסכנת לא רק את עצמה

בת שירות שלא מתחסנת לא מסכנת רק את עצמה, אלא עלולה להשפיע גם על שאר הבנות בדירה, או להדביק בתקן השירות, שם אנו נפגשות עם קשישים ואנשים עם צרכים מיוחדים

חדשות כיפה ספיר גולדנברג 23/08/21 19:53 טו באלול התשפא

בת שירות שלא מתחסנת, מסכנת לא רק את עצמה
חיסון לקורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שהמנהל הכללי של רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, הציג את את החלטתו כי מתנדבת או מתנדב בדירות שירות שלא התחסנו, יצטרכו להציג בדיקות קורונה שליליות תקפות, אני מרגישה הקלה. השנה אני מסיימת שירות בעמותת ביקורים, אשר דואגת לבקר ולשמח מאושפזים בבתי חולים, ובשנה הבאה אני אתחיל להדריך באולפנת אלקנה. 

תקופת הקורונה עברה עלי עם המון קשיים, כמו כל אחד. חוסר הוודאות, הפחד להדבק ולהדביק, הדאגה הלא נגמרת לאנשים הקרובים והרחוקים שנדבקו. אצלנו בבית נזהרים מאוד, אנחנו מנסים לשמור על סבא וסבתא ועל כלל עם ישראל כדי לעצור את שרשרת ההדבקה.
לדעתי בנות שירות שגרות בדירות חייבות להתחסן.

בת שירות שלא מתחסנת מסכנת לא  רק את עצמה, יש כאן השלכה של מעבר האני העצמי, אלא, יש כאן השפעה על כל הסביבה. אם זה בדירה, שם אפשר מהר מאוד להדביק את השותפות, או לחזור הביתה ולהדביק את אנשי הבית שאולי חלקם בסיכון, או להדביק בתקן. כאשר מדובר בסיטואציה לא פשוטה, במיוחד כאשר חלק מבנות השירות עובדות עם אנשים עם צרכים מיוחדים וקשישים, יש פה מחשבה על הכלל.

דווקא בשנה שבה המתנדבים באים לתרום מעצמם למען המדינה, צריך להבין שהחיסון הוא חלק מהתרומה. ברגע שאני מתחסנת אני מגנה על עצמי, אני מגנה על הסביבה שלי, אני מונעת שרשרת, אני לוקחת חלק במשהו טוב שקורה עכשיו במדינה שלנו ובעולם. יש פה עניין של לצאת ממקום הנוחות שלנו בשביל הכלליות ובשביל החיים של כולנו.

בדירת שירות חשוב מאוד שכולן תהיינה מחוסנות. הבנות עלולות לסכן גם את מי שכן מחוסנת וזה לא בידיים שלה. בת שירות לא יכולה לוותר על התקן רק כי יש בת לא מחוסנת. עוד דבר, צריך לזכור שאנחנו לא יודעים מה קורה בבית של מי שלידנו. אנחנו לא יכולות לדעת מה המצב הרפואי של בני המשפחה בבית של השותפות שלנו. בנוסף, אם כולנו נתחסן ונהיה חלק מהכלל, התקנים שלנו פחות יפגעו במידה ונאלץ להיעדר בגלל חשיפה לחולה מאומת. 

להתחסנות שלנו, בנות השירות, יש השפעה עצומה, בדיוק כל התקופה בה אנו נרתמות למען עם ישראל בתקנים השונים. לכן, אנחנו חייבות להתחסן.