צניעות בנים במעיין זאת לא השאלה החשובה באמת

הסערה שהתחוללה בעקבות התשובה של הרבנית אוריה מבורך לפיה גברים צריכים לגלות רגישות כלפי נשים ולהיכנס למים עם חולצה, הביאה את הרב אברהם סתיו לענות: "מרשה לעצמי לא להסתכל על אורך החולצות אלא על מה שכתוב עליהן"

חדשות כיפה הרב אברהם סתיו 29/07/21 14:52 כ באב התשפא

צניעות בנים במעיין זאת לא השאלה החשובה באמת
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

ראיתי שנפתח כאן דיון בשאלת הלבוש של בנים במעיינות ובנחלים. ובאופן עקרוני זה נושא משמעותי בעיניי, וכתבתי עליו עם אבא שלי פרק ארוך בספר שלנו, אבל אני בחופש עכשיו, בגולן, ולכן אני מרשה לעצמי לא להסתכל על אורך החולצות אלא על מה שכתוב עליהן.

שמתי לב שעל הרבה מאד חולצות, של נערים ונערות, כתובות מאחורה המילים 'שומר אחי', שלקח לי זמן להבין שהן מלמדות על השתתפות בפעילויות של השומר החדש. ועל חולצות אחרות ראיתי חבורה של מסילת ישרים ושל בית מדרש לנוער.

אלו לא רק חולצות. על גדת הנחל שבו היינו הוקם אוהל גדול עם ספריה ניידת ומים קרים ועשרות נערים התנועעו בו מול ספרים פתוחים.

גם כמה שעות לפני שיצאנו לחופשה העברתי שיעור בסמינריון של תנועת 'נוער חובב תנ"ך', ויום אחרי שנחזור כבר אעביר שיעור באחד מבתי המדרש של 'תורה נוער' הפזורים ברחבי הארץ.

נדמה לי שאלו השאלות החשובות באמת, רגע לפני שחוזרים משנת קורונה, איך ממלאים את החיים בתוכן ובעשייה ובתנועה. יש לי תחושה שכרגע התשובות לשאלות הללו מגיעות בעיקר מלמטה, ושיש עוד הרבה לעשות.