צעדת הריקודגלים: להיות עם חופשי בארצנו

רק לפני כמה עשרות שנים הצנחנים פרצו דרך שער האריות אל הכותל, מדוע בשנת תשפ"א ללכת עם דגל ישראל ברחובות העיר זו פרובוקציה, איך צעידה דרך שער האריות לכותל המערבי הפכה לדבר אסור?

חדשות כיפה יהודה ולד 09/06/21 21:43 כט בסיון התשפא

צעדת הריקודגלים: להיות עם חופשי בארצנו
ריקוד דגלים. ארכיון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המציאות בה מצעד של בני נוער עם דגלי ישראל ברחובות ירושלים עולה לדיון בקבינט והופך לאירוע מורכב בטחונית ופוליטית היא תעודת עניות למדינת ישראל. בעוד משטרת ישראל דוחה את ההחלטה בנושא ודנה במתווי ההליכה השונים באזור – ארגוני הטרור מאיימים בחידוש המתקפות וביצירת מחאות בגזרה. 
אנחנו כמדינה ריבונית מנהלים לצערי את האירוע מתוך איומים ופחדים. השיח הציבורי הרווח הוא –"לא להדליק את השטח, לא ליצור פרובוקציה, אל תכניסו אצבע בעין".

רק לפני כמה עשרות שנים הצנחנים פרצו דרך שער האריות אל הכותל, מאז צעדו שם מיליוני יהודים בגאון כחלק מאיחודה של העיר. מדוע בשנת תשפ"א ללכת עם דגל ישראל ברחובות העיר זו פרובוקציה, איך צעידה דרך שער האריות לכותל המערבי הפכה לדבר אסור?

אלו לא רק רחובות ירושלים, אלא גם לוד ורמלה, יפו ועכו. 
מה שעומד על הפרק זה המשילות של מדינת ישראל על מרחבי ארצנו, כל עוד בהנהגת המדינה יהיו תפיסות שרואות באדמה הזו כשייכת לערבים, שחזון שתי המדינות יהדהד בשיח, שיחשבו שיש פה שני צדדים לגיטימיים- אנחנו נפסיד.

יהודה ולד

יהודה ולדצילום: הלל מאיר

האמונה בצדקת דרכנו ובבעלותינו על ארץ ישראל השלימה היא היסוד ליכולת שלנו להיות הריבון ולמשול בה. האמונה הזו היא שתאפשר לאשה ללכת עם ילדיה בשקט ובבטחה ברחובות לוד והיא שתאפשר לנער ונערה לצעוד עם דגל ישראל בשער שכם. זו הרוח שפיעמה במשחררי ירושלים ב67 וזו הרוח והגבורה שקיימת היום בעם ישראל וראוי שתמצא גם בהנהגתה. 

והשורש והנקודה שממנה מתחיל הכל זו ירושלים.
מנהיג החמאס בעזה יחיא סינוואר אמר במהלך מבצע שומר החומות כי: “הוכחנו שיש מי שמגן על מסגד אל-אקצא. דובר חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה יצא בקריאה לערבים להגיע ביום חמישי למסגד אל-אקצא בעקבות מצעד הדגלים המתוכנן: “אנו קוראים לאנשינו בירושלים להגיע בהמוניהם למסגד אל-אקצא כדי להגן עליו. אנחנו קוראים לאנשינו בגדה המערבית להסלים את העימותים”.
המלחמה והמאבק בסוף מתנקזים אל עיר הקודש והבירה שלנו, העז והגבורה של עם ישראל ברחובות העיר העתיקה הם אלו שייקבעו את השקט והשלווה ברחובות אשקלון ומועצה אזורית שער הנגב. מול חולשה נקבל טרור מול גבורה נקבל שקט. 

התמונות ביום ירושלים האחרון ,של בני נוער ומשפחות עם חולצות לבנות ודגלי ישראל שוכבים על הכביש בזמן אזעקות כשטילים עפים מעזה לירושלים לא יישכחו במהרה, ריקוד הדגלים נפסק אז באיבו בגלל מתקפות טרור.  
מבצע שומר החומות עוד לא הסתיים, החזרת ההרתעה תהיה כשנשוב לצעוד ברחובות ירושלים בגאון עם דגלי ישראל ללא פחד ומורא. 
אנו לא נעשה זאת בצורה פורעת חוק או באופן עצמאי אנחנו נעשה זאת באישור המשטרה ובעידוד ממשלת ישראל, זה לא אירוע פרטי של כמה דתיים אלא משימה לאומית של כל אזרחי ישראל.
 כשעם ישראל יחזור להיות הריבון בכל ארצו נחזיר גם את השקט לרחובות ירושלים. 
זה אפשרי וזה בידינו.

 

יהודה ולד, מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, ממארגני אירוע צעדת הריקודגלים