עמית סגל: מרים פרץ גיבורה ישראלית, אבל לא נשיאה

לאחר שקיבלה את פרס ישראל, עמית סגל כתב: "מרים פרץ לנשיאות". כעת, הוא מבקש לחזור בו ואומר: לא מגיעה לה שנעמיד אותה בניסיון הזה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 09/04/21 11:29 כז בניסן התשפא

עמית סגל: מרים פרץ גיבורה ישראלית, אבל לא נשיאה
מרים פרץ. תהיה הנשיאה?, צילום: פלאש 90

בעוד מספר חודשים יסיים הנשיא ראובן (רובי) ריבלין את תפקידו כנשיא המדינה, והקמפיין של המבקשים להחליפו כבר החל. מרים פרץ, דמות אהובה וחשובה בציבוריות הישראלית, הועלתה כאחת המועמדות המובילות לתפקיד, אך כבר כעת נשמעים לכך מתנגדים.

עמית סגל, עיתונאי חדשות 12, התייחס לכך בטורו בידעות אחרונות השבת, ואמר כי היא אכן גיבורה ישראלית, אך לא מתאימה לתפקיד הנשיאות. 

"פרץ ניחנה באינטליגנציה רגישת שאין רבות כמותה. סיפורה המשפחתי הוא סיפור ציוני לתפארת ויכולתה לקום מאפר האבלות מעוררת התפעמות", אמר סגל. "אבל לא כדאי לה, ולא כדאי למדינה, שתהיה נשיאה. אין טעם להכתים את דמותה בכתמי היום-יום של הטלת מנדט וספירת ממליצים, או בביקורת על טעויות שהיא עלולה לבצע במפגשים עם נשיאים וראשי ממשלות, או בשאלה אם תוענק חנינה לנתניהו אם לאו".

סגל הוסיף כי תפקיד הנשיא דורש יכולות אחרות: "סט המיומנויות הנדרש מנשיא המדינה אמנם מעורפל מאוד - כי מה בעצם כולל התפקיד הזה? - אבל ברור שהוא כולל, בוודאות, הרבה יותר מאשר היכולת לשמש קונצנזוס לאומי".

בהשוואה לנשיאה הרביעי של מדינת ישראל, אפרים קציר, אמר סגל כי לא מגיע למרים פרץ "האהובה עד מאוד" שנעמיד אותה בניסיון כמו שהיה לקציר לאחר מלחמת יום הכיפורים. סגל סובר כי דמות כמו יצחק הרצוג "מתאימה יותר לדרישות התפקיד".

לבסוןף אמר סגל: "כדאי שהרצוג, או כל מי שייבחר, יבצעו את שיחת הטלפון הראשונה אחרי הזכייה לפרץ, גיבורה ישראלית".

 

סגל

סגלצילום: Hadas Parush/Flash90

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן