השיח של "לא תהיינה בחירות חמישיות" - שקרי | הרב שרלו

הפגיעה הגדולה של המערכת הפוליטית באמירת האמת – לא נוצרה במבוך בו היא נקלעה עתה, אלא בעצם ההבטחות מלכתחילה, כאשר לא הייתה אפילו שניה אחת של כוונה לממש אותן. איך נחנך את ילדינו לומר אמת?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 25/03/21 12:43 יב בניסן התשפא

השיח של "לא תהיינה בחירות חמישיות" - שקרי | הרב שרלו
הרב יובל שרלו, צילום: ללא קרדיט

" שיהא הן שלך צדק ולאו שלך צדק" (בבא מציעא מט ע"א).

הפגיעה הגדולה של המערכת הפוליטית באמירת האמת – לא נוצרה במבוך בו היא נקלעה עתה, והיא תיאלץ להפר את ההבטחות שניתנו. הפגיעה הגדולה של המערכת היא בעצם ההבטחות מלכתחילה, כאשר לא הייתה אפילו שניה אחת של כוונה לממש אותן. 

כל השיח של "עם זה אני לא אשב", בד בבד עם "לא תהיינה בחירות חמישיות" הוא שיח שקרי. והעוון הבלתי נסבל של הפוליטיקאים ואנשי הפרסום הוא טמון בהשחתה של החובה הפשוטה והאלמנטרית לעמוד בדבורנו.

ההישג לטווח קצר בהסתת בוחרים אפשריים נגד קבוצות אחרות מתגלה שוב ושוב כמעשה רמאות מכוער, שמכרית את המשמעות של דבריו של אדם, של מידת האמת, וממלא את העולם כולו בשקר. בסופו של דבר – פעמים רבות מתגלה שזה גם לא משתלם, אולם לא בכך טמון הטיעון המוסרי.

עוון המידות הרעות – שקריות, צביעות, הפרת התחייבויות מהותיות, העצמת פעולות ההשנאה – הוא הכיעור הגדול שאנו נותרים בו שוב ושוב אחרי מערכת בחירות. ואיך נחנך את עצמנו לומר אמת? ואת ילדינו? ואיך נמשיך לחיות בעולם של שקר.

זיקים, קבוצת הוואטסאפ של הרב שרלו