ספירת המעטפות הכפולות תסתיים אחר הצהריים | מתי יפורסמו התוצאות?

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית לכנסת מעריכה כי הליך ספירת המעטפות הכפולות יסתיים בשעות אחר הצהריים, ולאחר שהתוצאות יוזנו במערכת ניתן יהיה להציג את חלוקת המנדטים. "זה לא יהיה לקראת שבת אלא קודם לכן", אמרה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/03/21 09:51 יב בניסן התשפא

ספירת המעטפות הכפולות תסתיים אחר הצהריים | מתי יפורסמו התוצאות?
אורלי עדס, צילום: שלומי אמסלם

ספירת המעטפות הכפולות נמצאת בעיצומה ונראה כי ועדת הבחירות המרכזית לכנסת הצליחה לעמוד במשימת הספירה בצורה טובה, למרות מגבלות הקורונה. עו''ד אורלי עדס, מנכ''לית הוועדה, העריכה הבוקר (ה') בראיון שנערך עמה ב-103FM כי הספירה תסתיים כבר בשעות אחר הצהריים.

רע"מ איבדה מנדט לטובת מרצ | אין שינוי במפת הגושים

"נכון לרגע זה אנחנו בשלב של החלפת משמרות, בגלל התו הסגול נאלצנו לפצל את הספירה למספר משמרות, אחרת למעשה הייתם שומעים שסיימנו את הספירה לגמרי", אמרה עדס.

"קיבלנו בערך 428,000 מעטפות כפולות ומתוך זה ספרנו כ-70,000. אני מאוד מקווה שנשלים את הספירה עד לשעות אחר הצהריים". בהמשך אמרה שלאחר סיום הספירה התוצאות יוזנו במערכת, "אך הן עוברות הליכים רבים של בקרות ואיתור חריגות, לכן אני חושבת שזה יהיה קצת יותר מאוחר אבל זה לא יהיה לקראת שבת אלא קודם לכן".

עדס הסבירה מדוע בוועדה לא עוסקים בחלוקת המנדטים מהלך הספירה: "אנחנו לא עושים את חלוקת המנדטים עד לרגע בו מסתיימת הספירה לחלוטין בדיוק כדי לא לייצר ספקולציות כאלה ואחרות".

על התחזיות לפיהן לפני הבחירות היה קיים חשש לזיופים אמרה: "אנחנו נמצאים כאן שלושה ימים, אין לי מושג מה קורה ברשתות, לא רואה ולא קוראת. אני מקווה שהתחזיות הקודרות אכן התבדו, אני חושבת גם שזה המצב, אחרי שהציבור וגם אותם גורמים שטענו את הטענות ראו את ההתנהלות ביום הבחירות, שהיה אתגר עצום בעקבות הקורונה וגם את ההתנהלות במבצע ספירת הקולות שמתנהל תחת פיקוח מלא".