קריאה למתלבטים אם להתחסן

הסכנה הרחבה של הקורונה והעובדה שרוב גמור של מומחי הרפואה מצדדים בעד החיסון מחייבות את כל מי שיכול להתחסן לעשות זאת!

חדשות כיפה הרב איתמר כהן 10/02/21 20:45 כח בשבט התשפא

קריאה למתלבטים אם להתחסן
הרב איתמר כהן, צילום: יחצ מכינת נוקדים

בפרשת משפטים התורה מצווה עלינו "וְרַפֹּא יְרַפֵּא", ואומרים חז"ל: מכאן שניתנה רשות לרופא לרפא – לא רק שניתנה רשות, אלא הרופא חייב לרפא וכל אדם שיש לו מחלה חייב ללכת לרופא ולהתרפא, ואם הוא נמנע מכך הוא עובר על "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". מעבר לכך אדם שלא מתחסן מלבד זה שהוא מסכן את עצמו, הוא גם מסכן אחרים. אני תמה על אותם אנשים שמחלישים את עם ישראל בהקשר הזה. לא ברור איך מישהו מרשה לעצמו לקחת אחריות בדינים כל כך חמורים כמו דיני  נפשות של ציבור שלם.

הגמרא מספרת על חזקיה המלך שתיקן שישה דברים, על שלושה הודו לו חכמים ועל שלושה התנגדו לו. אחד הדברים שהגמרא אומרת שהודו לו היה שחזקיהו המלך "גנז ספר רפואות" הרמב"ם מסביר שהספר הזה היה ספר שהכיל כישופים וקמעות, וחזקיהו גנז אותו כדי שהעם לא "יילכו אחרי ההבל ויהבלו".

הקב"ה נתן לנו שכל ואנחנו צריכים להשתמש בו. המדע המודרני ובכלל זה גם הרפואה המודרנית הרבה יותר מפותחים מבעבר. – בעבר התמותה היתה גבוהה מאד, היום המדע מאריך את תוחלת החיים ומשפר מאד את איכות החיים שלנו. החיסונים גמלו את האנושות ממחלות נוראיות – פוליו, שחפת, קדחת, דֶבֶר ועוד מחלות שנכחדו מהעולם בזכות החיסונים.

גם במקרה הזה, המדענים ריכזו מאמץ והמדינות השקיעו מיליארדי דולרים בכדי למצוא חיסון לקורונה כמה שיותר מהר ואכן ב"ה מצאו. ההתחסנות היא תנאי לחזרה  לחיים נורמליים.  יש בעלי עסקים רבים שמתמוטטים כלכלית, וגם זה דיני נפשות שמחייבים להתחסן כדי לעצור את ההתמוטטות. מי שמחליש את עם ישראל לא לקבל את החיסון עלול לגרום לנזק כבד מאד גם ישירות שאנשים יחלו חלילה בנגיף וגם במעגלים רחבים כלכליים ונפשיים.

לכן, מצווה לקחת את החיסון ואין עם זה שום בעיה. להפך – מי שלא מתחסן עושה מעשה חמור.

והקב"ה ישלח רפואה למחלתנו ויעביר את המגיפה הזו מתוכנו, ונזכה אנחנו ואתם וכל עם ישראל לרפואה שלמה במהרה

 

הרב איתמר כהן, ראש מכינת נוקדים