בצלאל, לך קדימה, כבר עכשיו!

אני רוצה לקרוא היום לבצלאל, עם כל אי הוודאות הפוליטית, לצאת בקול רם ולהשמיע את החזון שלו, שהוא החזון של הציונות הדתית, שכמעט ולא נשמע בעשרות השנים האחרונות

חדשות כיפה אמיר בן דוד 03/01/21 21:05 יט בטבת התשפא

בצלאל, לך קדימה, כבר עכשיו!
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

לפני כמה עשרות שנים הייתי נוכח בכינוס של פעילי המפד"ל בירושלים. השאלה שהתנוססה בחלל היתה – כיצד נגדיל את מספר המנדטים בבחירות. אחד הנוכחים הביא כדוגמא את ההצלחה של ש"ס, והציע שגם המפד"ל תקים חוגים תורניים נוספים או פעולות תורניות נוספות כפי שעשו ש"ס, וכך יצליחו כמותם להביא עוד מנדטים. לעצמי השתוממתי מההצעה. האם אנו רוצים להגדיל את הפעילות התורנית כדי לקבל עוד מנדטים, או כדי להגדיל תורה ולהאדירה? אם המטרה היא להגדיל תורה ולהאדירה – נעשה זאת בלי קשר למנדטים. וסוף המנדטים לבוא...

היום אנו במציאות שאותה מפד"ל ישנה, או בשמה החדש "הבית היהודי", מתפוררת. הציבור הכללי בעם ישראל מחפש מנהיגות חדשה. זז ממפלגת אוירה אחת לשניה כבר כמה שנים, ואינו מוצא מזור לשאיפותיו.

בזהירות אומר, כי עם ישראל מחפש מנהיג עם שאר רוח, עם חזון, עם אמונה. העם צמא לשמוע קול של אמונה. מנהיגות שתראה דרך שלמה של מוסר וערכים. מנהיגים שרואים את עצמם באמת שליחי ציבור. מנהיגות שתאיר את התפקיד שיש לעם ישראל בכלל ובתקופה המיוחדת הזאת בפרט. נכון, זה לא עולה בקנה אחד עם הכיוון של התקשורת או של בית המשפט העליון, אך צריך להאיר את האמת והמציאות בכל צדדיה: הן של האמונה, של התורה ושל הקדושה, הן הפן הלאומי, והן ביחס לאומות העולם.

אם נסתכל היום על המתמודדים לבחירות הקרובות לכנסת, נראה שאין מי שמציג חזון שלם ודרך ברורה (אף לא חזון כלשהו).נפתלי בנט, יו"ר ימינה, מרים אמנם 2 דגלים – החלפת ראש הממשלה בעצמו (כמו שאר המפלגות) והמאבק בקורונה. אך הקורונה היא רק המקל! היא לא שורש הבעיה. הבעיה היא שעם ישראל לא מחובר למהותו ולתפקידו!

לעניות דעתי, יש היום בכנסת ראש תנועה אחד, שהקב"ה ברך אותו ביכולת התבטאות מרשימה ובכישרון ביצועי, יחד עם שאר רוח וחזון על פי הרב קוק זצ"ל. שמו בישראל: בצלאל סמוטריץ'.

אני רוצה לקרוא היום לבצלאל, עם כל אי הוודאות הפוליטית, לצאת בקול רם ולהשמיע את החזון שלו, שהוא החזון של הציונות הדתית, שכמעט ולא נשמע בעשרות השנים האחרונות. המטרה היא: לנצל את הבמה שניתנת לו כדי לרומם את עם ישראל, לחבר אותו לתפקיד שלו, להשמיע את קול התורה שציבור רחב ביותר יכול ורוצה להתחבר אליו.

דוד המלך לפני שנלחם עם גלית אמר: "וידעו כל הקהל הזה כי לא בחרב ובחנית יהושיע ה', כי לה' המלחמה ונתן אתכם בידינו" (שמואל א י"ז, מ"ז). דוד קורא בשם ה' בתקופה שבה עם ישראל לא היה מחובר כ"כ לאמונה בקב"ה. דוד הנחיל לדורו, ולדורות אחריו את האמונה בהשגחה הפרטית בקב"ה.

בצלאל, לך קדימה, כבר עכשיו! תשמיע את קול האמונה, את קול התורה הגואלת. אל תחכה עד שתיווצר הפלטפורמה הפוליטית המתאימה. יש לך את הכישרונות המתאימים. מגיע לעם ישראל לשמוע קול ברור וצלול של דרך וחזון למרות כל הכוחות הנאבקים בם. אתה לא עושה בשבילך – אתה עושה בשבילנו, מתוך כך, תראה בעז"ה הצלחה גדולה.

 

אמיר בן-דוד, מנכ"ל חברת אנרגיה, תושב עיר דוד