בנט מצהיר: "לא נמליץ על נתניהו"

יו"ר ימינה מצהיר כי מפלגתו לא תמליץ על נתניהו לנשיא אחרי הבחירות: "נמליץ על בנט לראשות הממשלה. נתניהו צריך ללכת הביתה כי הוא נכשל בשעה הכי קריטית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/01/21 08:33 יט בטבת התשפא

בנט מצהיר: "לא נמליץ על נתניהו"
נפתלי בנט, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

ימינה תלך עם נתניהו? אחרי הצהרתו של גדעון סער שלא יישב תחת נתניהו בממשלה, והטענה כי העובדה שבנט לא הצהיר על כך תרמה לירידה החדה במספר המנדטים של ימינה בסקרים, מצהיר הבוקר (א') יו"ר ימינה כי מפלגתו לא תמליץ לנשיא המדינה על בנימין נתניהו אחרי הבחירות.

בנט בפגישה אצל רוני קובן: "לא זקוק לנתניהו שייתן לי ציון"

"הפעם אני אומר חד משמעית - אנחנו לא נמליץ על נתניהו. נמליץ על בנט לראשות הממשלה", אמר בנט בראיון לגלי צה"ל. עם זאת, בנט נמנע מלהתחייב שלא יישב בממשלה שבראשה יעמוד נתניהו, כפי שהתחייב גדעון סער.

בנט המשיך לתקוף את נתניהו, וטען כי הוא נכשל בהתמודדות עם משבר הקורונה: "זה לא המשפט, העניין הוא שבזמן האחרון הוא מתעסק בדברים אחרים. האם ההתנהלות שלו ראויה? לא. האם היה פה מאמץ על של מערכת המשפט לחקור אותו ואת הסביבה? כן. אבל הסיבה שהוא צריך ללכת הביתה היא שהוא נכשל בשעה הכי קריטית".


(בנט בראיון בחדשות 12, אמש)

לדברי יו"ר ימינה, "מי שרץ לקחת קרדיט על חיסונים - שיקח גם קרדיט על 3,300 מתים ורמת אבטלה הכי גבוהה". על הסגר הנוכחי אמר בנט: "רה"מ נתניהו נכנס ללחץ של מפלגות שמייצגות מגזרים ואינטרסים, ובגלל זה לא הטיל סגר דיפרנציאלי במדינת ישראל. כל המגזרים סובלים בגלל חוסר אומץ לב. הפוליטיקה לפני המהות".

עוד הוסיף בנט, כי לו המלצותיו היו מתקבלות בחודש מרץ, לא היה צורך בסגר השני ובשלישי: "אם היו מאמצים כבר במארס את ההמלצה לעשות בדיקות לכל מי שעולה על מטוס לישראל - לא היינו מגיעים אפילו לגל השני, כמו בטאיוואן או ניו זילנד. הם לא צריכים להתפלל לחיסונים, כי הם פשוט פעלו כמו שצריך".