אופיר סופר לחדשות כיפה: רוצים למזער את אווירת קמפיין "ניהול משבר הקורונה"

חבר הכנסת מימינה הניח בשבוע שעבר הצעת חוק שמטרתה לקצר את משך מערכת הבחירות בחצי, מ-90 ימים ל-45 ימים בלבד. הוא אומר כי הרעיון בבסיס ההצעה הוא למנוע החלטות פוליטיות סביב הקורונה, וטוען כי "המפתח ליציאה לבחירות נמצא אצל נתניהו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/11/20 10:53 כא בחשון התשפא

אופיר סופר לחדשות כיפה: רוצים למזער את אווירת קמפיין "ניהול משבר הקורונה"
לקצר את מערכת הבחירות בחצי. חבר הכנסת אופיר סופר, צילום: Gershon Elinson/Flash90

בתקופה האחרונה מורגשת אווירת בחירות בכנסת. החל מהסרטונים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועד האיומים שיוצאים מכחול לבן לעבר הליכוד ובחזרה. בהמשך ישיר לכך, הצעת החוק שהניח חבר הכנסת אופיר סופר מימינה ביום רביעי האחרון, לא נשמעת מנותקת מהמציאות.

הצעת החוק של חבר הכנסת סופר, מבקשת לקצר את משך מערכת הבחירות באופן משמעותי, כאשר כעת היא עומדת לפי החוק על 90 ימים, וסופר מציע לקצר אותה בחצי, ל-45 ימים בלבד, והסיבה: קיצור מערכת הבחירות, צמצום בזבוז הכספים ומניעת קבלת החלטות פוליטיות בצל הקורונה..

בשיחה לחדשות כיפה הודף חבר הכנסת אופיר סופר את הטענות על כך שמערכת בחירות מקוצרת תיפגע בצבירת מומנטום של המפלגות הקטנות: "אין מה לצבור מומנטום, אתה מקטין את אי הוודאות, זה אם אתה מדבר במישור הפוליטי" טוען סופר, ומוסיף כי "מבחינה אמיתית, אנחנו מנהלים את משבר הקורונה, וכל החלטה שתתקבל בין אם תהיה פוליטית או לא, תקבל אווירה של קמפיין "ניהול משבר הקורונה" ואנחנו רוצים למזער את זה ושההחלטות יהיו כמה שיותר ענייניות. לכן רמת הדחיפות פה עולה".

"זאת מערכת הבחירות הרביעית בתקופה קצרה" אומר חבר הכנסת סופר, "אם יש דברים שצריך להיערך אליהם היום אז צריך לעשות זאת, ולא לחכות שיכריזו על בחירות ולהעמיד פני מופתעים. מערכת הבחירות תהיה פרוסה על מספר ימים, היא לא תהיה צוואר בקבוק בגלל הקורונה, אז דווקא ההיערכות יותר פשוטה". 

מה תענה למי שיטען כי זה האינטרס שלכם - להקטין את הזמן בו נתניהו יכול לקחת לכם מנדטים?

"אין לי בעיה להגיד את זה" אומר סופר ומבהיר כי "המפתח ליציאה לבחירות נמצא אצל נתניהו, זה משרת בעיקר אותו ואת מי שיחליט על פיזור הכנסת". 

יחד עם זאת מסייג חבר הכנסת סופר ואומר כי הוא "לא מסכים שזה משרת את ימינה, זה מקטין את אי הוודאות. חודש וחצי פחות נתון לזעזועים מאשר שלושה חודשים. תחשוב מה יקרה לכל החלטה שתהיה, זה יהיה בלתי אפשרי לנהל ככה קמפיין". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן