"ד"ר מלמד-כהן לא הפסיק ללמד אותנו שיעורים לחיים"

גם אם מצבו הפיזי המשיך להידרדר, רוחו האיתנה של רחמים לא דעכה ועצמת היצירה שלו רק הלכה וגברה. כשהגעתי לראיין אותו על רומן מעניין שפרסם, קיבלתי ממנו את התשובות לשאלותיי ללא קול, דרך מילים המופיעות על מסך. שיבי רייכנר נפרד מד"ר מלמד-כהן

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 03/11/20 20:47 טז בחשון התשפא

"ד"ר מלמד-כהן לא הפסיק ללמד אותנו שיעורים לחיים"
אלישיב רייכנר, צילום: הותר לשימוש

ד"ר רחמים מלמד-כהן היה קודם כל איש חינוך, מורה לחיים, שפרסם לא מעט ספרים בנושא חינוך, אבל הציבור נחשף לדמותו המופתית בעקבות התמודדותו ההרואית עם מחלת ניוון השרירים הקשה ALS שבה חלה לפני 26 (!) שנים.

ד"ר רחמים מלמד כהן הלך הערב לעולמו

הביקור הראשון שלי אצלו היה לפני עשרים שנה כשהגעתי לראיין אותו על אחד מספרי החינוך שפרסם. אז הוא עוד יכול היה לשוחח איתי, במידה מסוימת, בעזרת מתקן מיוחד המחובר לגרונו. שלוש שנים לאחר מכן גם היכולת הזאת נלקחה ממנו.

אבל גם אם מצבו הפיזי המשיך להידרדר, רוחו האיתנה של רחמים לא דעכה ועצמת היצירה שלו רק הלכה וגברה. במהלך שנות מחלתו הוא פרסם למעלה מעשרים ספרים בנושאים שונים ואת רובם כתב בסיועם של בני משפחתו ובאמצעות תכנת מחשב המופעלת בעזרת תנועות עיניו. לפני חמש שנים, כשהגעתי לראיין אותו שוב, על רומן מעניין שפרסם, כבר קיבלתי ממנו את התשובות לשאלותיי ללא קול, דרך מילים המופיעות על מסך.

לרחמים היו תעצומות נפש בלתי רגילות, לצד אמונה גדולה, הומור, ואופטימיות בלתי נדלית, שבאו לידי ביטוי בכל מפגש עמו. הוא גם זכה למעטפת תומכת ומחבקת שסייעה לו בהתמודדות הקשה. אשתו המסורה אלישבע, אחיו ואחיותיו, ששת ילדיו, עשרות נכדים ונינים, וגם מעגל לא קטן של חברים, שכנים ותלמידים מסורים מתקופת היותו מחנך ששמרו לו אמונים, והגיעו אליו לעתים תכופות לביקורים, מפגשים ושיעורי תורה.

רחמים מלמד-כהן פרש מעבודתו במשרד החינוך כבר לפני 22 שנה, אבל הוא לא הפסיק ללמד אותנו שיעורים לחיים, עד יומו האחרון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן