"פושעים של ממש, הנגיף לא מתרגש מהפגנות או מתפילות"

"קשה להבין כיצד מתפללי חצרות ומפגיני בלפור, מסיבות חוף והפקרות צעירים, חובשי מסכות הסנטר ומשקרי ומתחזי ההפגנות - מתירים לעצמם להוות את הסכנה הגדולה כל כך, ולהיות פושעים של ממש"

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 21/09/20 08:22 ג בתשרי התשפא

"פושעים של ממש, הנגיף לא מתרגש מהפגנות או מתפילות"
ההפגנות מול בית ראש הממשלה, אמש, צילום: פלאש 90

שוב ושוב צריך להזכיר את המובן מאליו:

יש הרבה סיבות שלא לציית להוראות הנוכחיות של השלטון. מדובר במשבר חוסר אמון מהגדולים ביותר שנוצרו בשנים האחרונות: חוסר השקיפות בנתונים, לוביסטים, כניעה ללחצים שאינם למען הגנה על האוכלוסייה לא מפני משבר כלכלי ולא מפני סיכון רפואי, מחלוקת אם סגר מועיל ומה מחירו ועוד ועוד.

גם אם זה היה הנושא היחיד – ההצדקות האלה צריכות להישקל מול סכנת האנרכיה, שהיא עלולה להיות גדולה עוד יותר, אבל על כך ניתן להתווכח.

ברם, יש גורם אחד שאינו מתרגש מכל הדיונים האלה, וכל ההצדקות שבעולם, לכל כיוון, לא משכנעות אותו: 
הנגיף.
הוא ממשיך להתפשט, להכפיל את עצמו, ולפי כל מדד – המצב הולך ומחמיר. 

ומכל סיבה שבעולם – אנושית, מוסרית, הלכתית, אינטרסנטית – אין כל ספק שחובת הריחוק החברתי (שעליה אין מחלוקת) והזהירות שלא להדביק אחרים תובעת מכל אחד את הדרישה הפשוטה ביותר: לא להביא למותם או לפגיעה חמורה באחרים.

קשה להבין כיצד מתפללי חצרות ומפגיני בלפור, מסיבות חוף והפקרות צעירים, חובשי מסכות הסנטר ומשקרי ומתחזי ההפגנות - מתירים לעצמם להוות את הסכנה הגדולה כל כך, ולהיות פושעים של ממש.
התירוצים טובים כאשר עומדים מול השלטון, החוק, ההוראות והכללים. אבל לא מול הנגיף.

ולהבדיל – איך יעמוד אדם מול הקב"ה ביום הכיפורים? איך הוא יעמוד מול עצמו אם יתברר שבגלל התנהגותו הוא הביא למותם של אחרים ?

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות ווטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק