אסור להחריש מול משכתבי ההיסטוריה | הרב חיים אמסלם בטור מיוחד

"הצעת חוק הגיור הממלכתי של השר דרעי היא המשך המגמה של ההשתלטות העוינת של המפלגות החרדיות על תחום הדת של מדינת ישראל. זהו עיוות הדין וההלכה, וזניחת מסורת פסיקת ההלכה מדורות" | הרב חיים אמסלם בטור מיוחד

חדשות כיפה הרב חיים אמסלם 18/06/20 19:20 כו בסיון התשפ

אסור להחריש מול משכתבי ההיסטוריה | הרב חיים אמסלם בטור מיוחד
הרב חיים אמסלם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם ישראל נמצא כבר הרבה זמן במצוקה, בעניין הגיור, יש כאן במדינה מאות אלפים המבקשים גיור, המשוועים לגיור על פי ההלכה. אמת, ישנה מחלוקת עמוקה וישנה בשאלת הגישה הראויה, בעניין ההלכתי, בגיור בגריו ותנאיו, אם לקרב או לרחק. אולם מסורת הפסיקה, במיוחד זו של הרבנות הראשית לישראל בעבר, שמורי דרכה היו הרב עוזיאל הרב הרצוג והרב אונטרמן, היתה לפתור ולגייר, עד כמה שאפשר, בגישה מקלה.

חוק הגיור הממלכתי: "המחמיר בגיור - מקל בהתבוללות"

חוק הגיור | הגיור הממלכתי הוא הפתרון היחיד

חוק הגיור | קושניר לסמוטריץ': "הרבנים קוק היו נותנים לך שתי סטירות"

גישה זו התחלפה לה בגישה מחמירה, הדורשת מהמתגייר דרישות סף שאינו יכול לעמוד בהן, ולדעת הרבה מהפוסקים אף אינו חייב לעמוד בהן. כמו בכל עניין הלכתי, נוספה כאן מחלוקת בגישות ובאידאולוגיות, אף פוליטיות. לפני כמה עשורים מדינת ישראל נכנסה למצב שנראה בלתי פתיר. עקב זאת קמו בתי דין פרטיים שלקחו אחריות ועסקו בזה על מנת לפתור את הבעיה, שלא תחריף.

דברי השר דרעי והצעת החוק שלו לבלום כל פתיחות או גישה אחרת ושונה בסוגיית הגיור, היא המשך המגמה של ההשתלטות העוינת של המפלגות החרדיות על תחום הדת של מדינת ישראל, בכלל, והזהות היהודית בפרט.

אם בשאר העניינים הצודקים החרשנו כמו בגיוס לצה״ל או בשאלת החינוך לפרנסה, וכיוצא החרשנו, בזהות היהודית אין אנחנו יכולים ואסור לנו להחריש, כי בנפשנו הדבר!

במי מדובר? הרי מדובר בעיקר במי שהם צאצאי יהודים ״מזרע ישראל״ שמצוה לקרבם ולגיירם על פי ההלכה, בגישה אחרת, מקלה. משכתבי ההיסטוריה משכיחים את העבר - של הרבנות הראשית עצמה, ושל פטרונו של השר דרעי וש״ס, הרב עובדיה יוסף זצ”ל בעצמו, שנרדף גם הוא בזמנו בענייני גיור והואשם שהוא מקל מידי.

והעוול הזה זועק לשמים. 

כי זהו עיוות הדין וההלכה, וזניחת מסורת פסיקת ההלכה מדורות, ואימוץ גישות מחמירות שאינן מתאימות לעם ישראל ולמדינת ישראל. צריך להפנות אזהרה חמורה לכל המפלגות הציוניות לבל יתנו יד למהלך המסוכן הזה, שהוא מסוכן למדינת ישראל ולעולם היהודי כולו.

אם מדינת ישראל חפצת חיים היא צריכה להבין כי בנושא עקרוני זה, אסור לתת בידי מי שכמה מהמצוות הכי גדולות כמו י ישוב ארץ ישראל, או הגנה על העם היושב בציון, אינן נחשבות בעיניו למצוות. ההתבוללות ואיבוד המונים מעמינו היא סכנה קיומית לאומה, ועלינו לאחד כוחות. הבה נתחזק בעם עמינו ונחלת אבותינו.

ח"כ לשעבר הרב חיים אמסלם הוא ראש תנועת 'עם שלם',  ודיין בבתי הדין העצמאיים "גיור כהלכה"