סערת אולפנית ישורון | חוץ מתירוצים - לא באמת קיבלנו תשובה

הפולמוס על פיטוריו של מנהל אולפנית ישורון ממשיך. לאחר שהתלמידות כתבו כי אינן מבינות את מהות הפיטורים, בוגרת האולפנית השיבה כי הערכים שהונחלו בבית ספר אינן לרוח ההורים. כעת התלמידות דורשות כי ההורים מוזמנים לבוא לבית ספר ולראות את המציאות בשטח

חדשות כיפה תלמידות אולפנית ישורון 17/06/20 14:31 כה בסיון התשפ

סערת אולפנית ישורון | חוץ מתירוצים - לא באמת קיבלנו תשובה
למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

בוגרת יקרה , אנחנו נגיב לדברייך, בעיקר כי אנחנו לא יכולות לשתוק. אפילו נאמר לך תודה שהעלת את המחלוקת שמחדדת את הבדלי התפיסות בינינו. אנחנו גם נגיב דווקא לאור העובדה שלאחר שהתפרסמה הכתבה קיבלה אחת התלמידות אזהרה טלפונית להוריד אותה.

היינו מצפות שתהיה התנצלות על כך שנציג הועד  נכנס לקבוצת הווטסאפ של התלמידות, אך במקום זאת, הוא הגדיל לעשות והתקשר לאחת התלמידות בכעס בדרישה להסיר את הכתבה, ובאיום שאם לא נסיר אותה הדבר רק יזיק לרב יניב. אז עכשיו ברור לך שעם סתימת פיות אנחנו לא נסכים. 

לא באנו לעורר מחלוקת ומדון אלא להגן על זכותנו להשמיע דעתנו ועמדתנו שמושתקת כל הזמן. בראשית הדברים ברצוננו לתהות כיצד מי שלא נמצאת כבר באולפנית מתמצאת כל כך בפרטי הפרטים, ובכל מקרה סגנון הדברים שלך נשמע לנו מדי מוכר. אנחנו מזמינות אותך ואת כל מי שירצה למפגש, בואו נבין את הדברים האחד של השני , בואו ובואי נמנע שנאת אחים .
 
ובאשר לדברייך , פספסת את הנקודה , פספסת את מהות דברינו . אנחנו דיברנו על דרך וערכים , על דיני נפשות ,על זה שלא יכול להיות שמיעוט בעל תפקיד ינהל בית ספר עם כל התארים וניסיון החיים . 
כי לכל אחד יש תפקיד , וכמו שתפקיד השומר הוא לשמור , תפקיד המנהל הוא לנהל , המורה תחנך .. ידוע לא ? 

כינית אותנו קומץ , נשמח לתקן אותך ,אנחנו איננו הקומץ ,הקומץ הוא ועד הורים שמורכב ב90% מאנשי כפר גנים, שכנראה חושב שזכותו לנהל את המורים.  אנחנו , "הקומץ" , לדברייך , מורכבות מבנות משכונות שונות , חלקנו אף מתגייסות לצבא, אז באמת בואו נעשה קאט להצגה . 

אם יש משהו שאנחנו כל כך שמחות עליו, הוא שהאולפנית שלנו מורכבת מכל כך הרבה גוונים , מכל השכונות ומכל העדות , כן יש עוד שכונות חוץ משכונת כפר גנים הגדולה. המתנגדים למנהלנו היקר לא מייצגים אפילו לא עשירית מהאולפנית. אנו התלמידות  גם מעדיפות לעיתים חוויות רוחניות מעצימות, שבעיני חלקכם נראות כבזבוז שעות לימוד. אנחנו מרגישות שזה לימוד משמעותי פי אלף. וגם מפגש עם חוזרים בתשובה הוא דבר ראוי ומענין בעינינו, שנותן פרספקטיבה ומרחיב אופקים. 

במכתבך אישרת שאכן הועד הוא שדחף למכרז, וזה מחזק את טענתנו ותחושתנו אודות שליטתו והשלטת דעתו. מהמאבק הזה אנחנו יוצאות מוכנות אקסטרה לחיים. הבנו שלפני הפמינזם , לימוד התורה והקרירה המגוונת, לפני הצבא והרצון של ההורים להשפיע , יש ערכים , יש דרך . אמרנו ונאמר זאת שוב , לדעתנו איבדתם את הדרך , כמה שתנסו לייפות את הדברים, כמה שתתרצו תירוצים , השקר לא יהפוך לאמת . 

עשו הכל כדי שהרב יניב לא יישאר באולפנית והצליח להם. עכשיו אתם  גם רוצים שנאמר להם תודה. 
יש לנו עוד כל כך הרבה מה לומר. ועדיין , עדיין גם אחרי שקראנו כמה פעמים את מכתבך, לא הבנו מה הבעיה עם המנהל שלנו . חוץ מתירוצים וניסיון להאדיר את פועלו של הועד- לא באמת קיבלנו תשובה