שותפי אמת אינם "משפדים" את חבריהם

ליכודניקים יקרים: אל נא תמכרו לנו את הסיפורים על שותפות אמת בין הליכוד והציונות הדתית, כאשר פעם אחר פעם, הליכוד מתגלה בערוותו ויורה בתוך הנגמ"ש ירי דו צדדי מכוון. דעה

חדשות כיפה גלעד לרנר 06/01/13 13:27 כד בטבת התשעג

שותפי אמת אינם "משפדים" את חבריהם
מתוך העיתון, צילום: מתוך העיתון

במשך השבועות האחרונים אנו עדים לדיון מבורך בציונות הדתית לגבי דרך ההשפעה שלו בפוליטיקה הישראלית- האם דרך השפעה מתוך מפלגת השילטון או שמא ע"י מפלגה מימין לליכוד ,שתצרף ציבורים חדשים ותהיה שותפה קואליציונית למפלגת השלטון. הדיון הוא חשוב, כל עוד הוא נעשה בצורה נאותה.

חברי הציונות הדתית טוענים במרץ על שותפות אמת שנרקמת בינם לבין "חבריהם" בליכוד. חברי הליכוד טעונים שיש להם השפעה וכבוד רב, ועל כן השיגו הישגים רבים בפעילות הממשלה הנוכחית, כשמנגד בבית היהודי מבקרים חלק מפעולות הממשלה וטוענים שהליכוד חייב מפלגה חזקה מימינו.

אך כל צופה ממוצע שצפה השבוע ב "עימות" בין ציפי חוטובולי לאיילת שקד, הרגיש שלא בנוח מול ההתפתלות של ח"כ חוטובלי. מצד אחד היא קראה לתמוך בנתניהו שתרם להתיישבות והקים אוניברסיטה באריאל, ומנגד הודיע שהיא מתנגדת להקפאה. מצד אחד הבטיחה שהליכוד לא יעקור יישובים, ומצד שני התפלפלה בניסיון להסביר את הצהרתו של ראש הממשלה על מדינה הפלסטינית. מצד אחד היא מונה את הישגיו של הליכוד בהתיישבות ובנושאים נוספים, ומצד שני מתעלמת משאלתה של איילת שקד - מדוע הליכוד אינו מתמקד בהצגת הישגיו אלא רק בתקיפת הבית היהודי?

חוטובלי מתפתלת כפוליטיקאית מיומנת ולאחר בניית תיאוריה מרשימה, מצליחה להגיע למסקנה שביתה של הציונות הדתית בליכוד. היא טוענת, שבמפלגת השלטון אתה משפיע יותר, וכתוצאה מכך אתה גם צריך לוותר מדי פעם, לבלוע את הגלולה המרה, להתפתל, ולהצהיר נאמנות למפלגה, כדי שברגע האמת תהיה בנקודת ההשפעה.

אולם כל הדיון הזה היה רלוונטי אם אכן התזה שלה על שותפות הציונות הדתית בליכוד היתה אמיתית. אך בזמן שציפי חוטובלי מסבירה לנו על שותפות אמת, השרים ארדן וסער, בהוראת ראש הממשלה ויועצו, "משפדים" את הציונות הדתית במסמרות. הם קוראים לנו קיצוניים, מדירי נשים, סרבנים. הם פוגעים ברבנים מנהיגי ציבור, שאך לא מזמן ביקשו לקבל את ברכתם. הם עושים סיכול ממוקד במוטי יוגב, סגן ראש מועצת בנימין ואיש מוערך לכל הדעות, כאשר לפני כהרף עין ראש המועצה שלו הביע תמיכה במפלגת הליכוד.

כל זאת על מנת להשיב הביתה שני מנדטים אבודים. סער וארדן תוקעים סכין בגב הציונות הדתית מצד אחד, אלקין וחוטובלי מחבקים אותנו מהצד שני. ואני יודע, הסכין שתוקעים סער וארדן פוגעת גם בכם - הרי גם אתם חלק מבשרה של הציונות הדתית.

לכן, רבותיי, הגיע הזמן לשנות את הדיון. השאלה היא האם להיות לוביסטים במפלגת השלטון, לוביסטים משפיעים אך לא באמת שותפים להנהגה, או להיות במפלגה שהיא שותפה קואליציונית להנהגת הממשלה. בשתי השיטות יתרונות וחסרונות, והדיון הוא מבורך, אך למען כבודכם, אל נא תמכרו לנו את הסיפורים על שותפות אמת בין הליכוד והציונות הדתית, כאשר פעם אחר פעם, הליכוד מתגלה בערוותו ויורה בתוך הנגמ"ש ירי דו צדדי מכוון.

הכותב הינו חבר מרכז הבית היהודי ופעיל במטה הצעירים של הבית היהודי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן