פח בין פחים

"בכל חברה יש פחי זבל, פחי הזבל דומים בכל המקומות. על מנת להשוות בין בתים או על מנת לבחון חברה לא מסתכלים על פחי הזבל אלא על כל הבית". שגיא מזוז על פרשת רצח הנער הערבי

חדשות כיפה שגיא מזוז 08/07/14 23:16 י בתמוז התשעד

פח בין פחים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"עוד 5 דק' נגיע לבית החדש", בישר האב למשפחה הנרגשת. עד לפני שבועיים משפ' כהן הייתה משפחה נורמטיבית לחלוטין- בית ממוצע בעיר ממוצעת עם רכב ממוצע, אולם לפני שבועיים בשעות ערב אראלה התקשרה, פרס ראשון על סך 50 מיליון ₪ ומאז משפ' כהן "העלו את הממוצע" : קנו רכב חדש ,בגדים חדשים וסופסוף גם בית יוקרה חדש בצפון ת"א. "בבית החדש יהיה ג'קוזי וחדר כושר פרטי" צהל הבן הגדול. "ומטבח עם כל השכלולים החדשים" מילמלה האם בשמחה. "טלוויזיית LCD חדשה, ולכל ילד יהיה חדר פרטי" הוסיף האב תוך כדי החניית הרכב מול הבית.

"היי!" צעק הבן הקטן, "סתם עבדתם עליי, זה בדיוק כמו הבית הישן! גם בבית הישן היה בחוץ פח ירוק בדיוק כזה!" בני המשפחה חייכו.

תקציר מאורעות השבועות האחרונות- לפני כשלושה שבועות נחטפו שלושה מבנינו, ונרצחו ע"י "בני דודינו" הערבים. כנקמה (כנראה) שלושה יהודים רצחו נער ערבי בשם "מוחמד אבו חדיר". בעקבות הרצח, התקשורת והרשת שוצפים וגועשים וכל אדם / ח"כ / שר ממהר לקונן תחת כל עץ רענן ותחת כל מיקרופון פתוח על כך, ש"אנחנו בדיוק כמותם" - כמו שבני דודינו הערבים רוצחים ילדים יהודיים, ככה אנחנו רוצחים ילדים ערבים.

לדוגמא ח"כ רות קלדרון אמרה אתמול בבוקר כי "עם שריפת הנער הערבי נשרפה גם אמונתי בעם נבחר. ומהאפר עולה עם ככל העמים". ובזרם הפופוליזם והפוליטיקלי קורקט אין אחד שיקום ויגיד: עצרו, אתם טועים! רק הפח זבל זה אותו פח, כנסו לתוך הבית תראו שהרהיטים שונים, המטבח שונה, החדרים שונים, הכל שונה!

בכל חברה יש פחי זבל, פחי הזבל דומים בכל המקומות, כולם מסריחים ומדיפים ריח של צחנה.

על מנת להשוות בין בתים (במשל), או על מנת לבחון חברה (בנמשל), לא מסתכלים על פחי הזבל אלא על כל הבית. אצל בני דודינו הערבים "הרהיטים" שמחו וחגגו על הריח המבאיש שהוציאו פחי הזבל (ראו דבריו של הסטונדט הערבי שחגג את "הניצחון 3-0 ואנחנו אפילו לא במונדיאל" כתגובה על חטיפת שלושת ילדינו, או על הקצבה החודשית שמקבל מהרשות הפלסטינאית כל מחבל הרוצח יהודים) רהיט השמח ומתלהב מהריח שמוציא פח האשפה, מראה שגם הוא פח זבל.

לעומת זאת אצלנו רוב מוחלט של הציבור מיהר לגנות את הרצח הנפשע ולהתנער ממבצעיו (די להזכיר את רחלי פרנקל אמו של נפתלי הי"ד שמיהרה לגנות את הרצח "אין הבדל בין דם לדם" ודברי הרב אליקים לבנון שלרוצחים מגיע גזר דין מוות).

איה הילד שיקום ויצעק "המלך הוא עירום" ? איפה איש הציבור שיקום וישאל בקול גדול ובכנות לא אופיינית- כיצד ניתן להשוות בית מפואר ומאובזר בכל השכלולים שאומנם יש בו גם פח אשפה קטן לבית המלא כולו פחי אשפה?!

הבהרה חשובה- גם בבית של שכנינו ישנם רהיטים נוצצים, משופרים ומשוכללים, אולם הרהיטים המקולקלים והמטונפים מאפילים ומסתירים את הרהיטים המתוקנים. המטרה היא להוציא את "רהיטי האשפה", ולא רק בשבילנו, אלא גם בשביל הרהיטים המתוקנים בבית שכנינו.

[הגהה א.ק]