עזבו את נועם שליט. הכתובת היא הממשלה

לפני כשלוש שנים פגשנו את נועם שליט במסגרת מסע של המכינה הקדם צבאית איתן. במהלך השיחה הנוקבת אמר לנו שליט שהוא חושב כמונו, שאסור לשחרר מחבלים בתמורה לגלעד, אבל מה הוא אמור לעשות אם הממשלה לא לוחצת על עזה?

חדשות כיפה הרב אלי קפלן 24/06/14 10:31 כו בסיון התשעד

עזבו את נועם שליט. הכתובת היא הממשלה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לפני כשלוש שנים ערכנו במסגרת פעילות המכינה הקדם צבאית "איתן", מסע רגלי מהר הרצל ועד הכניסה לעזה תחת הכותרת "אוהבים את גלעד -לא מאבדים שליטה". רצינו לומר לציבור שאסור לשחרר מחבלים בתמורה לגלעד.

בסיומו של המסע עלינו לפגוש את נועם שליט באוהל המחאה שלו בירושלים. במהלך השיחה הנוקבת אמר לנו שליט: "גם אני חושב כמוכם אבל לצערי ראש הממשלה לא מוכן ליצור מנופי לחץ על רצועת עזה. הוא לא מוכן לנתק את החשמל, הוא לא מוכן לעצור את האספקה וכו וכו. אז מה אתם מצפים ממני. הרי כולנו יודעים שגלעד נמצא ברצועת עזה והממשלה לא עושה מאומה. אז מה אתם מצפים ממני?”. הוא אפילו הציע לנו להצטרף אליו במאמץ הפגנתי של חסימת משאיות אספקה במעברי הגבול לרצועת עזה והוסיף "בעצם, אין זו חכמה להגיד מה לא לעשות, כי בזה אין די. אדרבה הפעילו לחץ על הממשלה בכדי שהיא תעשה את מה שצריך על מנת לשחרר את גלעד”.

האמת? היינו די נבוכים מתגובה זו כי ידענו שיש צדק בדבריו. אם לאחר קרוב לחמש שנים הממשלה רק מדברת, אפשר להבין את תגובתו של האיש. הוא כבר מיואש מהממשלה שאיננה עושה את מה שצריך באמת לעשות.

עכשיו, לאחר שמתבררת העובדה שאנשי חמאס, בעצימת עיניים של הרשות, פועלים כל העת לנסות ולהוציא פיגועים וחטיפות. אגב, עובדה שהייתה ידועה גם קודם לכן אך הממשלה לא פעלה די על מנת למגר את התופעה. לאחר שהתברר שגם משוחררי עסקת שליט חוזרים לטרור , כאילו לא ידענו שכך יקרה.

אין די לומר שיותר לא ישוחררו מחבלים. אין די לומר שנרדוף את המחבלים. אין די לחפש מחט בערמת שחת,כפי שעושים חיילי צה"ל בימים אלו. צריך ליצור מנופי לחץ כאלו שגם לתושבי יהודה ושומרון הערבים זה לא יהיה כדאי. כי כמעט כולם נותנים גב למעשי החטיפה. כמעט כולם מעודדים זאת.

כבר עכשיו, פחות משבועיים לאחר החטיפה, אנו שומעים שצה"ל מוריד את הלחץ. אנו שומעים שבאזור חברון החיים שבו למסלולם .

מה יקרה אם המצב הנוכחי יימשך חודשים? מה נאמר אז למשפחות החטופים? האם גם אז נאמר שאנו עושים את כל המאמצים למרות שאין הדבר כך?

לא די לומר שאין משחררים מחבלים. צריך ללחוץ על האוכלוסייה עד שתאמר די. אם לא נעשה כן, החטיפה יכולה להמשך חודשים ושנים. בנוסף צריך למרר את חייהם של ראשי החמאס גם בעזה.

נכון אינני איש בטחון, אני גם לא מתיימר לומר שאני מבין בנושאים אלו, אבל נדמה לי שאלו הדברים שאומר השכל הישר והפשוט. הרי ראינו מה שווה דעתם של המומחים הגדולים כשאמרו שאין בעיה לשחרר מחבלים בתמורה לגלעד שליט.

ופניה ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט - אין די לומר מה לא עושים - צריך לדעת מה כן עושים. כמו שידעת לעצור את הסחף בעניין שחרור המחבלים אתה צריך לתבוע עכשיו מעשים שיהוו מנופי לחץ. אחרת העניין יימשך ללא סוף. אסור להרפות ולחכות.