משתמשים בו: מדוע סא"ל דופט כל כך מאושר?!

הרב יעקב דביר לא אהב את מינויו החדש של הקצין הסרוג כמפקד הגדוד המעורב החדש. אך מה שבעיקר צרם לאוזניו, הן שלוש מילים שאמר דופט בראיון- "אין מאושר ממני". איך הן מתקשרות להפיכה שעוברת על צה"ל?

חדשות כיפה הרב יעקב דביר 14/03/17 06:48 טז באדר התשעז

משתמשים בו: מדוע סא"ל דופט כל כך מאושר?!
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הזדעזעתי לקרוא את הריאיון עם המג"ד של גדוד 47, הגדוד המעורב החדש, סא"ל ניר דופט. בעיקר צרמו לאוזניי דברים שהובלטו בכותרת הריאיון - "אין מאושר ממני".

מדוע הזדעזעתי כ"כ? כיוון שידעתי שהוא התייעץ עם הרב אבינר ועוד רבנים, והם יעצו לו שלא לקבל תפקיד זה, משום שאסור ע"פ ההלכה שבנים ובנות ישרתו יחד בגדוד קרבי. הוא לא שמע לעצתם. לכל אחד יש בחירה חופשית, וכך הוא החליט, אך מכאן ועד האמירה "אין מאושר ממני" רחוקה הדרך! אם הוא לא היה מתייעץ כלל, הייתי חושב שהוא מאלה ששנו ופירשו, כמו אחרים שעשו כך בעבר. הדעת נותנת שההכרעה שלו לא הייתה קלה, נגד התורה ונגד הרבנים.

אם היה אומר לנו - החלטתי בלב כבד, עקב אילוצים וכדומה, היינו מבינים אף אם לא מסכימים. אך לומר "אין מאושר ממני"?! אמירה כזאת מריחה בריח כבד המזכיר משטרים אפלים, שם הפקודים צריכים לדקלם את מה שמבקש השליט.

כנראה שדובר צה"ל דרש, ביקש או נתן לו להבין מה מצפים ממנו שיאמר, שהרי בזה תלוי קידומו! בכלל, ממתי מג"דים בתפקיד מתראיינים? אין זאת אלא "תבשיל" של דובר צה"ל, שהפך עצמו לאיש תקשורת המיחצ"ן את קציניו ע"פ האג'נדות המתאימות לרוח צה"ל החדשה שהוא רוצה להנחיל.

במקום שבנינו יהיו קצינים עזי נפש החותרים למגע וניצחון על האויב, דובר צה"ל הופך אותם לכלי שרת בידו לנגח את הרבנים והציונות הדתית. הרי דובר צה"ל מתנגד לראיונות של קצינים בתפקיד חדש. בכתבה שפורסמה באתר כיפה לפני מספר חודשים בלבד (24.11.16), הגיב דובר צה"ל, האלוף אלמוז (ראש אכ"א דהיום), לטענה שהוא אינו מאפשר לרבצ"ר החדש, הרב קרים, להתראיין. וכך הוא מצוטט: "נציין כי ככלל, קציני צה"ל אינם נוהגים להתראיין עם כניסתם לתפקיד. דו"צ ממליץ לקצינים הנכנסים לנהוג כמשפט חז"ל: 'כל ימי גדלתי בין החכמים ולא מצאתי לגוף טוב משתיקה"'.

ריאיון זה מעיד כאלף עדים שהפיקוד הבכיר של צה"ל דבק בדבריו של סגן הרמטכ"ל, יאיר גולן, בהופעותיו לפני חיילים. הוא שלף את מכתבו של תא"ל עופר וינטר לפני מבצע 'צוק איתן', מכתב שהופיעו בו שם שמים ורוח לחימה יהודית-לאומית. סגן הרמטכ"ל צוטט כמי שאמר שם שהאויב אינו איראן או חיזבאללה אלא האויב הינו אדם כעופר וינטר ומכתבו.

צה"ל ודובר צה"ל משתמשים כעת במג"ד החדש, סא"ל ניר דופט, כראש חץ במלחמתם נגד הרבנים ונגד הציונות הדתית. מטרתם כבר אינה ניצחון על אויבינו, אלא ניצחון על רוח הציונות הדתית. ראיון זה מביך, פוגע ומצער אך הפגיעה והצער אינם כלפי התורה, הרבנות והציונות הדתית. הן חזקות מרוח הזמן. עברנו את פרעה, נעבור גם אחים טועים שלנו. אך הצער הוא על עם ישראל, על צה"ל וחוסנו, על הלכידות שלנו המתפוררת, על שהופכים קצינים לסמרטוטים משרתי אג'נדות תרבותיות במקום להילחם.

אין ספק שישנה כאן הפיכה צבאית מתחת לאפם של שר הביטחון וראש הממשלה. ללא החלטת העם, בחירות או משאל עם, ללא החלטת כנסת וממשלה. בסתר ומחשכים החליטו הרמטכ"ל איזנקוט וקציניו על שינוי רוח צה"ל, וחיברו פקודה חדשה - "פקודת השירות המשותף". את הקצינים הופכים לקציני תרבות ותקשורת, ואת הצבא לסדנת חינוך ותרבות חדשה לעם, ובעיקר לדתיים ולציונות הדתית.

אנחנו נמשיך לכתוב ולומר את האמת, עד יצא כנגה צדקה, וחוסן הצבא ויהדותו יחזרו בגאון למקומם.

הכותב הוא ר"מ בישיבת מצפה רמון

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן