משרד החינוך נפל למלכודת המיסיון

בשבוע שעבר פרסמנו על קיום אירוע של משרד החינוך באולם מסיונרי בבניין כלל בירושלים. מינה פנטון, תושבת ירושלים, מזועזעת מנפילת משרד החינוך למלכודת המסיון

חדשות כיפה מינה פנטון 29/11/15 11:06 יז בכסלו התשעו

ארגון "מלך המלכים" במרכז כלל בירושלים ,ארגון משיחי מיסיונרי מוצהר, רשם לעצמו הצלחה גדולה - הוא קיבל "הכשר" ממשרד החינוך מחוז ירושלים. הארגון למוד ניסיון במאבקים נגדו מאז פתיחת המקום ב-2004. התנגדות לקיום ארועים באולם הפבליון המאובזר וביטול ארועים לאחר חשיפה.

ביום ג', יב' בכסלו, התקיים כנס מורים במעוז המיסיונרי בלב ירושלים במרכז כלל. ההזמנה היתה לכנס מנהל המחוז בנושא: "מוח למידה ומה שביניהם". הכנס התקיים באולם פביליון של הארגון המיסיונרי המוצהר "מלך המלכים" KING OF KINGS . בעת בדיקת המקום וחתימת ההסכם סביר להניח שמארגני הכנס, נציגי הפקידות הבכירה, מנהלי מחלקות, מנהלי בתי ספר ומורים ידעו כי מדובר באולם השייך לארגון נוצרי. הנחת היסוד היא שאנשי חינוך יהודים יבינו שיש בעיה מלכתחילה, ובוודאי הדבר הראשון הנצפה מהם לחקור ולבדוק. הדבר פשוט ביותר, גלישה קלה באינטרנט חושפת מיידית את מהות הארגון המשיחי מיסיונרי, מטרותיו, חזונו ופעילויותיו. לא זקוקים לרב שיפסוק היתר או איסור. אוי לנו אם המידע שמצוי לא מספיק לאיש חינוך לקבל שיקול דעת. " יד לאחים" הביאו לידיעת המארגנים על המהות המיסיונרית של הארגון והמקום. הם נדרשו להביא פסיקת רב, ואכן הם פנו לרב שלמה אבינר שפסק איסור. ועדין כל זה לא עצר את אנשי החינוך לבטל הכנס במקום.

מדובר בארגון מיסיונרי משיחי קנדי במקור, המורכב מנוצרים משיחיים, מיהודים משיחיים. התומכים ומשתייכים לקהילות המשיחיות בארץ , שהם למעשה הזרוע המבצעת בקירוב ו ניצור.

בבעלות הארגון המיסיונרי משיחי שטחים גדולים במרכז כלל. מלבד אולם הפביליון המאובזר, אולם נוסף , כל הקומה ה14, המשקיפה על ירושלים ובה מקום פולחן הנקרא "מגדל התפילה ירושלים," חדרי משרדים וחדרים לסדנאות לזוגות , אמהות בהריון, אמהות לילדים קטנים ועוד.

המקום נפתח בנובמבר 2004 (בדיוק לפני 11 שנים)בערב הפתיחה התקיימה אחת ההפגנות הגדולות כנגד מרכז השמד והמיסיון. כחברת מועצת העיר ירושלים, הייתי מעורבת ביוזמה ביחד עם יד לאחים. הרב ליפשיץ זצ"ל ראש יד לאחים היה מהמובילים .

ב2004 הארגון פרסם, כי המקום ישמש כמקום תפילה ופולחן בדרכים שונות, בערבי תרבות ,מפגש עם ישראלים ותכניות מיוחדות עבורם. המטרה: "לראות את האור, שנוכחותו של ישו תתחיל להקרין על אזור זה של ירושלים, ובניין כלל כולו יהפוך למקום מקלט שבו תשכון הבשורה". בתקליטור התדמית שהופק על ידם, הצהיר צ'אק כהן, מהמנהיגים והמטיפים המובילים של הארגון, כי "מטרת המקום הינה להביא יהודים ולא יהודים להאמין בישוע. "

ב2007 התיאטרון הדתי "אספקלריא" ביטל שש הצגות שעמד להעלות בבניין כלל בירושלים. הסיבה לכך היא איסור שהטילו רבנים להיכנס למקום השייך לארגון מיסיונרי. זאת , לאחר שחשפתי המידע והעובדות וכדי למנוע הכשלה והטעיית הציבור. אני לא מבינה כיצד קורה ששוב נופלים במלכדת זו.

כיום ישנה פעילות עניפה גם לבני נוער וסטודנטים,ב2009 הוקם "בית ספר המלכים לתקשרת", שמטרתו "לגדל מאמינים בארץ שיפיצו את בשורת האל דרך התקשרת. זהו בית הספר הראשון מסוגו בקהילת המאמינים בישראל." ב2010 נפתח בית הספר המשיחי למוסיקה ואמנות בירושלים, בית הספר יובל בסמוך לפביליון. נפתחה גם שלוחה בתל אביב. זו למעשה הדרך הטובה והיעילה לחדור לבני הנוער לקרב ולהשפיע. האם משרד החינוך ומחוז ירושלים מודעים לפעילות זו? האם לא ראוי לבדוק את דרכי הפעילות עם בני הנוער?

נשיא "מלך המלכים" המטיף הבכיר, הפסטור ויין הילסדן מספר על ההתקדמות העצומה." כשהגענו בשנות השמונים לישראל, היהודי הממוצע לא האמין שאפשרי להפוך למאמין (בישו). מ15 קהילות משיחיות בכל ישראל גדל מספרם ל150 כיום. לכנסיות אלו יותר מ15.000 יהודים המגדירים עצמם מאמינים בישוע" הוא מספר על פרויקט "עוגן התקווה", מרכז יעוץ, המציעים עזרה בצורות שונות שנחנך ביולי האחרון. בתכנון פתיחת תמחוי. הילסדן מציין מה היא השליחות של הקהילה המשיחית, לאמץ סגנון פולחן שיתאים לתרבות היהודית -ישראלית," העברת המסר שלנו על ישוע (ישו) במונחים שהישראלים יוכלו להתייחס ולהבין"

מטיף בכיר נוסף, צ'ד הולנד עלה לישראל (קבלו תעודות עולה) עם אשתו ו3 ילדיו ב2014.הוא תופס מקום מרכזי בפעילות הארגון. באחת מדרשותיו על עקידת יצחק, דבר על כך שהוא רואה את ישו קשור ליצחק והדמיון ביניהם, וכמובן הביא "הוכחות" מבראשית ומג'ון. שניהם נולדו לאבות שנדרשו להקריב, יצחק נשא על גבו את העצים לעולה/להקרבה, וישוע נשא את הצלב של עצמו שהרי הוא שהקריב עצמו,ובכך כיפר על כולם, ועוד המשיך והרחיב. ברורה המטרה ליצירת הקשר למקור היהודי והצבת ישו כיורש והמשיח הגואל. זו אחת השיטות בניכוס כל הקדוש לנו , סילוף ועיוות ופגיעה בקדשי ישראל. דרשתו לראש השנה היתה האדרת ישו והצבתו כגואל ישראל.

דווקא בחודש כסלו, לקראת החנוכה בה אנו מעלים על נס את מלחמת הקודש של המכבים שבאו "חושך לגרש", טהרו את קדשי ישראל מעבודה זרה, פה בירושלים עיר קדשנו, משרד החינוך מחוז ירושלים נותנים חיזוק לעובדי עבודה זרה. זו הטעיית הציבור ומתן הכשר למיסיונרים. איפה החינוך של משרד החינוך? איפה חיזוק הזהות היהודית? איפה הגאווה היהודית והעמידה האמיצה על אמונתנו ותורתנו?