משולש ברמודה זה אוסף של שטויות

כותרות העיתונים מבשרים שארה"ב הכריזה שהסיפורים אודות משולש ברמודה אינם אלא אוסף של שטויות. זהו עוד מסמר בארון הקבורה של האמונות התפלות ויש לברך על כך

חדשות כיפה הרב מרדכי ציון 10/02/14 15:55 י באדר א'

משולש ברמודה זה אוסף של שטויות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

כותרות העיתונים היום בישרו לנו שארצות הברית הכריזה סופית שכל הסיפורים עקב "משולש ברמודה" אינו אלא "אוסף שטויות". יש לברך על כך בתור עוד מסמר בארון הקבורה של האמונה התפלות, ובהזדמנות זו לפרסם מה שכתב הרב שלמה אבינר בספרו "נר באישון לילה - אמונות תפלות לאור התורה והמדע" שיצא לפני שנה, אשר שם לו למגמה את חיזוק התבונה.

לדברי הרב (עמ' 214):

משולש ברמודה (Bermuda triangle) - נקרא גם משולש השטן. אזור באוקיינוס האטלנטי בו אירעו תאונות טיס ושיט רבות. תאוריות על־טבעיות שונות הוצעו כהסבר לריבוי התאונות.

יש המסבירים את ריבוי התאונות כפעולה מכוונת של יצורים מן החלל החיצון במטרה לחטוף בני אדם. אחרים מזהים את המשולש כמקום שקיעתה של היבשת האגדית אטלנטיס ומסבירים שהטכנולוגיה המתקדמת שהייתה לאנשי היבשת היא המשבשת את פעולתם של כלי התחבורה העוברים במקום.

המדענים הצליחו לתת הסבר הגיוני לתשעים ותשעה אחוזים מן התקריות: מזג אויר קשה של סופות ציקלון והוריקן חזקות; טעויות אנוש; הרס מכוון בידי אדם; גלי פרא; סערות גאומגנטיות המשבשות את פעולת מכשירי הניווט; רעידות אדמה תת־ימיות וזרמים ימיים ותת־ימיים חזקים.

יתר־על־כן, משמר החופים האמריקני מצהיר כי מבחינה סטטיסטית אין כל הבדל בין אחוז האסונות במשולש ברמודה לבין אחוז האסונות בכל חלק אחר של האוקיינוס המהווה עורק תחבורה ראשי. ראיה (לא מדעית, אך ניצחת) לכך ניתן למצוא בעובדה שחברות הביטוח אינן גובות דמי ביטוח גבוהים יותר עבור כלי השיט העוברים בנתיב זה.

מקור:

Kusche, L. (1995). The Bermuda triangle mystery solved. London: New English Library.