"מצאתי חיילים חדורי מוטיבציה עם ברק בעיניים"

הרב מאיר נהוראי שוחח בשטחי הכינוס עם חיילי יחידת העילית מגלן, בהם בנו גלעד. "מצאתי חיילים חדורי מוטיבציה. הם רוצים להמשיך את המסע בו אוחזים אנו בארץ ישראל – הבית שלנו"

חדשות כיפה הרב מאיר נהוראי 22/07/14 13:18 כד בתמוז התשעד

"מצאתי חיילים חדורי מוטיבציה עם ברק בעיניים"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מושב משואות יצחק נמצא בסמוך למקום מושבם של יחידת מגלן בבסיס ג'וליס. מדי שבת מתארחים במושב חיילים ביחידה , מתפללים בבית הכנסת ומתארחים לסעודות שבת. בשנה האחרונה בני גלעד משרת ביחידה ועקב הסמיכות למקום התהדקו הקשרים עם הצוות של בני.

בחודש וחצי האחרון היחידה עסוקה מאד בפעילות מבצעית. הם היו שותפים בחיפושים אחר שלושת הנערים היקרים גלעד נפתלי ואייל ה' יקום דמם. הם עבדו סביב השעון יום ולילה.

לפני שלושה שבועות פגשתי אותם בשעה מאוחרת בלילה, לפני יציאה לחיפושים באזור גוש עציון. הגעתי לתדריך וקבלתי רשות לומר דברי חיזוק לחיילים. אתמול נפלה בחלקי ההזדמנות השניה לפגוש את החיילים.

ביקרתי אותם בשטחי כינוס בסמוך לעזה וגם שם התאפשר לי לשוחח עם החיילים. אמרתי להם שהשבת אנחנו נקרא על כל מסעות בני ישראל במדבר במשך ארבעים שנות נדודיהם במדבר. לכאורה מדוע עם ישראל נדרש לשחזר את המסעות בטרם כניסתו לארץ? מה המטרה?

אחת התשובות שהצעתי בפניהם היא, שהמסעות הם מעין אלבום תמונות היסטורי. כל עם שואב עוצמה מהעבר שלו. רגע לפני כניסת ישראל לארץ זקוק הוא להכיר בכוחו. העם מעלעל בדפי ההיסטוריה ונוכח לדעת, שאכן הוא עבר תהליך. העם בהיותו במדבר ערך מסע משמעותי שעיצב אותו כאומה.

כך גם אנחנו חייבים להתבונן על המסע שעשינו ולשאוב כוח ועידוד. "אני דור שני לשואה , ואתם הדורות הבאים ממשיכים להילחם על הארץ . אתם נושאים על כתפיכם את השמירה על הארץ. כולנו יודעים שהמסע לא תם. אולם חשוב רגע אחד לעצור ולהתבונן בתחנות הראשונות של המסע. ראשיתו של המסע הוא אבן היסוד של כל התהליך כולו", אמרתי.

(צילום: הרב מאיר נהוראי ובנו גלעד)

מצאתי חיילים חדורי מוטיבציה שיש להם ברק בעיניים. הם מתבוננים על הישובים הסמוכים להם ויודעים הם, שמטרת ניפוץ המנהרות הוא לאפשר חיים נורמליים ליישובי עוטף עזה. הם יודעים שיש למוטט את החמאס על מנת שכל תושבי הארץ יוכלו לחיות שגרה ולא לרוץ מדי פעם לחדרים מוגנים.

החיילים רוצים להמשיך את המסע שבו אוחזים אנו בארץ ישראל - הבית שלנו.

לצערנו אחד מהקצינים נפצע משם המשכתי לבית החולים סורוקה וחיברתי בין הקצין המתעניין לבין חייליו שנמצאים בחזית. קבלתי שיעור מאלף של אהבת הארץ ואהבת העם מפרחים יפים ונאים כדמותם של יחידת מגלן. ובטוחני שכמותם כל יחידות צה"ל. ש'ה' ישמור צאתם ובואם מעתה ועד עולם'.

הרב מאיר נהוראי הוא יו"ר ארגון רבני בית הלל