"מפלגת הישראלים", ומה עם היהודים?

דבריו המקוממים של הרב רונצקי, מלבד היותם שטחיים ולא מעמיקים הינם לכל הפחות מעוררי מחשבה. באם אלה פני הדברים – על מה רגזנו כשהרב עובדיה יוסף כינה את הבית היהודי "בית של גויים"?

חדשות כיפה בועז שפירא 30/03/14 13:34 כח באדר ב'

"מפלגת הישראלים", ומה עם היהודים?
יחצ, צילום: יחצ

ישנם דברים עליהם אסור לעבור לסדר היום ,בעיקר מפאת חומרתם אך גם בשל תיקונו של עולם.

במאמר פרי עטו של הרב אביחי רונצקי שפורסם לאחרונה תחת הכותרת "המכנה המשותף" מתגלה טפח מהמכונן את התנהלות מפלגת הבית היהודי . המאמר רצוף אמירות בעייתיות ומעוררות תהייה וברשותכם אתמקד באחת, המקוממת ביותר לטעמי.

בהתייחסו לחיבור הבעייתי עם מפלגתו של הריקא לפיד אומר כבוד הרב ואני מצטט : "יש לשתי התנועות מכנה משותף רחב יותר מאשר עם המפלגות החרדיות... שטובת המדינה מהן והלאה". מי שמתקשה להאמין מתבקש לחזור ולקרוא את הדברים- בהן צדק, זהו ציטוט.!

על מנת להעמיד קביעתו זו של כבוד הרב במבחן המציאות פשיטא שיש לבחון רוחבו המהולל של המכנה המשותף הנזכר וכך אעשה, בקצרה.

מכנה משותף ראשון - ההתייחסות למתנחלים ולהתנחלויות : יאיר לפיד אמר לאחר העקירה הגירוש והחורבן כי המטרה האמיתית הייתה ללמד את המתנחלים פרק בצניעות ואולי גם בדמוקרטיה.

מכנה משותף שני - היחס לעולם התורה : מפלגת יש עתיד עושה כל אשר לאל ידה לפגוע בעולם התורה, לרסנו, לצמצמו, להצר צעדיו ולרוששו.

מכנה משותף שלישי - מאפייניה היהודיים של מדינת היהודים : קידום גיור בעייתי, חוקים הפוגעים בתא המשפחה היהודי, פרצות המובילים לפריצות, חינוך פלורליסטי ו"פתוח המרחיק" ממסורת אבותינו.

מכנה משותף רביעי - מדיני: יש עתיד בעד חלוקת הארץ, בעד הקפאת הבניה, בעד ניהול מתן ומתן עם המחבל בעור של כבש מכחיש השואה אבו מאזן.

מכנה משותף חמישי - קדושת השבת: יש עתיד בעד תחבורה ציבורית בשבת, מסחר ער בחנויות בשבת, גישה "נאורה " ומתקדמת וכרסום מתמיד בשאריות הסטאטוס קוו.

מכנה משתף שישי - נישואין וגירושין : הרב יאיר לפיד שליט"א עורך טכסי "נישואין" בהם הוא בחוסר כבודו ובעצמו "מחתן" זוגות על פי דרישה. בהופעה מבישה בפני מופע הסוטים המכונה "מצעד הגאווה" מנה לפיד את סוגי הסוטים השונים שניצבו לפניו (אחסוך מכם...) ואחר כך אמר :" לכל זוג מותר להתחתן ולהיות מקודשים זה לזה וזו לזו"... וכן "אני רוצה לדבר על הרצון שלי למשוך את מדינת ישראל, את כנסת ישראל ואת ממשלת ישראל לעגן את הנישואים החד מיניים בחוק הישראלי".

מכנה משותף שביעי - סגידה לתרבות המערב על רכיביה השונים, מתירנות, "חופש", פלורליזם רעיוני ו"אהבת האדם" באשר הוא- סודני,ערבי,יהודי- אחים כולם.

התייחסתי ובקיצור כמובטח, בעיקר למימד הרוחב של המכנה המשותף. דומני שאין הכרח להכביר מילים ולעבור לבחינת עומקו, לרבות פרות הבאושים שהוא מצמיח ובראשם שחרור המוני של רוצחים ערבים ניאו נאציים.

דבריו המקוממים של הרב רונצקי, מלבד היותם שטחיים ולא מעמיקים הינם לכל הפחות מעוררי מחשבה. באם אלה פני הדברים - על מה רגזנו ועל מה יצא קצפנו עת כינה הרב עובדיה יוסף זכר צדיק לברכה את הבית היהודי כ"בית של גויים"? אל תבינו אותי שלא כהלכה, אינני מסכים עם אמירתו הגורפת ההיא וזו הסבה לי כאב גדול אך בקוראי את דעת הרב רונצקי על המכנה המשותף הרחב המתקיים בין מפלגת "אין עתיד" לבין מפלגת ה"בית היהודי" אני מבין את העומד מאחורי כעסו המופגן של מר"ן.

ואולי שורש האמת מסתתר אי שם בשם אותו ייעדו מלכתחילה כבוד הרב ושני שותפיו לדרך למפלגתם "המתחדשת והמתחילה" - "מפלגת הישראלים". ומה עם היהודים?