מכתב לנעם ואביבה שליט

"מול האומץ שהפגין בנכם בשבי, ויכולת הישרדותו שהיא מעל להבנתנו, הפגנתם אתם עוצמה לא פחותה מזו". מכתב אישי להורים של גלעד

חדשות כיפה איתמר ליברמן 23/10/11 09:21 כה בתשרי התשעב

אני משוכנע שחג שמחת תורה עבר עליכם בשמחה גדולה, וכך גם בשבת שבאה לאחריו. בימים שיבואו תנסה משפחתכם לחזור לשגרת חיים נורמאלית יחד עם בן נוסף שהצטרף למשפחה לאחר נתק ארוך. תקשיבו, תשוחחו, ותעזרו לו בצעדיו הראשונים בעולם כאילו היה ילד שנמצא בשלבי גדילה והתפתחות.

אני רוצה להקדים ולברך אתכם לכבוד שובו של גלעד לזרועותיכם. את הדברים הבאים אני מפנה דווקא אליכם כהורים לגלעד שהיה כל התקופה הזאת הבן של כולנו, ושלא חששו, או נמנעו מכל סיבה שהיא, להיות ממובילי המחאה למען בנם האהוב.

הייתם הורים אמיצים שעשו הכול למען גלעד ולמען שחרורו. לא קל להיות ההורים לחייל שדמותו התמימה והחייכנית הופיעה כל הזמן הזה בכותרות ושתופיע בודאי גם בעתיד שבו תדרשו גם להרבה עמידות וכוח. דמות שכולנו שמרנו לה פינה חמה בלב, געגועים עזים, וחלום אחד ויחיד- שתשוב.

מבחינתכם עשיתם כל שבידכם בשביל מטרה זו מתוקף היותכם הורים מסורים ואכפתיים. עשיתם- והשגתם את המטרה באופן מעורר התפעלות. מול האומץ שהפגין בנכם בשבי, ויכולת הישרדותו שהיא מעל להבנתנו, הפגנתם אתם עוצמה לא פחותה מזו. לימדתם אותנו שיעור חשוב מה הורים מסוגלים לעשות, ולאיזה מרחקים ללכת, והכול למען ילדיהם. זאת בלי שמעדתם אף לא לרגע, או פחדתם, אלא הלכתם עד הסוף ושרדתם את המאבק.

גיליתם עוצמות ומסירות מאין כמותן, וכיום, כשבנכם חופשי על אדמתו, עם ישראל אומר תודה. תודה על שהרבה בזכותכם יכולנו להתענג על רגעים, אם לומר די נדירים, של אחדות בעמנו, רגעים שחיממו את הלב. ללא מורא עמדתם מול התקשורת בתבונה, במתינות ובצניעות האופיינית לכם, והיא תרמה את שלה למאבק, אך גם שינתה את כל חייכם הפשוטים והמוצנעים לבלי היכר.

נכון שאתם כהורים עשיתם כל מה שיכולתם, ואנחנו גם מצדנו התפללנו לשובו, אבל חשוב שאתם ואנחנו נזכור שיש עוד הרבה הורים שממתינים למגע מלטף של ילדיהם. אני ממש לא מבקש שתתייסרו מעתה בגלל זה, אבל תבטיחו שאי שם בנבכי התודעה תשמרו פינה בלב, געגועים, וזיכרון לכל אלו שלא שבו הביתה, והללו ילוו אתכם במשך כל חייכם.

גם פה, ביישובים המכונים "התנחלויות", ובישיבת ההסדר שלי, הגיבו בשמחה ובהתרגשות. עם כל הרגשות המעורבים שאכן קיימים בהקשר למחיר הגבוה ששילמנו, נסחפנו בשמחה ששטפה את כולם. ברור שלמשפחות השכולות שסביבנו זה לא עבר בקלות. לרובנו זה היה קשה, אבל שמחנו. שמחנו כי נשטפנו בזרם יחד עם כולם ברגעי האחדות, האחווה והסולידארית ולא יכולנו להתנתק. אני בטוח שלא רק פה נשטפו בפרץ השמחה, אלא גם למעלה בשמיים הצטרפו לשמחה.

כהורים לאח/ בן של כולנו הייתם הורים למופת, ועל כך מגיע לכם יישר כוח. לכל אחד מעם ישראל, יש גאווה להיות חלק מהעם הזה, על כל שונותו ומרכיביו - דתיים וחילוניים, אשכנזים וספרדים, מחוץ לקו הירוק ובתוכו. גאווה להיות חלק מהמשפחה הנפלאה הזאת שנקראת עם ישראל.

דרך צלחה בהמשך דרככם, וכמובן לגלעד.