מי מתאים להיות נשיאנו

רגע לפני הכרעה במרוץ לנשיאות, מהלכות לפנינו בסך דמויות דהויות, אפורות, לא מרשימות, המתחרות בינן לבין עצמם כמו שפוליטיקאים קטנים יודעים לעשות, על המפתח למקום שם אצורים הכבוד והשררה

חדשות כיפה בועז שפירא 08/06/14 10:23 י בסיון התשעד

מי מתאים להיות נשיאנו
Shutterstock, צילום: Shutterstock

(הערת המערכת: המאמר נכתב לפני פרישתו של פואד בן אליעזר מהמרוץ לנשיאות)

באופן טבעי רבים חשים סלידה ממוסד הנשיאות והאמת היא שקשה להתווכח עימם. הדמויות הנלוזות המאכלסות את בית הנשיא לאחרונה השאירו , בלשון המעטה, טעם מר בפינו, עד כי המוסד כולו הוכתם ונראה ככלי אין חפץ בו שרב נזקו על תועלתו.

האזרח מספר אחד שמעון פרס מועל בתפקידו ומבזה באישיותו ובהתנהלותו את התפקיד הרם. במקום להיות גורם מאחד וממלכתי מורם מעם המתרחק כמו מאש מפוליטיקה ומדיניות עוסק החתרן הבלתי נלאה בסוגיות הבוערות ביותר, המפרידות ביותר והפוליטיות ביותר . ג'ון קרי שתואר בצדק ככפייתי הינו אפרע דארעא לעומת שמעון . הלז מתפקד ללא לאות כנשיא השמאל הקיצוני תוך שהוא מפיץ בדותות פרי הזיות השלום שלו בעולם כולו. לא רק שמעשיו הנלוזים מרחיקים אהדה מהמוסד בראשו הוא עומד אלה שבאמירותיו חסרות האחריות וב"שליחות" לה התמכר מרצון הוא גורם נזקים קשים למדינת היהודים, בארץ ובעולם.

רוצים עוד אחד כזה ? אני לא.

נשיא שכיהן קודם לכן מאכלס כיום תא מאסר קטן וכול שאנו שומעים על אודותיו הוא האם הינו מוכן ללבוש את מדי האסיר הכתומים (סמליות יפה, הלא כן ?) שאז יזכה לחופשה קצרה בביתו וזוטות נוספות המציגות את האדם הקטן הזה באופן נלעג ומבזה במיוחד. אותו טיפוס שהורשע בעבירות מין זכור לי במיוחד מהיום בו הופיע (לפני העקירה) בפני תושבים בגוש קטיף עימם נהג בהתנשאות בלתי נסבלת תוך שהוא קובע נחרצות כי לו עצמו "יש אמון מלא במערכת המשפט". ובכן, אסיר מספר.....(אינני יודע את המספר, מחילה), גם לנו יש אמון מלא בזו המערכת , במקרה שלך! , אמרו לי אתם, מי המוכשר שכתב את המחזה המופלא הנ"ל, שהיה למציאות ממש.

וכעת, רגע לפני הכרעה, מהלכות לפנינו בסך דמויות דהויות, אפורות, לא מרשימות, המתחרות בינן לבין עצמם כמו שפוליטיקאים קטנים יודעים לעשות, על המפתח למקום שם אצורים הכבוד והשררה. אחת- מורה שלא עשתה צבא, השני תת אלוף עילג, השלישי פוליטיקאי משופשף שהתפאר בעבר על כי אין לו אידיאולוגיה ובהמשך חבר לתנועה מגונה המוכיחה זאת. יש עוד כמה מועמדים שאינם נבדלים מהנ"ל מבחינת העדר הכישורים לשמש בתפקיד ועל מנת לחסוך בושה ומכאוב אינני פורטם לפרוטות.

אתעכב ברשותכם, לרגע, רק על ראובן ריבלין. הסיבה לעיכוב הקל היא שמכל הבלתי מתאימים בעליל הוא לכאורה המתאים ביותר. ריבלין לוקה בממלכתיות ז'בוטינסקאית מרחיקת לכת ומאד חשודה בעיני התמיכה הנלהבת לה הוא זוכה מהלל השהידים ויועצו של הרוצח ערפאת אחמד טיבי אך זיקתו העקבית לירושלים המאוחדת, אהבתו לעם היהודי וכמה תכונות נוספות מבדילות אותו, לטעמי, מהאחרים.

מי כן היה יכול להיות המועמד המושלם לשמש כנשיא מדינת היהודים ? אבות האומה ומשה רבנו עליהם השלום לא חיים בדורנו ולצערנו גם נביאים פסו מן הארץ. לי ברור כשמש שהאדם הראוי להוביל את העם היהודי כנשיאו חייב להיות איש משכמו ומעלה, שוחר צדק ורודפו, יהודי בנשמתו , נקי כפיים ושונא בצע. איש כזה, לו נמצא, איש תורה וחסד, אדם ירא שמים שהאמת ניכרת בו ובמעשיו.

איש עניו.