מייסדי הרבנות היו מתהפכים בקברם לו היו רואים להיכן הגיעה

על החרדים הליטאים וההולכים בעקבותיהם, אין אני מתפלא, בעיניהם רק הם ורבניהם נחשבים, רק להם נתנה הפרשנות הנכונה בתורה ובהלכה, אבל אתם רבני הציונות הדתית מה קרה לכם? עד כדי כך נשתבשתם?

חדשות כיפה הרב חיים אמסלם 13/08/15 20:31 כח באב התשעה

מייסדי הרבנות היו מתהפכים בקברם לו היו רואים להיכן הגיעה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

רבני הציונות נרעשים ומתחבטים, מחד כואב להם על הרבנות הראשית לישראל יציר כפיו של הרב קוק (לא מדוייק כלל ועיקר) שכנראה מעמדה הרעוע בלאו הכי ילך וימוג עם הקמת אלטרנטיבה בדמות בתי דין לגיור עצמאיים.

מצד שני הם יודעים שהמצב כיום הוא קטסטרופה, ומרבה חילול השם בעולם ומגביר את סכנת ההתבוללות.

ומצד שלישי הרי הם יודעים שהרבנות היא זרוע ביצוע של החרדיות הליטאית, וגם החרדליו״ת היא בת כלאים שנוצרה בעשורים האחרונים ורחוקה מאוד מהציונות הדתית ההסטורית ומהמזרחי, ובודאי אינה משקפת את רוב הציבור.

והם נבוכים...

ולנו ברוך השם אין ספקות.

א] כי אנחנו רואים את עצמינו ממשיכי דרכו של מרן הרב עוזיאל זצ״ל מנהיג עולם התורה וההלכה בדורו, ומנהיגה הבלתי מעורער של יהדות ספרד והמזרח.

ב] כי מייסדי ומקימי הרבנות הראשית, היו מתהפכים בקברם לו היו רואים לאן הגיעה אותה רבנות שהקימו.

ג] אם המחיר של קידוש השם הוא התמוטטות הרבנות הראשית בצורתה הנוכחית, המחיר כדאי ושוה.

מה שהעולם הציוני דתי חרדל״י, שוכח שאם בעיניהם הרבנים יוזמי הגיור הפרטי כמעט רפורמים, הרי שהם עצמם בעיני החרדים באותו המעמד ממש.

ואלו כמו אלו שוכחים שהציבור הרחב זועק בקול צלול, נמאסתם!

גם אם נניח שהלכתית יש דעה אחרת מדעת הרב עוזיאל שהיא מחמירה בגיור וטעמה ונימוקה עמה, הרי הרב עוזיאל פסק אחרת והקל עד הקצה האפשרי בטעמים ונמוקים משלו, אפשר לבוא ולחשוב על שיטתו בהלכה שגדולי עולם סמכו עליה בדורו, כדעה לא לגיטימית?

אז הרב קוק החמיר והרב עוזיאל הקל! ואפילו הקל מאוד, גדול הוא הרב עוזיאל לסמוך עליו בשעת הצורך!

אלא אם כן יש כאלו שבעיניהם הרב עוזיאל ועשרות החכמים ספרדים ואשכנזים שפסקו כמותו אינם נחשבים...

על החרדים הליטאים וההולכים בעקבותיהם, אין אני מתפלא, בעיניהם רק הם ורבניהם נחשבים, רק להם נתנה הפרשנות הנכונה בתורה ובהלכה, אבל אתם רבני הציונות הדתית מה קרה לכם? עד כדי כך נשתבשתם? עד כדי כך אימת החרדיזציה והחרדלזיציה המיליטנטית נפלה עליכם?

תהיו אמיצים וישרים ותאמרו בפה מלא לעת כזאת כולנו הרב עוזיאל כולנו ספרדים!!!