מה בין האייפון החדש לארבעת המינים

‫אחרי שנפל מהכורסא כשראה את החידושים האחרונים במכשיר האיפון החדש, יצא אלישיב רייכנר לשוק ארבעת המינים לגלות מה התחדש, רוצים לדעת איך הוא חזר?‬

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 27/09/12 10:15 יא בתשרי התשעג

עבר שבוע בלבד מאז הושק רשמית אייפון 5, ובימים האחרונים כבר נחתו בארץ המכשירים הראשונים של הדגם החדש. אתם כמובן תזדרזו מהר לרכוש את המוצר, כי הרי לא ניתן להעלות על הדעת שתישארו אפילו יום אחד עם הדינוזאור הפרימיטיבי המכונה אייפון 4, כשבשכונה כבר יש בחור חדש.

והאמת, אפשר להבין את המרוץ ההיסטרי שלכם אחרי הדגם המשופר. לפי הפרסומים, משקלו הוא 112 גרם בלבד לעומת 140 גרם של הדגם הקודם שהיה כנראה שמנדריק לא קטן. עשרים ושמונה גרם הם בהחלט סיבה להחלפת מכשיר, במיוחד בתקופת החגים שבה כולנו עולים במשקל. העובי של האייפון הטרי הוא 7.6 מילימטרים לעומת 9.3 מ"מ במכשיר הקודם. כולנו יודעים ששני מילימטרים הם לא דבר שאפשר לזלזל בו. השדרוג לאייפון 5 יאפשר לכם לדחוף פתק בכיס של הסלולארי, וכל מי שמבקר בכותל יודע מהי משמעותו של עוד פתק.

אבל גולת הכותרת, ללא ספק, היא המסך המוגדל של האייפון החדש, מסך שמצדיק עמידה של שעות בתור לרכישתו ואפילו טיסה מיוחדת לחו"ל כדי להשיג את המכשיר במחיר זול יותר מחמשת אלפים שקלים. לפי הדיווחים בכלי התקשורת אורכו של המסך באייפון החמישי הוא לא פחות מארבעה אינץ', זאת לעומת שלושה וחצי אינץ' בלבד באייפונים הקודמים. השמועות אומרות שלמרות התוספת העצומה של מחצית האינץ' עדיין ניתן להגיע עם האגודל לכל פינות המסך, מבלי לשנות אף לא לרגע את האחיזה במכשיר!. אכן ימות המשיח.

(צילום: chrismeller-cc-by)


ואגב, מכורי אייפון יקרים, סתם שתדעו - השבוע בחג הסוכות, יצטיידו רבים מאתנו, כבכל שנה, בארבעת המינים. כדי שלא תתאכזבו אני כבר מודיע לכם שבשוק ארבעת המינים אין חידושים גם השנה ואחרי מין 4 לא נוצר מין 5. עדיין מדובר באותו אתרוג צהוב או ירוק, עם פיטם ועוקץ, אותו לולב סגור או קצת פתוח, אותם הדסים משולשים, עם ריח או בלי, ואותן ערבות שמתייבשות ומתפוררות אחרי יומיים.

כן חברים. למרות שמדובר באותם דגמים ישנים ששימשו את אבות אבותינו לאורך השנים, אנחנו נאחז אותם השבוע בשמחה, נברך עליהם וננענע אותם לכל הכיוונים.

אני ממליץ גם לכם לרכוש את ארבעת המינים מהדגם הישן והטוב ולנענע אותם כמיטב המסורת. אולי הנענוע הזה ינענע אתכם קצת לחשוב על המרדף המטורף שלכם אחרי האייפון החדש.

הטור המלא יתפרסם בשבת בעיתון מקור ראשון