לשוב ולכבוש את ההר

מתוך הכאב והדאגה, קריאה אישית לאומה: תנו לנו להקים בית כנסת על הר הבית

חדשות כיפה גלעד רביד 30/10/14 00:15 ו בחשון התשעה

לשוב ולכבוש את ההר
אילוסטרציה: ארגוני המקדש, צילום: אילוסטרציה: ארגוני המקדש

יש רגעים שאומה עומדת על שלה.
יש רגעים שהעולם מהווה מחסום לא מוסרי ועליו כעם לפעול. משבר הוא רגע של שבר אך גם של לידה (כיולדת היושבת על המשבר) רגע של הזדמנות לתיקון, רגע שבו הדרך פתוחה לעשות שינוי.

יהודה גליק מהפעילים הבולטים לחיזוק העלייה להר הבית שנפצע במהלך הערב של ארגון כנס לחיזוק הריבונות ולעלייה להר הבית. יהודה רב, מחנך, מורה דרך ואבא. עבד במכון המקדש ובעשור האחרון הקדיש עצמו לחיזוק העליה להר הבית.
יהודה שהיה עובד משרד הקליטה עזב את עבודתו בתקופת ההתנתקות בשל הקושי להיות חלק מ"המערכת" כהגדרתו במהלך הגירוש מגוש קטיף

יהודה שלא היה איש מלחמה, אלא איש של שיוויון זכויות, תנו לנו לעלות כמו שנותנים לאחרים, תנו לנו להתפלל על ההר, כמו שנותנים לאחרים.

שנים הזהירו אותנו מהנפיצות והרגישות שבהר הבית, שנים הסבירו על מתינות מדינית ואיפוק כי זה מביא שקט, שנים שמונעים מאיתנו להגיע אל המקור, אל ההר עצמו, ושולחים אותנו לחניון (אל הכותל....) אל הקיר הצדדי. מי שצידד באמירות הרבנים שאסור לעלות להר הבית, שכח שהר הבית הוא מקום המקדש, העליה אסורה על פי אותם פוסקים לא רק ליהודים, גם לערבים.

בשם השווויון בשם הצדק בשם האיפוק ובשם הסובלנות הר הבית צריך להיפתח בעתיד ליהודים בלבד בימים מסויימים ובשאר יש ליצור חלק שבו מתפללים יהודים ובחלק אחר מתפללים ערבים. כי אם צריך להפריד אז לפחות ככה.

לכבודו של יהודה גליק הגיע הזמן לשוב ולכבוש את ההר. לכבוד השיוויון יש לפעול מיידית להקמת בית כנסת בהר הבית . תנו לנו להתפלל.