לא מתרגש מהקישוט הדתי ברשימה של לפיד

רגע לפני שיאיר לפיד חושף את הרשימה שלו לכנסת, כותב אלישיב רייכנר לנציג הדתי שצפוי להשתתף ברשימה: "אחרי שנה או שנתיים, גם אתה תשאל את עצמך מה אתה עושה במפלגת האופנה הזו"

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 11/10/12 07:51 כה בתשרי התשעג

לא מתרגש מהקישוט הדתי ברשימה של לפיד
ליעד כהן, צילום: ליעד כהן

לכבוד הנציג הדתי ברשימה העתידית של יאיר לפיד,

אני יכול לשער מה עובר עליך בימים אלו. לפיד הוא אדם מאוד נחמד והוא בטח יושב אתך לא מעט שעות ומדבר אל לבך. הוא אומר לך שזה חשוב לאחדות העם, לחינוך של הילדים ולעתיד של צה"ל. הוא מן הסתם גם מבטיח לא לכתוב - לפחות לא בחודשים הקרובים - מאמרים נגד הציבור הדתי לאומי כמו המאמר שהוא כתב לאחר עקירת גוש קטיף שבו הוא הודה שההתנתקות נועדה כדי "ללמד את המתנחלים שיעור בצניעות ואולי גם בדמוקרטיה".

המקום שהוא מציע לך מאוד מסנוור וגם מבטיח לך חיים קלים. בלי פריימריז ובלי מרכז מפלגה, תקבל במתנה מקום בטוח בכנסת בחסות יאיר. אבל דרך קצרה לכנסת היא לא הכול בחיים הפוליטיים. זמן קצר אחרי שתיבחר תמצא את עצמך נאלץ להסביר את ההתבטאויות ואת ההחלטות של ראש המפלגה שלך. יהיה לך קשה מאוד לשמור על הפוזה הנחמדה כשלפיד יתחיל לשלוף סכינים נגד הציבור החרדי ונגד המתנחלים. יהיה לך קשה להסביר לשכבות החלשות ולתושבי הפריפריה למה הם לא מעניינים את המפלגה שלך. אבל הכי יהיה לך קשה להסתכל במראה אחרי שנה או שנתיים בכנסת, ולהסביר לעצמך מה אתה עדיין עושה במפלגת האופנה הזאת.

אין לי שום דבר אישי נגדך אבל גם אין לי שום דבר טוב לומר בעד ההשתלבות של דתיי אמצע חייכנים כמוך, ברשימה של לפיד. אני רוצה לראות בכנסת חובשי כיפה עם משנה סדורה ולא כאלו שעולים טרמפ על עגלה לא מזוהה כמו המפלגה של לפיד. אני רוצה לראות בכנסת דתיים עם אמירות ברורות גם בתחום המדיני שלפיד מתחמק ממנו ביודעין. אני מעדיף דתיים במפלגת שמאל מובהקת מאשר כאלו שייבחרו על ידי קולות של ימין ויצביעו בכנסת שמאל. אני רוצה לראות חובשי כיפה במפלגות שהמנהיג שלהם הוא אידיאולוג שעשה משהו בחיים שלו ולא אחד שרק יודע להופיע יפה, לדבר יפה ולכתוב יפה. אני רוצה שחובשי הכיפה בכנסת יהיו חלק ממפלגה שדואגת לא רק למעמד הביניים ולא רק לגוש דן. אני רוצה שהם לא יתנשאו על פוליטיקאים עם ניסיון, כמו שלפיד מתנשא בהתחייבות שלו שלא לכלול ברשימתו אף פוליטיקאי מכהן. אני רוצה לראות בכנסת דתיים שיוכלו להציב לראש המפלגה שלהם קווים אדומים ולמחות על התבטאויות או מעשים שהוא עושה, ויש לי חשש כבד שבמפלגה האישית של יאיר לפיד שנבנית בצלמו ובדמותו, זה פשוט לא יקרה.

רגע לפני שאתה אומר לו כן, אני מצהיר מראש שאותי הקישוט הזה לא עומד להרשים.

יפורסם השבת ב'מקור ראשון'.