חרם יביא שלום?

"אסור לממשלה לנהל משא ומתן לשלום תחת איומי חרם, ובוודאי שלא לקבל החלטות הרות גורל ביחס לבניה ובנותיה בעת איומים על הטלת חרם עליה"

חדשות כיפה יגאל ברנד 12/02/14 17:44 יב באדר א'

חרם יביא שלום?
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בשנים האחרונות התגברה תופעת החרמות על ישראל. אם תחילה הייתה זו נחלתם של ארגונים קיצוניים ופרו פלסטיניים באירופה בלבד, היום התופעה מתרחבת, גדלה והופכת ליותר ויותר נפוצה גם בקרב אנשים שלדידם טוענים כי הם בכלל רוצים בטובת ישראל. אפילו שר החוץ של ארה"ב, הידידה הגדולה שלנו, מדבר על חרם נגד ישראל. לא יתכן מצב בו מאיימים בחרם על אומה, אם לא תסכים להסדר שלום או תכנס למו"מ על פי תכתיבי מדינות אחרות. זהו מצב בלתי נסבל וחמור ביותר, הוא מטיל דופי במוסריות העולם "הנאור" ומשולל כל היגיון בריא מיסודו.

אסור לממשלה לנהל משא ומתן לשלום תחת איומי חרם, ובוודאי שלא לקבל החלטות הרות גורל ביחס לבניה ובנותיה בעת איומים על הטלת חרם עליה. חוזקה של מדינה, ממשלה והעומד בראשה, הוא ביכולתה לשמור על אזרחיה וכבודה הלאומי, כאומה וכעם. אם היא נדרשת לכך, עליה להדוף את הקריאה להחרימה, ואם צריך - מותר להגיד "לא", כפי שעשו בעבר ראשי ממשלה שידעו לומר "לא" לידידתנו הגדולה ארצות הברית. עצם העובדה שאומה מאוימת בחרם על ידי עמים אחרים הוא בלתי נסבל ובלתי ראוי. יש להעביר מסר ברור לעולם: עם ישראל נאמן לדרכו, הוא עם מוסרי וגאה, המעוניין בשלום - אך לא תחת תכתיבים חיצוניים אשר פוגעים בישראל ולא תחת איומים.

כולכם ודאי מכירים את משל הזרדים, אודות הבנים המתווכחים ביניהם על מי חזק יותר? במשל אימם מבקשת שינסו לשבור חבילה של זרדים והם לא מצליחים ובכך מבינים כי חוזקם הוא באחדותם. לפעמים אנחנו שוכחים שהדרך היחידה שלנו לשרוד ולשמור על כוחנו, הדרך היחידה שלנו להיות חזקים, שווה למשל הזרדים: להתאחד. נניח את המדינות האחרות בצד לרגע: החמור מכול הוא שביננו, בתוך ישראל, יש אנשים שמצדדים בחרמות. זוהי תופעה בעייתית ומסוכנת מאד אשר פוגעת בראש ובראשונה במוסריות ובאנושיות היהודית, בכלכלת ישראל ובשל כך בתושבי המדינה. גם אם אתה תומך בתהליך המו"מ וגם אם לא - אסור לנו להסכים לחרם על ישראל ויהי מה!

הדרך היחידה להתמודד עם החרם, הוא להתאחד סביב הגאווה הלאומית שלנו והכבוד שלנו. עלינו להפנים את חוסר המוסריות של הקריאה להחרים אותנו. אם נעמוד מאוחדים מול הלחצים - נוכל להתמודד עם הצונאמי המדיני והכלכלי המתקרב אלינו. רק אם נהיה ערימת זרדים חזקה נוכל לנצח וכך גם להגיע לשלום צודק ובר קיימא עם שכננו מתוך חוזקה ולא מתוך חולשה. ואף חרם לא יוכל לשבור אותנו.

הכותב הוא מנכ"ל המועצה הציונית בישראל