חרדי יקר, אני לא שונא אותך, אני מתוסכל ממך!

ברגע שאתם לא מכירים במדינת ישראל אלא רק מחפשים איך ל'קמבן' אותה. ברגע שאתם משתמטים מאוהלה של תורה ומגיוס לצה"ל. פה, עובר הקו בו הגיע הזמן שהציבור יאמר לכם בפנים מה הוא חושב עליכם

חדשות כיפה גדי דמרי 19/03/14 17:35 יז באדר ב'

חרדי יקר, אני לא שונא אותך, אני מתוסכל ממך!
myshi-cc-by, צילום: myshi-cc-by

חרדי יקר

לפני מספר ימים פרסם צעיר חרדי מאמר באתר חדשות מאמר שכותרתו הייתה "חילוני יקר, תגיד, מדוע אתה שונא אותי"? מאמר זה נכתב על רקע הקמפיינים של מפלגת "יש עתיד" נגד החרדים. במאמר עצמו תוקף החרדי את התרבות הריקנית לדבריו של החילוניים שעליה הוא "לא שם קצוץ" ואילו הוא החרדי רק "רוצה ללמוד תורה".

אז, תן לי חרדי יקר, להסביר לך, הן כאזרח גאה במדינת ישראל והן כתושב בית שמש, מדוע אני אומנם לא שונא אותך, אך מאוד מתוסכל ממך:

כללי

חרדי יקר, אני מתוסכל ממך כי:

1. אני אזרח מדינת ישראל, אני גאה במדינה ועל היותה מדינה יהודית ודמוקרטית. החרדים לצערי, רובכם המכריע לא מכיר במדינת ישראל, לא מוכן להוציא מפיו את צמד המילים "מדינת ישראל" ולכן העימות מולכם הוא לא רק דתי, כמו שאתם אוהבים לקורא לזה "מלחמת דת", אלא גם עימות לאומי.

2. מדינת ישראל על 65 שנות קיומה, גרמה לפריחה ושגשוג בעולם התורה החרדי, אין אף מדינה בעולם, כולל ארה"ב, שיש בה מספר ישיבות ותלמידי ישיבה כמו במדינת ישראל. ומה אתם נותנים בתמורה? מה עם הכרת הטוב?

3. המילה דמוקרטיה, היא מילה מאוד על תנאי אצלכם. אתם משתמשים בדמוקרטיה, לא כי היא צורת המשטר הטובה ביותר שחברה אנושית מסוגלת ליצור, אלא כ"קרדום לחפור בו". כלומר, להצביע למפלגות החרדיות בכנסת או ברשויות המקומיות - 100 אחוזי הצבעה ואפילו יותר מכך... קומבינה פוליטית, אם זה משרת את האינטרסים שלכם, למה לא. ליילל אם מעמידים אתכם במקום בקריאות שפעולות אלה "אנטי דמוקרטיות". אך האם באמת יש לכם ראייה כללית, על כלל מדינת ישראל, על כלל עמך ישראל, או שעל השאר אתם פשוט "לא שמים קצוץ" כמו שהתבטאת קודם?

4. בהמשך לסעיף הקודם. לדמוקרטיה, אתה יודע, יש גם עקרונות נוספים שלא הכי הולכים עליך, מה עם "עקרון הסובלנות"? מה עם עיקרון "שלטון החוק"? לא ראיתי מגזר במדינת ישראל שפשוט שולל את האחר ממנו, חוץ מהחרדים. ההרגשה שאתם נותנים, שהאמת כולה, אבל כולה נמצאת אצלכם. אך מה לעשות, לא רק בדמוקרטיה, גם בחיים, אין אמת אחת.

5. לימוד תורה. אני מכבד שלימוד התורה הוא ערך מרכזי אצלכם. אך אתה יודע, "אם אין קמח אין תורה". אתם הפכתם את לימוד התורה כ"קרדום לחפור בו", ההיפך מדברי המשנה בפרקי אבות. בתקופת התנאים היו חכמים שלא התביישו לעבוד לפרנסתם וחלקם אף חיו בדוחק, אתה מכיר את הסיפור על הלל הזקן שעלה לגג בית המדרש ביום שלג בירושלים כדי לשמוע תורה דרך הארובה, כי לא היה לו כסף כדי להיכנס לבית המדרש. על ר' יוחנן הסנדלר שמעת? ידעת ר' יוסי בן חלפתא, תלמידו של ר' עקיבא היה בורסקאי - מעבד עורות, מקצוע מסריח לחלוטין יש לומר ובכל זאת, לא התבייש עבד לפרנסתו והיה לתנא מכובד.

6. מקומם אותי כיצד אתם בזים לרבנים של הציונות הדתית, כן, אותה ציונות דתית שטובי בניה נתנו ונותנים את חייהם כדי שאתה תשתמט משירות. אני חותם לך, שרבני הציונות הדתית מלאים כרימון לא פחות מכל ר' חרדי, באחריות!

7. שירות בצבא. בעיני, השירות בצבא הוא ערך מרכזי בחייו של כל יהודי במדינת ישראל. סוף סוף, יש לנו מדינה משלנו, לאחר 2000 שנות גלות והשואה האיומה וכן, יש לנו צבא שלנו המגן עלינו ועל ילדינו. אני לא שם קצוץ על התירוץ כי שירות בצבא פוגע בלימוד התורה. בתקופת דוד המלך, החיילים שלו לא היו גדולים בתורה? מה עם תלמידי ר' עקיבא שלחמו שכם אחד עם הלוחמים של בר כוכבא נגד הרומאים? עליהם גם אני וגם אתה מתאבלים עד היום בהלכות האבלות בספירת העומר. וביננו, האם כל החרדים לומדים תורה? מה, אצלכם כולם מושלמים? אין אצלכם "שבבניקים". במו עיני, ביום הבחירות בבית שמש, ראיתי חבורה של מספר חרדים "שבאבניקים" מעבירים את זמנם בריקנות מדהימה, וכן, עם סיגריה ביד. האם כולם יתגייסו? מסופקני.

8. אתה יודע, שירות בצבא, לא מסתיים רק בשירות סדיר, הוא ממשיך בשירות מילואים. מניסיון, אין אף יום מילואים שלא בא לי על חשבון משהו אחר בעבודה או בחיי משפחתי היקרה. אך מה לעשות, הולכים ובגאווה. אני חוויתי פעמיים צווי חירום בשני המבצעים האחרונים בעזה "עופרת יצוקה" ו"עמוד ענן". בשני מבצעים אלה השארתי את אישתי לקראת לידה ועם ילדים קטנים והלכתי. כי ידעתי היטב מה החשיבות והערך בשירות זה, דבר שרחוק ממך ומשכמותך כמזרח למערב.

9. אפילו חוק הגיוס שעכשיו עבר בכנסת, שמקומם אתכם כל כך. בעיני, הוא חוק מפלה, מדוע נתנו לחרדים להתגייס לפי מכסות. מדוע שאר הציבור בישראל מתגייס בגיוס חובה ואילו אצלכם בגיוס לפי מכסות?

10. שסע עדתי, אריה דרעי, העבריין המורשע, שחזר לצערנו לפוליטיקה, ניסה לעשות החייאה לשד העדתי, אך לשמחתי ללא הצלחה. הוא מדבר על אפליה נגד הספרדים. אך המקום שהכי מפלה, הכי מבזה את הספרדים הוא המגזר החרדי. כמה פעמים שמענו על האפליות שלכם בקבלת תלמידים לישיבות יוקרתיות? אתם החרדים, בקושי מתחתנים עם עצמכם, מדוע שתתחתנו עם ספרדי? תראה לי משפחה אחת חרדית שבה אחד מבני הזוג הוא ספרדי?

11. למעשה, החרדיות הספרדית, עשתה לדעתי פשע חברתי. היא לקחה ציבור חיוני, עובד לפרנסתו, נאמן למדינתו, ציונים גאים והפך אותם לחרדים סוג ב'.

12. הכשר בד"ץ. לצערי בשנים האחרונות חלה הקצנה בציבור בישראל ויותר ויותר אנשים מקפידים על כשרויות בד"ץ למינהם ולא סומכים על הרבנות. השיקולים לכך לצערי הם לא אמיתיים של הלכות כשרות בלבד. שימוש בכשרות רבנות, כמוה לדעתכם כהכרה במדינת ישראל וכמובן כר נוח למשרות אין ספור לחרדים כמשגיחי כשרות על כל מה שזז. מה שהכי חמור בעיני, שלבד"ץ העדה החרדית השוללת את קיומה של מדינת ישראל, אין שום בעיה לעשות עסקים עם חברות ישראליות לשיווק הכשרות שלהם תמורת כמובן שקלים רבים.

ועכשיו לעירי היקרה בית שמש

חרדי יקר, אני מתוסכל ממך כי:

1. לפני כשתי עשורים, קיבלה אתכם החרדים, עיר מקסימה ונעימה עם אנשים חמים ומסבירי פנים - אנשי העיר בית שמש, בזרועות פתוחות. אך מה אתם השבתם? בהשתלטות ברוטלית על האחר. תגיד לי במה "זכינו" שעוד בבחירות הקודמות הצבתם מועמד לראשות העיר. למה אתם לא מתנהגים כמו בערים אחרות בישראל שיש בהם ריכוזים גדולים של חרדים כמו אשדוד, נתניה, ערד ועוד. שם החרדים שותפים בקואליציה ולרגע אחד לא נוטשים עין לכס ראשות העיר? למה לרמוס את האחר, את אותו הציבור המקומי, המקורי, שקיבל אתכם בזרועות פתוחות?

2. לצערי הרב, במהלך השנים הגיעו לבית שמש חרדים שפשוט הוקאו מציבור האם שלהם מירושלים. כן אותם "קנאים" קיצוניים המחרימים את "המדינה הכופרת" ולא משתתפים "בבחירות הטמאות", (מדוע הם עדיין חיים במדינת ישראל, איני מבין שילכו מכאן) או אותם סהרורים המוכנים "אמא טליבן" שהקשר בינם לבין הדת היהודית מקרית בהחלט. שחשבו על הביטוי "חילול ה'" חשבו עליהם. מדוע "זכינו" בתוספת "חשובה ואיכותית" זו?

3. איך אתם מעיזים להשתלט על המרחב הציבורי, איך אנשים מהציבור שלכם מעז לירוק על ילדות ונשים, מצווים על נשים לא ללכת במדרכה, לשבת באוטובוס מאחור. אין גבול לחוצפה !מי אתה שתגיד לי ועוד יותר חמור לביתי או לאישתי או לאחותי מה לעשות? והגינוי של כלל הציבור החרדי, מהפה אל החוץ ותו לא.

4. תגיד, באמת, למה שלא תקימו לכם עיר משלכם? אם כל כך אכפת לכם מאורח חייכם הבדלני, אז אנא ממכם, אל תיכפו אותו על האחר. או כמובן שיש כאן מניע נסתר אך ידוע לכולם, אמר אותו במפורש שר הפנים לשעבר, איש ש"ס אלי ישי, לא יהיה לכם ממי לקחת ארנונה. העיריה שלכם תקרוס, ניסתם זאת בעמנואל ובאלעד, ומה יצא?

5. אתה יודע, פעם קראתי עיתון חרדי המתפרסם בבית שמש והייתי בשוק. הייתה מודעה של חברי מועצה חרדים, בו הם קוראים לבני עדתם לבוא ל"דלת פתוחה" ולהיוועץ עימם אתה יודע למה? כדי לשלם כמה שפחות ארנונה !נותנים לחתול לשמור על החלב!

6. בהמשך לסעיפים האחרונים, ברור היטב מדוע אתם כל כך מתנגדים למהלך שהוא כל כך צפוי והכרחי והוא חלוקת העיר לשניים. התשובה הרי ברורה, אתם פשוט תקרסו, כי לא יהיה לכם את האפשרות לחיות על חשבון האחר. אותו ציבור שומר חוק, משלם מיסים, משרת בצבא ועובד לפרנסתו.

7. המשך לשסע העדתי, הרי התרגיל שלכם בבית שמש הוא ברור. בבחירות 2008, משה אבוטבול עלה בשם "הגוש החברתי" בו חלק מהמפלגות הציוניות מבית שמש הוותיקה נתנו את בית שמש על מגש של כסף לחרדים. השלב הבא הבחירות האחרונות 2014, אבוטבול בקרב מר לוקח את העיר באמצעות החרדים ובלעיש. ומה יהיה בבחירות 2018? הרי לצערי הדמוגרפיה היא לטובתכם. אתם פשוט תתנו לאבוטבול בעיטה בישבן ובמקומו תריצו מועמד חרדי למהדרין - אשכנזי שלא יספור אף אחד כולל את אנשי ש"ס ממטר!

8. מדוע התעמולה מהצד החרדי הייתה כה ארסית ובוטה כלפי המועמד הציוני שלנו מר אלי כהן, מקומון חרדי השתמש בביטויים הלקוחים ממגילת אסתר (אקטואלי...) "להקהל ולעמוד על נפשם" המקור במגילה מתייחס להמן ולצוררי היהודים האחרים. אפילו מפלגת חן המזוהה עם דגל התורה, סיסמתה באה מצורר אחר "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ" והכוונה כאן לפרעה. האם אנחנו ומנהיגנו המן הרשע או פרעה? אולי תשוו אותנו גם להיטלר ימ"ח.

9. והזיוף בבחירות? מדוע היחס שלכם למדינה הוא כמו היחס שהיו לאבותכם בפולין שם הם חיפשו את הדרכים ל"דפוק את הפריץ". על "לא תזייף" שמעת? על "גניבת דעת" שמעת? זה מה שמלמדים אתכם באוהלה של תורה? והגינוי לכך וההתנערות של כלל הציבור החרדי מכך, כרגיל, מן הפה אל החוץ.

ובתכל'ס, חרדי יקר. יכול ליילל מפה ועד הודעה חדשה, אבל "קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים". לאף אזרח במדינת ישראל אין בעיה עם הדת היהודית, לאף אזרח במדינת ישראל אין בעיה עם אורח החיים החרדי. אך, באמת הגזמתם!

ברגע שאתם כופים את אורחות חייכם על האחר.

ברגע שאתם לא מכירים במדינת ישראל ולא רואים עצמכם שותפים במדינה זו אלא רק איך ל"קמבן" אותה.

ברגע שאתם משתמטים באמת לא של אוהלה של תורה מגיוס לצה"ל.

ברגע שאתם מעיזים להשתלט עם המרחב הציבורי.

ברגע שאתם משתלטים על עיר שלווה ורומסים ברגל גסה כל אורח חיים שלא נראה לכם.

פה, עובר הקו בו הגיע הזמן שהציבור במדינת ישראל יאמר לכם בפנים מה הוא חושב עליכם ולא ייהסס גם להתעמת איתכם.

לצערי, הרווחתם זאת ביושר.

גדי דמרי