הקרן לידידות? נסתדר בלעדיך

הדברים פשוטים ביותר: אנחנו מתנגדים לקבל ממך אפילו מיגוניות. כל תרומה שמטרתה לתת לגיטימציה לנצרות ולערכיה, היא פסולה, מזיקה ומיותרת עם ישראל יכולים להסתדר בלי התרומות של הקרן לידידות נוצרית

חדשות כיפה צבי גילה 12/08/14 10:05 טז באב התשעד

הקרן לידידות? נסתדר בלעדיך
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בכתבה בה הובאו דבריו של יחיאל אקשטיין, נשיא ׳הקרן לידידות נוצרית׳, אתמול ב״כיפה״, תוקף אקשטיין את עמדת הרב שלמה אבינר לפיה אין לקבל מ׳הקרן לידידות נוצרית׳ שום סיוע, ואפילו מיגוניות. אקשטיין תוקף את הרב אבינר ״בכל הכבוד הראוי״. אז ברשותך, אקשטיין, גם אני אשאל כמה שאלות בכל הכבוד הראוי:

1. אקשטיין תוקף את ״ההיגיון של הרב אבינר״ ומוסיף ש״מסקנתו ההלכתית מוזרה כל כך״. אין זו הפעם הראשונה שאקשטיין תוקף רבנים. רק לפני שבועיים כתב אקשטיין במאמר שהתפרסם במקור ראשון שעמדת הרבנים שאסרו את קבלת התמיכה מהקרן לוקה ב״חוסר הגיון בסיסי״, ודרש מהרבנים ״לתת דין וחשבון״. נזכיר כי הרבנים המואשמים ע״י אקשטיין בחוסר הגיון בסיסי הם הרב יעקב אריאל, הרב שלמה אבינר, הרב צפניה דרורי, הרב אליקים לבנון, הרב דב ליאור ועוד רבים, והם ממשיכי דרכם של גדולי הדור הרב אלישיב, הרב עובדיה יוסף, הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו זצ״ל שאסרו קיום כל קשר עם הקרן לידידות נוצרית.

אמנם לפני שהרב טנדלר (ראש ישיבה יוניברסיטי) קרא להחרים את אקשטיין, הספיק אקשטיין לקבל סמיכה לרבנות והוא מציג את עצמו כרב בכל תשדיר פרסומת של הקרן. אז יסלח לי ׳כבוד הרב׳ יחיאל אקשטיין, האם כך מדברים על תלמידי חכמים? והאם גדולי ישראל חייבים לך דין וחשבון?

2. נחזור ל׳הגיון הבסיסי׳. אקשטיין תוהה ״היכן הרבנים שאסרו לשתף פעולה עם הקרן לידידות בקייטנות הקיץ, אשר יאסרו כעת שימוש במיגוניות שהציבה הקרן״. אז כן, נכון, הדברים פשוטים ביותר: אנחנו מתנגדים לקבל ממך אפילו מיגוניות. כל תרומה שמטרתה לתת לגיטימציה לנצרות ולערכיה, היא פסולה, מזיקה ומיותרת. האמת חייבת להיאמר: עם ישראל ומדינת ישראל יכולים להסתדר בלי התרומות האינטרסנטיות של הקרן לידידות נוצרית. האמן לי אקשטיין, אנחנו נסתדר. אגב, למה אתה צריך כל חצי שעה לספר ברדיו שתרמתם מיגוניות? אני לא מכיר עוד תורמים כל כך אגרסיביים בדברור העצמי שלהם.

3. אקשטיין מציין כי רבנים פנו אליו ובחנו את פעילות הקרן לידידות נוצרית. באמת מעניין לדעת מה הוא סיפר לאותם רבנים שפגש בביתו. האם השמעת להם את ה׳דבר תורה׳ שלך על הכרובים, שהם כנגד היהדות והנצרות שצריכות לדעתך להתאחד? האם הראית להם את הספר שכתבת, ״המסע הביתה״ שמופיעים בו עשרות פעמים שם הווי״ה לצד צלבים?

4. ועוד: האם סיפרת להם על ההסכמה שכתבת לספר ׳Guilty' של המיסיונר ג׳יימס האצ׳נס (James Hutchens)? למי שלא יודע, האצ׳נס מספר שם על נסיונו להגיע ישראל למטרת הקמת קהילות ׳יהודים למען ישו׳ ועל כך שרשויות ההגירה יחד עם בית המשפט העליון האשימו אותו במיסיון וגירשו אותו מהארץ. אקשטיין, האם סיפרת לאותם רבנים על הידידות הקרובה שלך עם הזוג האצ׳נס?

ועל חברים נוספים שאתה נוהג להתחבק איתם: ג׳ק הייפורד, פול קראוצ׳ (crouch), פט רוברטסון, פט בון (boone). כולם מתהדרים בפעילותם המיסיונרית במדינת ישראל. נו, סיפרת?

האם כך אתה מתנגד למיסיון, כמו שאתה תמיד אוהב להעיד על עצמך?

5. ואם בקשרי חברות עסקינן: שיטוט קצר בדף הפייסבוק של הקרן לידידות נוצרית מעלה כי אקשטיין נוהג להצטלם כשהוא לוחץ ידיים לנשים. ׳רב׳ כבר אמרנו?

6. אז מי אתה באמת, אקשטיין?

להרחבה, מומלץ לצפות בסרטון ״6 עובדות שהקרן לידידות מעדיפה שלא תדעו״

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Pgmtr5Y8MJM[/embed]

הכותב הוא חבר פורום ״שומר ישראל״ למניעת השפעה נוצרית בישראל