הקרן לידידות: אמת או שקר?

הרב אקשטיין מתנגד לכל סוג של מיסיון? מינה פנטון סוקרת את דבריו של הרב אקשטיין ביחס לקרן לידידות ולמיסיון במהלך השנים

חדשות כיפה מינה פנטון 15/08/14 11:01 יט באב התשעד

הקרן לידידות: אמת או שקר?

בתגובה ל"הרב אקשטיין : התנהלותו של הרב אבינר בעניין הקרן לידידות מקוממת"

אקשטיין צוטט בכתבה "מאחר ששקר זה שב על עצמו....אבהיר כי אני מתנגד נחרצות לכל סוג של מיסיון , גלוי או עקיף".

1- בסרטון שיווק של הקרן הנוצרית, הקרן לידידות , (בשמה המלא קרן "האחווה (הידידות) הבינלאומית לנוצרים ויהודים" IFCJ International Fellowship of Christians and Jews , כפי שהופיע על חוזר משרד החינוך להורים ב"קיץ של ידידות"),מככב אקשטיין הפונה לקבוצה של נוצרים אבנגליסטים ומטיף להם על דרך יעילה ולא קונבנציונלית לניצור. עליהם לקחת חלק פעיל ואישי בתהליך הניצור העדות.

מדובר בשיטת "סגנון חיים של ניצור Life Style Evangelism". ע"פ אקשטיין "זה התפקיד הגדול שלכם", בדרך של אהבה וידידות נוצרית."העבודה שלכם והתפקיד שלכם הוא להעיד/ להביא witness את אהבת האלהים דרך כריסט המשיח בדרך חייכם ולעשות זאת בר השגה לכל העולם. כשיהודי רץ למקלט ורואה את השלט, בעת שטילים מגיעים, ובו כתוב ניתן ע"י נוצרים באהבה לישראל והעם היהודי, האם אינכם חושבים שזו עדות (witness) גדולה".אמת או שקר?

2- מאז 1988 מטיף אקשטיין לנוצרים על שיטה זו. בראיון באוקטובר אותה שנה ב TBNטלביזיה מיסיונרית, הבהיר אקשטייו למראיין פול קראוץ כיצד נכון לנצר יהודים. ב1999 במאמר שכתב על עדות וניצור יהודים" אני חולק על כמה מידידי היהודים בנושא הניצור כי אני בכל ליבי מכיר בזכותם של הנוצרים לממש את מה שהם קוראים "התפקיד הגדול" מהפרק האחרון במתיו (בברית החדשה) המצווה לנצר בשם האב הבן ורוח הקודש....יהודים צריכים להבין שלנוצרים רציניים הצו הזה האחרון של האל לא ניתן למשא ומתן." אמת או שקר?

3--קשר במשך עשרות שנים (מאז סוף שנות השמונים של המאה הקודמת) של הקרן והעומד בראשה עם גדולי המיסיונרים.חלקם הוזכרו ע"י אקשטיין כידידיו בכתבה "ידיד נפץ" שהופיעה במקור ראשון מאייר תשע"ד- פט רוברטסון בעל 700 תחנות טלביזיה מיסיונריות CBN ופט בון.אחרים, בילי גראהם, ג'רי פלאוול,צ'ק קולסון,ג'ק הייפורד, ביל ברייט. בחגיגות ה25 לייסוד הקרן הנוצרית הקרן לידידות IFCJ , אורחי הכבוד היו ממנהיגי המיסיונרים המובילים, פט רוברטסון, ג'ונסן פלאוול, ג'רי באור וראלף ריד. אמת או שקר?

4- בראיונות במשך השנים קובל אקשטיין על כי נדחה על ידי היהודים בארה"ב,כפי שהוא מספר, למעשה סולק מהכולל בארה"ב עקב פעילותו עם הנוצרים עוד לפני 30 שנה. בתו יעל בסרטון מבכה את מר גורל אביה והביקורות עליו.אמת או שקר?

5- בולטת מגמת טשטוש ומיזוג בין נוצרים ויהודים. זו באה לידי ביטוי עצמתי בספרו האחרון של אקשטיין וחברו הנוצרי לונגמן - The one year Holy Land moments devotional. בספר תפילה/ הלכה לכל אחד מימות השנה. בכל דף הגרסה היהודית והגרסה הנוצרית. אמת או שקר?

6- ביזוי קדשי ישראל הבאים לידיד ביטוי בספריו של אקשטיין. כגון שימוש בשם ה-ו-י-ה בעברית עשרות פעמים כמפרידים בין פיסקאות הדנים במסע רוחני עם כומר , בספרו "המסע הביתה". ארון הברית והכרובים כמייצגי הגאולה שתבוא בעת מפגש הכנפים, הנוצרי והיהודי, בספרו "עד כמה איתן היסוד". אמת או שקר?

7- הקרן לידידות יוזמת פרויקטים לנוצרים ביניהם, "המסע הביתה" ו"השיבה לציון". הביתה לנוצרים?- האם מדינת ישראל אינה שמורה ליהודים בלבד כביתם?וכן זכות השיבה לציון ליהודים בלבד! אמת או שקר?

8- הזכות על ירושלים וישראל שווה לנוצרים וליהודים. כך קובע אקשטיין בספרו המסע הביתה עמ' 173 . אמת או שקר?

9- עשרות מגדולי הרבנים בדורנו הוציאו פסיקות איסור לקיחת כספים ושיתוף פעולה עם הקרן לידידות, לעומת רבנים בודדים שהתירו. זכות הציבור לדעת, ממידע אישי וממפגש אישי שלי עם מי מבין הרבנים שהתירו, שלמעשה לא היה להם המידע על הקרן לידידות והעומד בראשה.

מאז שנת תש"ס- 2000 יצאו פסיקות איסור קבלת כספים מהקרן הנוצרית, הקרן לידידות. למעשה כיום מאות רבנים אוסרים. הרב אברהם שפירא זצ"ל הוציא פסיקת איסור בשנת תש"ס. הופעל על הרב לחץ שיפגוש את אקשטיין מפוליטיקאים. הרב אברהם שפירא זצ"ל הכיר היטב את כתבי אקשטיין ופרסומי הקרן. הרב יהושע מגנס היה אחראי על התרגום. הרב שפירא זצ"ל היה המום מדברי אקשטיין בפגישה, והלה נאלץ לעזוב בבושת פנים. הרב משה טנדלר , חתנו של הרב פיינשטיין, הוציא פסיקת איסור בשנת תשס"א. בסיום פסיקתו כותב הרב טנדלר " יחיאל אקשטיין היה תמיד אדם פורש , עתה הוא פורש מחוץ לדרך היהדות. רבני א"י חייבים לאיים עליו בחרם ואמנם להכריז עליו כמוחרם אם הוא לא יחזור בו בפומבי".

פסיקות איסור יצאו מהרבנות הראשית לישראל .הרה"ג יהודה דרעי שליט"א היה יו"ר הוועדה למניעת התפשטות המיסיון בארה"ק, הבד"ץ ,בית הדין של רבני חב"ד, בית ההוראה לענייני ציבור בראשות הרה"ג דב ליאור שליט"א , וועד רבני בנימין בראשות הרה"ג וייצן שליט"א, דרך אמונה בראשות הרה"ג ברוך אפרתי שליט"א. רק בגופים אלו כ40 רבנים. מתווספים לרשימה זו. הרה"ג אברהם שפירא זצ"ל, הרה"ג מרדכי אליהו זצ"ל, הרה"ג שלום אלישיב זצ"ל, הרה"ג עובדיה יוסף זצ"ל.

הרה"ג שמחה הכהן קוק שליט"א , הרה"ג יעקב אריאל שליט"א, הרה"ג שלמה אבינר שליט"א, הרה"ג צפניה דרורי שליט"א , הרה"ג דב ליאור שליט"א, הרה"ג אליקים לבנון שליט"א, הרב דוד חי הכהן שליט"א, הרה"ג מיכאל הרשקוביץ שליט"א, הרה"ג שמעון כהן שליט"א, הרה"ג יעקב שפירא שליט"א שליט"א, הרה"ג אלחנן בן נון שליט"א, הרה"ג יונתן בלס שליט"א, הרה"ג עזריאל אריאל שליט"א. הדיין הרב יצחק גולדשטיין שליט"א, הרה"ג דניאל עשור שליט"א, הרה"ג שמואל אוירבאך שליט"א, הרה"ג ניסים קרליץ שליט"א, הרה"ג יצחק טובי' ווייס שליט"א, ועוד. אמת או שקר?

10- הקרן הנוצרית, הקרן לידידות קונה לה מעמד בתרומות המיליונים, למשל, מקום בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית. היתה על כך בקרת בתקשרת , אבל הכסף יענה את הכל. אמת או שקר?

11- לקרן מאגר מידע יהודי של עשרות אלפי שמות הנזקקים למיניהם, מקבלי התרומות(האם זה חוקי? האם אין כאן פגיעה בזכויות הפרט?).הקרן הנוצרית הקרן לידידות דורשת לקבל שמות בהתאם לפרויקט שהיא מכתיבה מראש. לדוגמא, העברת צ'קים או קופונים לקשישים. הרשויות מתבקשות להעביר את רשימת השמות מראש לאישור, ולאחר מכן מקבלי התרומה , הקשישים חותמים שקבלו. כל לשכת רווחה מחוייבת להעביר רשימות, שמות המשפחה שמות הילדים ופרטים על הילדים. מהקרן מכתיבים תנאים , כיום יש כבר תאום בין מחשבי הקרן לבין מחשבי רשות מוניציפאלית בנושאי רווחה.אנשי הקרן מדריכים את מנהלי לשכות רווחה כיצד להפעילם. למעשה הקרן שולטת על הכל .בפסח לפי כתובות שקבלו מהרשות אנשי הקרן חילקו החבילות. אמת או שקר?

העם היהודי לא זקוק לישועת ישו בכל מצב שהוא, לא לנזקקים, לא לניצולי השואה, לא לקשישים, ,לא לעולים, לא לתמחוי, לא לנפגעי טרור, לא למסכנים כאלה או אחרים, גם לא בעיתות מלחמה, לא לרווחה ולא למשרד החינוך. העם היהודי אומר לא למיליארד הדולר לעתיד המוזרמים מתוך צוו ואמונה דתית נוצרית. זה לא יציל את העם היהודי וישפר את מצבו. כנראה שההיפך קורה. מסע צלב הכסף קוצר הצלחות. הפעילות המיסיונרית זורמת חופשי , ושואבת עידוד וחיזוק מההכרה שמקבלים ארגוני הנוצרים הפועלים בארץ, המכנים עצמם אוהבי ישראל. לא רוצים את כספי הנוצרים ש"עושים טוב" כדי לחדור ולטשטש הבדלים, ו"נותנים תקווה" לאלו שיאמינו במשיחם, כי הוא התקווה.

מי יירט לנו את טילי הכסף הנוצרי?המנהיגים,הרבנים ועמך בית ישראל המבינים את הסכנה בחדירה הנוצרית ויצירת התלות, מחזקים את הטוהר היהודי ורוחו של העם שלא יפגע. אלו הם כפת הברזל הרוחני של העם היהודי.אל תתנו לפגוע בעם היהודי, לא לקרן הנוצרית הקרן לידידות ושכמותה.

מינה פנטון

חברת מועצת עיריית ירושלים לשעבר

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן